Gå til innhold

Nash sin treningslogg - Gutt 17 - 5x5


Nash

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan det stemme at det er best å bruke hantler, pga man da ikke har en slags fast bevegelsesbane som man har med stang? Jeg tenker at det er litt flere stabiliseringsmuskler og slikt involvert.

 

Om dette stemmer kan man jo spørre seg hvorfor benkpress er en så bra øvelse sammenlignet med å bruke hantler.

Lenke til kommentar

Tja, en øvelse som hantelpress vil ta mer på støttemusklatur, men du har mindre belastning og den vil også belaste pectoralis major i mindre grad. Tradisjonell benkpress vil tillate deg å bruke tyngre vekter og fokusere mer på bryst, dermed får man større fokus på selve brystet.

Jeg ville aldri byttet ut en øvelse som benkpress med hantelpress, men ville heller brukt benkpressen som hovedøvelse og evt trent hantelpress for å trene opp støttemusklatur innimellom eller intrigrert hantelpress inn på en lur måte.

 

Det er selvfølgelig mange flere faktorer inne i bildet. Reps, sett, eksplosivitet, gener, men som nevnt oven: forskjellige øvelser for forskjellige mål.

Lenke til kommentar

Knebøy 2x5 - 80 kg

1x12 - 60 kg

Markløft 1x5 - 80 kg

Skråbenk 3x5 - 22 kg

1x12 - 16 kg

Nedtrekk 2x5 - 40 kg

Roing bredt grep 1x5 - 45 kg

1x12 - 40 kg

Arnoldpress 2x5 - 22 kg

Bicepscurl 2x5 - 22 kg

Tricepspress 2x5 - 16 kg

Reversed Crunch - 3x12

 

Kommentar: Glemte å lese om dropsett før jeg gikk ut. Fikk raskt sett gjennom det på mobilen, men skjønte ikke helt med "ta vekten du klarer vanligvis 15 reps med". Snakker vi da om 15RM ?

Derfor tok jeg av litt tilfeldig vekter, som førte til en litt for lett trening. Ellers greit ;)

Lenke til kommentar

Knebøy 2x5 - 95 kg

1x12 - 65 kg

Markløft 1x5 - 95 kg

Skråbenk 3x5 - 23 kg

1x12 - 17 kg

Nedtrekk 2x5 - 42 kg

Roing bredt grep 1x5 - 47.5 kg

1x12 - 4? (husker ikke)

Arnoldpress 2x5 - 23 kg

Bicepscurl 2x5 - 23 kg

Tricepspress 2x5 - 15 kg

Reversed Crunch - 3x10

 

Kommentar:

JADA, failet igjen med vektene. Eller strengt tatt kameraten som ordnet det, men gadd ikke selv å dobbeltsjekke. Derfor slet jeg med knebøyen idag, hvor jeg såvidt touchet 90 graderen. Markløften gikk greit ;)

Lenke til kommentar
Imponerende ;) Bra treninger:)

 

Takk! Men ikke i nærheten av dine økter ^^

 

Knebøy 2x5 - 87.5 kg

1x12 - 67.5 kg

Markløft 1x5 - 87.5 kg

Skråbenk 3x5 - 24 kg

1x12 - 20 kg

Nedtrekk 2x5 - 44 kg

Roing bredt grep 1x5 - 50 kg

1x12 - 45

Arnoldpress 2x5 - 24 kg

Bicepscurl 2x5 - 24 kg

Tricepspress 2x5 - 15 kg

Reversed Crunch - 2x15

Lenke til kommentar
Sammenlagt ;)

 

Sliter tho litt med øvelsen. Får ekstremt vondt i regionen over håndleddet (husker ikke hva det het, kanskje armen bare?) på venstre armen ;/

I underarmen? du har senebetennelse fordi du bøyer håndleddet mens du løfter(mest sannsynligvis). Lær deg korrekt teknikk, og la belastningsskaden gå over/behandle den.

 

Ok, da kan jeg minke vekten noen økter framover. Takk for den :)

 

Anthila: Er nok det ja. Tror jeg tok litt for lite vekt til å starte med, siden de alle øvelsene unntatt knebøy og mark er relativt lette.

Lenke til kommentar
Nedtrekk 2x5 - 44 kg

Roing bredt grep 1x5 - 50 kg

1x12 - 45

 

Sliter med å forstå hvorfor du tar mer i roing bredt grep enn nedtrekk. Bruker jo mye mindre biceps i nedtrekk enn hva du gjør i roing.

 

Enig. Mulig øvelsen blir gjort feil?

 

I tillegg løftes det like tungt på arnold og skråbenk. Kanskje du skulle prøve å justere opp dine 10 rm? Ikke no vits å trene hvis alt er for lett. Mulig det står skrevet en plass men hvilken uke er du på?

Endret av Anthila
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...