Gå til innhold

Hvordan kan man tro på Gud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det simpelt flertall etter avstemning som avgjør hvilken Gud som er den sanne?

 

Hva om en liten stamme midt i Amazonas er dem som har funnet den sanne guden og troen...

de er da polyteistiske.

 

For det første kjenner vi ikke alle religionene der nede i detalj, for det andre er det irrelevant om de er polyteistiske. Hva om det er det som er den sanne troen?

 

Om noe, så synes jeg folk som tilber naturguder har skjønt mye mer enn tilhengerne av verdensreligionene.

 

Poenget er at alle sier at nettopp DE har funnet lyset og sannheten og at alle andre tar feil... Mens de som visstnok skal ta feil mener at DE har funnet sannheten og de andre tar feil igjen. Sånn kan vi fortsette i det uendelige.

Lenke til kommentar

Hvor mange som tror på en galskap beviser jo bare hvor god reklame den enkelte religion har, ikke hvor sant dette er...

 

 

Men det er som dere sier, de kristne ler og rister på hodet av hinduer, muslimer og andre guder, muslimene fnyser i nesa og rister på hodet av kristendom, hinduisme og andre guder og hinduistene gjør sikkert det samme.... og så skal de ha oss andre til å tro at religion bringer fred og fordragelighet i verden.... :no: Kjøss meg bak!

 

Bare i kristendommen er det 35000 grener som alle som en mener at DE har den rette guden, selv om det egentlig bare er hvem som får lov å være pastor, komme feil og tolkninger som skiller de fleste av dem... Og igjen skal de ha oss andre til å tro at det blir fred og fordragelighet i verden hvis bare alle konverterte til kristendom.... Igjen, kjøss meg bak!!

 

Det er så utrolig mye som taler i mot guder her i verden at jeg ikke kan fatte hvordan noen evner å la være å se det!!!

 

Jeg er fremdeles, mer enn noengang faktisk, overbevist om at verden blir en LANGT bedre plass å leve uten overtro i form av religion! Det er destruktivt og fordummende og krever ignoranse av de som tror, ihvertfall her på berget!

 

:) Pease in the secular world!

Lenke til kommentar
Alle store religiøse/politiske ordninger har forskjellige synspunkt.

 

Selv om de fleste i Norge vil at vi har blandingsøkonomi, er det 30 000 forskjellige måter å gjøre det på, gjør det ikke mindre blandingsøkonomi av den grunn.

Nei... så du syntes mormonere er greie folk? De tror jo i bunn og grunn på jesus de også, bare at grunnleggeren har funnet på det meste, rappet fra bibelen... :roll: Men det finner du greit liksom?

 

Du har heller ingen betenkeligheter med alle de strikte idio.. sorry, kristne ala amish osv, som lever som de gjorde på tidlig 1800 tallet fordi en eller annen prest har innbilte dem vissvass i en årrekke... De er helt ok for deg disse og?

 

Samme faan liksom, så lenge de har jesus som forbilde? Er det tanken bak det? Om de lever på spinnville dogmer er det helt ok for ozzi, for de tror jo på jesus... ?

 

Kvalmt... :no:

Lenke til kommentar

Nå må du skjerpe deg RWS. For å svare på ditt første spørsmål: Mormonere er vel akkurat like greie folk som alle andre(?). Men jeg synes troen deres er litt uhm rar.

 

FrPere er vel greie de også. Men deres måte å styre med blandingsøkonomi på synes jeg er helt dum og er jeg sterkt imot.

 

Selvfølgelig er det ikke samma faen. Jeg bryr meg også om hvem som styrer blandingsøkonomien her i Norge.

Lenke til kommentar
Hehe, typisk amerikansk med ønsketenkninger som at USA var Jesu land og at jorda ble skapt for 6k år siden.

Som det er ønsketenkning at israel er de kristnes hellige land.....

 

De kristne i USA er like kristne som deg btw, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du rakker ned på dem? Eller er de ikke "ordentlige" kristne, som en annen kristen sa her inne da han skulle (bort)forklare hvorfor de kristen i usa gjør så mye rart... ? :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Hehe, typisk amerikansk med ønsketenkninger som at USA var Jesu land og at jorda ble skapt for 6k år siden.

Som det er ønsketenkning at israel er de kristnes hellige land.....

Hehe, kanskje det.

 

De kristne i USA er like kristne som deg btw, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du rakker ned på dem? Eller er de ikke "ordentlige" kristne, som en annen kristen sa her inne da han skulle (bort)forklare hvorfor de kristen i usa gjør så mye rart... ? :)

Mormonerne baserer sin kristne tro på noe som ikke står i Bibelen, noe som ikke er antydet i Bibelen engang.

 

Ser uansett ikke hvor jeg rakker ned på dem.

Lenke til kommentar
Mormonerne baserer sin kristne tro på noe som ikke står i Bibelen, noe som ikke er antydet i Bibelen engang.

 

Ser uansett ikke hvor jeg rakker ned på dem.

Men de er jo kristne og tror på jesus... Du sa det jo selv, så lenge de tror på jesus er de ok for deg....

 

Eller har du funnet ut at denne smith fant på det meste kun for å kunne gifte seg med flere kvinner på en gang? :)

 

Mormonere ER virkelig stupide! Les selv hva de tror på hvis du ikke tror meg... :no: Men de har gitt meg mange en god latter da :D

 

Så det gjør ikke noe om du rakker litt ned på dem heller, de fortjener det så vel!!

Lenke til kommentar
Kan du finne sitatet hvor jeg sier at man bare må tro på Jesus? Jeg tror ikke jeg forklarte det så enkelt.

 

Men kan de strengt tatt kalle seg kristne da? Hva kvalifiserer at en kristen kan kalle seg kristen liksom?

Svart på dette like 10 ganger, men sier det igjen. For å være kristen bør man tro på Jesus og at han døde på korset og stod opp igjen for syndene våre. Tro gjerne på Gud også.

Mormonerne tror også på Jesus og at han døde på korset og stod opp igjen for syndene våre.

Lenke til kommentar
Kan du finne sitatet hvor jeg sier at man bare må tro på Jesus? Jeg tror ikke jeg forklarte det så enkelt.

 

Men kan de strengt tatt kalle seg kristne da? Hva kvalifiserer at en kristen kan kalle seg kristen liksom?

Svart på dette like 10 ganger, men sier det igjen. For å være kristen bør man tro på Jesus og at han døde på korset og stod opp igjen for syndene våre. Tro gjerne på Gud også.

Mormonerne tror også på Jesus og at han døde på korset og stod opp igjen for syndene våre.

les skjelereiser av michael newton

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M

Dette er ikke om mormoner, men om evangelikere. Men jeg vil råde alle her til å se dokumentar filmen Jesus Camp. Jeg så den nylig, og den fikk hårene i nakken til å reise seg flere ganger. Det er den mest ubehagelige filmen å sa jeg har sett siden Jackass 2. Men den er alikevel verdt å se.

Endret av Slettet-lQle7N2M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...