Gå til innhold

Nash sin treningslogg - Gutt 17 - 5x5


Nash

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Velger å tru at framgangen deres i markløft isåfall har kommet seg opp pga teknikkforbedringer. I lengden vil ikke 5 reps i uka gjøre deg sterk.

Hvis du sier det så.

 

Siden så mange spør om dette programmet har jeg laget en liten oversikt på det her. Skal forsøke å fylle det med mer materiale etter hvert, blant annet alle erfaringene Glenn Pendlay har gjort seg - en av de mest anerkjente vektløftingcoachene for tiden. Han har 16-åringer som løfter 180kg i dype knebøy, for å si det sånn.

http://www.myorevolution.net/forums/showthread.php?t=3012

Endret av different
Lenke til kommentar

Første trening etter påskeferien!

 

Workout A:

Squat 5x5 - 80kg

Bench Press 5x5 - 60 kg (siste 2 settene ble med 3 reps)

Inverted Rows 3xF - 12 - 8 - 8

Push-ups 3xF - 12 - 8 - 8

Reverse Crunch 3x12

 

Kommentar: Deilig med trening igjen! Knebøyen merket jeg mest idag (selv om jeg tok mindre kg enn sist), men benken sitter fortsatt på 60 kg.

Lenke til kommentar
Velger å tru at framgangen deres i markløft isåfall har kommet seg opp pga teknikkforbedringer. I lengden vil ikke 5 reps i uka gjøre deg sterk.

 

Jeg mistenker at du aldri har kjørt markløft på særlig tunge vekter. :!:

 

Jeg drar 170 kg - trener med 140-160kg

Vil da påstå det er greie vekter for en 16åring.. mark er dog ikke min sterke side, og er langt ifra fornøyd med vekta

Endret av bpbano
Lenke til kommentar

Poenget mitt var ikke at du var svak i markløft, men at hvis du ikke har forståelse for at et femmersett kan være nok trening har du neppe kjørt markløft tungt før. Da jeg startet med markløft økte jeg fra 60 kg til 130 kg på litt over to måneder ved å kjøre et sett med femmere. 60 kg var utrolig tungt da jeg startet og hele kroppen verket etter jeg hadde fullført et sett. Det var et tungt sett for meg da, men mer enn nok for meg som nybegynner. Nå kjører jeg flere sett med markløft, men at en som ikke engang drar markløft med to plater skal trenge mer enn et femmersett og på samme tid ignorere de som har laget programmet (som for øvrig har flere års treningserfaring enn du har år på baken) høres litt i overkant ambisiøst ut. ;)

Lenke til kommentar
Poenget mitt var ikke at du var svak i markløft, men at hvis du ikke har forståelse for at et femmersett kan være nok trening har du neppe kjørt markløft tungt før. Da jeg startet med markløft økte jeg fra 60 kg til 130 kg på litt over to måneder ved å kjøre et sett med femmere. 60 kg var utrolig tungt da jeg startet og hele kroppen verket etter jeg hadde fullført et sett. Det var et tungt sett for meg da, men mer enn nok for meg som nybegynner. Nå kjører jeg flere sett med markløft, men at en som ikke engang drar markløft med to plater skal trenge mer enn et femmersett og på samme tid ignorere de som har laget programmet (som for øvrig har flere års treningserfaring enn du har år på baken) høres litt i overkant ambisiøst ut. ;)

 

Jeg har forståelse for at det kan fungere i begynnelsesfasen

 

Også må jeg si at den økningen der var helt utrolig.. 130 1rm ? eller 5 reps på 130 etter to måneder?

Lenke til kommentar

Husker ikke nøyaktig hvor lang det tok, men økte en 60-70 kg på vekta jeg kjørte toppsettet på i løpet av en 2-3 mnd ja. Men da var startvekta som sagt 50-60 kg så ingen imponerende økning egentlig, er bare å øke linært. Om de fortsetter å kjøre 5x5 her i tråden og øker markløften linært med 5 kg uka/1 tungt toppsett 5 reps er det nok ikke lenge før vi ser de diske opp liknende vekter.

Lenke til kommentar

Workout B:

Squat 1x5 - 80kg

Overhead Press 5x5 - 30kg

Deadlift 1x5 - 90 kg

Nedtrekk 3x12

Prone Bridges 3x30sec

 

Kommentar:

Bena hadde ikke helt kommet seg etter knebøyen fra mandags økten. Kjente stor smerte i andre settet, så valgte å kjøre safe og hoppet videre i programmet. Ville uansett ikke slite meg helt ut idag pga øving til prøve :)

Lenke til kommentar

Da har jeg snakket med treningskameratene, og vi er enige om å begynne med RYP. Vi har stagnert i de fleste øvelsene, og knebøyen og markløften er jeg ganske sikker på at vi stagnerer om noen par kg.

 

Her er PDF filen til programmet (en god del lesestoff): https://www.tn.no/assets/media/RYPver2_1.pdf

 

Har enda ikke funnet om vi skal starte med maksimal muskelvekst eller grunnprogrammet. De andre vil ta først nevnte (se på tittelen da :p ) Programmet vil vare i over 6 uker, så dette skal bli interessent :)

Lenke til kommentar
Feil :) Du starter med grunnprogrammet og kjører det i 6 uker. Så har du en uke pause, og så begynner du må muskelvekstprogrammet og kjører det også i 6 uker. 13 uker totalt :)

 

hehe, den er grei. Skal få overtalt de andre. La merke til at ekstrem muskelvekst ikke innholdt markløft, så blir nok grunnprogrammet ja :)

Btw, må bytte ut roing med en annen øvelse (har ikke kabelmaskin). Etter litt googling passer

som et godt alternativ
Lenke til kommentar
Jeg og treningskameratene mine har også snakke om å bytte program. Begynner å bli litt lei av SL, så blir nok å bytte snart, skal bare stagnere i alt først :D

 

Ja, tok en gjennomgang idag med øvelsene, og føltes deilig med forandring :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...