Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken 4WD er best?!


gaarder

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal kjøpe meg bil og har bestemt meg for at jeg vil ha en 4hjulsstrekker, diesel med manuelt gir og 5 seter..

Er det noen som har erfaringer eller innspill på hvilken bil som er verdt å vurdere?

Har tatt en titt på disse bilene:

 

Land rover defender 110 - for dyr

Toyota Landcruiser (den lange eldre typen)

Toyota 4 Runner

Mercedes Gelandewagen

Mitsubishi pajero

Nissan Patrol

 

Har også vært innom

Isuzu Campo

og Andre pickuper med 5 seter og 4WD

 

Tar imot anbefalinger og tips med takK!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Hva skal den brukes til, budsjet..?

 

LR er bra biler, sjekk lrforum.com da finner du masse informasjon om LR og ulemper/kvalitet (litt subjektiv selvsagt). Toyota/Mitsubishi/Nissan er gode biler, teknisk bra og slitesterk. Mercedes samme, men: ruster mye. Alle disse biler har sine fordeler/ulemper, avhengig alder/km.

 

Har kjørt både Chevrolet, Ford og LR 4-hjulstrekkere, har sluttet med det til daglig kjøring pusser op en veteran nå.

 

Gå ellers inn på www.offroad.no mye informasjon der og.

Lenke til kommentar
Hei

 

Hva skal den brukes til, budsjet..?

 

LR er bra biler, sjekk lrforum.com da finner du masse informasjon om LR og ulemper/kvalitet (litt subjektiv selvsagt). Toyota/Mitsubishi/Nissan er gode biler, teknisk bra og slitesterk. Mercedes samme, men: ruster mye. Alle disse biler har sine fordeler/ulemper, avhengig alder/km.

 

Har kjørt både Chevrolet, Ford og LR 4-hjulstrekkere, har sluttet med det til daglig kjøring pusser op en veteran nå.

 

Gå ellers inn på www.offroad.no mye informasjon der og.

 

Den skal egentlig brukes som vanlig bil, er 19 år... kjører mye og bruker bilen til alt fra å dra tyngre hengere,

kjøre utstyr som tar en del plass av diverse slag, en del i bratte og glatte bakker etc...

 

har forelsket meg litt i 4 runnner men bakluka med vindusheis tror jeg at jeg kommer til å irritere meg over... virker litt tungvint.. men det er min mening.

 

budsjett er egentlig ikke så veldig stort, hadde håpet på en bil til under 40000 men alt er jo mulig... vil ha en bil som er skikkelig bra til å ta seg fram, god plass og slitesterk/driftsikker... men allikevel ikke bruker veldig mye drivstoff.

Lenke til kommentar

Se for en med service historikk/ny eu, finner en del Pajero til salg på finn og autodb, bra biler de og. Rust må du regne med, så langt ramme er rustfri bør det går bra.

 

Styr unnå Jeep, alt med Chevrolet 6,5 td motor (dårlig dieselpump) og Opel Frontera.

 

Lada Niva er kanskje ikke på liste de, men er billig og rimmelig pålitelig med Peugeot 1,9 diesel.

Lenke til kommentar

pajero er en glimrende bil.

patrol blir lastebil å kjøre i forhold, dessuten slipper du fram å skru på 4x4 på navet på pajero, i motsetning til på patrol.

 

vi har vår 3. pajero nå, har hatt en 86 mod, en 88 mod, og har nå en 98 mod. er ikke annet enn storfornøyd, og pappa vil ikke kvitte seg med den - er så god å dra henger med, kan dra 3,3 tonn! glimrende kvalitet, LC er verken bedre eller verre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...