Gå til innhold

Nash sin treningslogg - Gutt 17 - 5x5


Nash

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra torsdag til fredag natt sa routeren vår farvel så jeg ikke kunne logge opp to av øktene mine ;)

Hiver opp økten fra mandag:

 

Markløft 3x12 - 65 kg

 

Stående roing 3x12 - 30 kg

 

Smalt nedtrekk 3x12 - 30 kg

 

Biceps curl 3x12 - 8 kg

 

Smal benkpress 3x12 - 30 kg

 

Liggende tricepspress 3x12 - 12 kg

 

Kommentar: For det meste lett :)

Lenke til kommentar

Innlegget fra onsdag som jeg glemte å lagre :p

 

Knebøy 3x12 - 67.5 kg

 

Stående mark 3x12 -67.5 kg

 

Benkpress 3x12 - 37.5 kg

 

Flyes 3x12 - 9 kg

 

Arnold press 3x12 - 9 kg

 

Idag:

 

Markløft 3x12 - 67.5 kg

 

Stående roing 3x12 - 32.5 kg

 

Smalt nedtrekk 3x12 - 32 kg

 

Biceps curl 3x12 - 9 kg

 

Smal benkpress 3x12 - 32.5 kg

 

Liggende tricepspress 3x12 - 13 kg

Lenke til kommentar
Jo, tenkte jeg skulle begynne igjen med lavreps ved skolestart. Starter på et powerbuilding program :) Funnet ut at høyreps ikke funker for meg, både styrke og masse. Det på den lange måten :/

 

helt enig der. ser att du er ectomorph. er den kroppstypen selv. og alt over 5 reps har aldri funket for meg.

kjenner heller ingen ectomorpher som går opp noe bra av høyreps.

Lenke til kommentar

Dette med kroppstyper er bare bullshit. Jeg var en såkalt "ectomorph". Men problemet lå bare i at jeg spiste lite. Nå spiser jeg mer, trener hardt og vill nå kalle meg en mesomorph.

 

Disse tre kroppstypene oppstod da en forsker skulle prøve å bevise at det var forskjell i personligheter etter hvordan kroppen var formet. Den egentlige forskjellen ligger i forbrenninga, hvor mye mat du spiser, og hvor mye og hvilken fysisk aktivitet personen driver.

Skjelettet er levende, om den er tung eller lett bestemmes etter hvor mye den har å bære på. Har du lite muskler og fett, så vil såklart ikke kroppen gi dine små muskler ett tungt skjellett og dra på, og i tilegg trengs ikke dette. Har du derimot mange kilo av muskler eller fett, så må skjellettet bli kraftigere for å holde alt på plass.

 

Bare tren videre, spis mye og nok søvn så skal du se at du ikke er en ectomorph lengre ;)

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Selv trur eg det ligg noe i det. Eg meinar, se deg rundt. Du finn alle typane i vennegjengen din. det gjør hvertfall eg.

 

Selvfølgeleg betyr ikkje det at om du er ectomorph, så KAN du ikkje bli stor. Men det vil ta lengre tid, og du må spise mye. Men det at to personar som ikkje har trent noke fysikk kan være så annsleis må jo ha rot i noe. Og etter det eg har forstått, så er det ting som f.eks forbrenning som avgjør om du er ein ecto- eller mesomorph?

Lenke til kommentar

Nå synes jeg bare artikkelen var interessent å linke til på førsteposten. Utifra hva jeg tror er jeg ectomorph, men er ikke mer enn at jeg synes det var en liten interessent artikkel ;)

 

Men er enig med Larshl at det er et faktum at noen legger på seg lettere enn andre. Noen venner av meg har utrolig atletiske kropper, men likevel trener 1-2 ganger i uken på SATS (med en SATS treningsplan :p ) Tror det ligger noe i genetikken da ;)

Lenke til kommentar

Vi spiste mat og var fysisk aktiv før vi begynte med styrketrening. Kanskje disse vennene dine har vært aktive hele livet og derfor bygget opp bedre grunnlag, og også spist mye og bedre mat. Såklart er det forskjeller, verdensmesterne i bodybuilding har jo helt særegne gener, noen er født kraftigere med høyere matlyst og derfor sterkere osv.

 

Men poenget mitt er at før eller senere er du en mesomorph hvis du fortsetter slik du gjør i loggen. :)

Lenke til kommentar

Knebøy 3x12 - 70 kg

 

Stående mark 3x12 -70 kg

 

Benkpress 3x12 - 40 kg

 

Flyes 3x12 - 10 kg

 

Arnold press 3x12 - 10 kg

 

Planken 3x30 sek

 

Når fase 1 er over i splitten starter jeg med 5x5 igjen :) Ellers fin økt ;)

Endret av Nash
Lenke til kommentar

Tror jeg begynner sakte med å skrive opp kostholdet mitt for dagen her. Blir vanskeligere å sluntre unna da :)

 

Gårsdagen:

 

Frokost: 2 (store) rundstykker med peanøttsmør + 3 glass melk + 2 bananer

 

Før trening: 2 glass melk + 1 banan rett før trening

 

Etter trening: 50 gram proteinpulver blandet med 6-7 dl melk + 2 bananer

 

Middag: 2 koteletter (skriveleif?) + poteter + grønnsaker

 

Kvelds: 2 skiver med kalkun + 4 dl melk + 1 banan

 

Husk at kjøkkenet er under oppussing så havregryn osv. er ikke mulig for øyeblikket. Blir mye melk og bananer i mellomtiden ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det blir bra! Ikke lenge til jeg starter nå, og endelig blir det skikkelig senter, og ikke et lite rom med bare en stang :)

 

Ja skal bli bra :D

 

Trener selv på et lite treningsrom ;) Men det er planer om at rommet skal få en overhaling så da blir det back til et treningssenter igjen :D

 

Hva har du trent forresten etter første periode med 5x5?

Lenke til kommentar

Ja, det er noe dritt med ferien. Blir gjerne våken litt utover natta, så sover du til utover dagen. Blir aldri bra kosthold da. Har vært utrolig dårlig på det i ferien og noen uker før også.

 

Men nå blir det skjerpings! Gleder meg skikkelig :)

Nå skal jeg ta deg igjen i bøy!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...