Gå til innhold

Sony 46" Bravia LCD TV, KDL-46W4500


Anbefalte innlegg

http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...&plid=97383

 

(TVen skal brukes i oppkobling med en data via HDMI, og brukes mye til HDfilm.)

 

Sitter her og er i ferd med å kjøpe en sånn TV, så det jeg lurer på er følgende:

1. Finnes det et bedre alternativ, uten at prisen øker? Altså en tilsvarende TV, fra f.eks en annen produsent, som jeg kanskje burde vurdere isteden for denne?

2. Noen som har noen erfaringer med denne TVen da det kommer å koble den opp mot en data?

3. Eller burde jeg kjøpe noe helt annet?

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en sånn TV selv. Har også en PC tilkoplet via HDMI. Funker fint det :)

Har ikke akkurat så mye erfaring med slikt, men fra en amatør sitt ståsted så er det en kjempemessig TV, som også funker knall sammen med PC. Da i 720p oppløsning for surfing og 1080p for filmavspilling. Eneste jeg har merket er at skjermen (eller PC'en) kan miste responsen om TV'en har vært avslått enstund eller PC'en har stått i ventemodus. Men dette kan vere ett spesialtilfelle av ett eller annet jeg ikke vet hva er :)

Lenke til kommentar
Har en sånn TV selv. Har også en PC tilkoplet via HDMI. Funker fint det :)

Har ikke akkurat så mye erfaring med slikt, men fra en amatør sitt ståsted så er det en kjempemessig TV, som også funker knall sammen med PC. Da i 720p oppløsning for surfing og 1080p for filmavspilling. Eneste jeg har merket er at skjermen (eller PC'en) kan miste responsen om TV'en har vært avslått enstund eller PC'en har stått i ventemodus. Men dette kan vere ett spesialtilfelle av ett eller annet jeg ikke vet hva er :)

 

Hyggelig å høre fra en fornøyd Sonyeier! Når jeg er rundt og ser på Tv'er får jeg ofte høre at jeg burde gå for Sony siden jeg tenker kople den til PC (altså pga pixelmapping). Men sortnivået og snakk om 'clouding-problemer' skremmer meg. Prisen er jo også litt stiv, selv om du får med funksjonen billedramme. Glad for å høre at ikke alle har problemer med clouding, i alle fall. :thumbup:

Lenke til kommentar
Lest at problemet er fikset, men ikke helt sikker. får du en modell uten det problemet så har du bra sortnivå. Sony klarer sort veldig bra syns jeg:) har set endel på v og w serien på jobben og sortnivået er topklasse i lcd fronten etter min mening

Ja, de som har testet w4500 hadde tydeligvis også en modell uten clouding, og var ganske fornøyd. Hvis jeg absolutt ville ha sony w4500, ville jeg kjøpt den fra en Sonysenter i byen og vært trygg på returmuligheten. - Men det blir dyrere enn om du handler via nettet.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig dette clouding som dere snakker på?

Og hvis jeg kjøper tven gjennom f.eks amentio så har jeg vel like retur rettigheter og lignende som om jeg skulle kjøpte tven hos elkjøp?

hvite skyer som mange lcd tver har.

 

baklyset fra tven er veldig tydelig når rommet du sitter i er mørkt.

mange tver har dette spesiellt oppe og nede på skjermen.

 

man har ingen returrettigheter. (utenom 14 dagers returrett)

 

konklusjon, skal man se på tv og spille. Kjøp plasma.

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar
Hva er egentlig dette clouding som dere snakker på?

Og hvis jeg kjøper tven gjennom f.eks amentio så har jeg vel like retur rettigheter og lignende som om jeg skulle kjøpte tven hos elkjøp?

hvite skyer som mange lcd tver har.

 

baklyset fra tven er veldig tydelig når rommet du sitter i er mørkt.

mange tver har dette spesiellt oppe og nede på skjermen.

 

man har ingen returrettigheter.

 

konklusjon, skal man se på tv og spille. Kjøp plasma.

Ved kjøp via inernett så har man 14 dagers returett ;) .

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Er det noen som vet om denne TV`n funker med NRK HD? Den skal jo ha innebygd Digital mottaker. Kanskje trenger jeg å kjøpe ekstra Riks TV opplegg? Takker for svar før OL starter i kveld.

 

Denne står på lista over RiksTV-godkjente TV-er, og alt RiksTV-godkjent utstyr skal så vidt jeg vet være klart for HD. I alle fall er denne det:

Sony IDTV (4000 og 4500 seriene)

TVer fra SONY med innebygd mottaker. TVen støtter standard og høy definisjons (HDTV) TV, 7 dagers programguide, radio og teletext samt en mengde andre funksjoner.

 

RiksTVs programkort settes inn i en CAM (tilgangs modul) som igjen settes inn i TVen. Følgende CAM er godkjent for bruk med RiksTV programkort i disse TVene: "Technicrypt CXV" fra Technisat GmbH.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...