Gå til innhold

Hjelp til teorien


Ariana

Anbefalte innlegg

Jeg har vært 6 ganger til teori prøven og siste tre gangene har jeg 8 feil på prøven.

Jeg har noen av spørsmålene som jeg er usikker på og hvis noen kan hjelpe meg med dette.

Jeg har lest boken tre ganger og har i denne perioden prøvd på alle nett steder men aldri fant svar på disse.

 

1: Du kjører på tett bygd strøk hva er riktig?

Foran føreren står tre skilter opp på hverandre og i bilde man ser ikke på veien unntatt et blokk.

følgende skilter er satt opp:

 

Påbud sving til høyre

Vikeplikt

slutt på sone 30 (///)

 

Jeg kommer til et sted som mest sansynlig fartgrensen er 30

Jeg kommer til et sted som mest sansynlig fartgrensen er 50

jeg kommer til ett sted som mest sansynlig fartgrensen er 80

 

 

 

2 Hva er riktig?

 

Jeg kan kjøre hurtig forbi militærkolonien

Jeg kan respektere om nødvendig stanse for begravelsefølge

jeg trenger ikke å tenke på begravelsefølge

 

 

 

3 Du skal svinge til venstre, Hva er riktige?

på bilde er en vei med tre felt, en felt for motsatt kjørende, mellom felte i samme retning som jeg kjører er kollektivt felt for trikk og buss. Ingen skilt finnes i området.

 

Jeg skal plassere meg i venstre felt (kollektivt felt)

jeg skal plassere meg i høyre felt

jeg kan ikke svinge til gøyre

 

 

 

Jeg har noen spørsmål til men for tiden husker jeg bare det som skrevet.

Endret av Ariana
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den første er jeg ganske sikker på at det:

Jeg kommer til et sted som mest sansynlig fartgrensen er 50

 

Se for øvrig denne:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=617425&st=20

 

 

Spm 2 har jeg litt problemer med å se situasjonen. Er det en kolonne eller en koloni? :-)

Og hvor kommer begravelsesfølget inn.

 

Hvis jeg har skjønt siste spm riktig så skal du såklart ligge i høyre feltet når du skal svinge til høyre, som du allerede vel ligger i.

 

 

EDIT: Beklager edit.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

1: "slutt på særskilt fartsgrense". da blir fartsgrensa 50, ettersom det er et tettbygd område.

 

2: det er forbudt å kjøre forbi eller bryte inn i militære kolonner. å det å respektere begravelsesfølger høres da fornuftig ut?

 

3. skjønte ikke helt skiltinga å kjøre-felta, men i kolektivfeltet skal man jo ikke kjøre, derimot skal man holde høyere felt hvis noe annet ikke er mer hensiktsmessig

Lenke til kommentar

Nesten samme svar som BECMST :

 

1. Farstgrensen blir 50 om ikke annet er oppgitt når 30sone er opphevet.

 

2.Du skal vike for begravelsesfølger.

 

3. Enkelt, her er 3valg, du kan ikke kjøre i motgående felt, du kan ikke kjøre i kollektivfelt som er for buss og taxi. Da er det kun et alternativ igjen, altså ligge i høyre felt.

Slik som du har forklart ser jeg ingen grunn til at du ikke kan svinge til høyre, det står også i spørsmålet at du "SKAL" svinge til høyre.

 

Håper du kan gi en bedre beskrivelse på spm 3 så kan jeg gi deg et 100% sikkert svar.

Lenke til kommentar

Takk alle sammen for deres svarer og jeg beklager for min feil i spørsmål 3.

Dette er egentlig at

DU SKAL SVINGE TIL VENSTRE HVA ER RIKTIG

 

På bilde er det vestre felt for motsatt kjørende, felt i midten for kollektivt merked med BUSS og trikk i samme retning som jeg kjører og høyre felt er for meg som allerede kjører inn. på bilden er bare en kryss og veien fortsetter rett fram. det er ingen skilt eller pil.

 

 

Jeg skal plassere meg i venstre felt (kollektiv felt)

jeg skal plassere meg i høyre felt

jeg kan ikke svinge til venstre

 

 

 

Når det gjelder spørsmål 2 er det ingen bilder på dette.

Endret av Ariana
Lenke til kommentar
Hvilke gule linjer er det mellom kollektiv og motkjørende?

 

Uansett, høres ut som om eneste alternativ er å ikke svinge av til venstre (da dette høres ut som en meget traffikert vei, og det burde ha vært laget utkjøring til høyre og bru over veien til venstre)

 

 

 

Det er gul linje som skiller trafikk i motkjørende (på vestre siden av kollektiv felt) og på høyre siden av kollektiv er et normalt felt i samme retning som kollektiv kjører videre (jeg kjører). Foran på bilde er en kryss uten noen skilt og etter krysset fortsetter veien rett frem.

Lenke til kommentar

Hadde jeg skulle kjøre her så hadde jeg lgt meg i kollektivfeltet siste 10 meterne. Jeg vet ikke om det er riktig, men jeg synes det er den tryggeste måten å kjøre på, da kan man konsentrere seg om biler som kommer i mot uten å ha folk i ræven bak seg mens man sjekker blindsonen for busser.

 

men som sagt vet jeg ikke om det er riktig.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...