Gå til innhold

Uansvarlig å kjøpe EF 16-35L?


Anbefalte innlegg

Her kommer det et muligens litt filosofisk spørsmål :p

 

Jeg er egentlig nybegynner innen foto-hobbyen, men så har jeg etterhvert veldig lyst på noe L-optikk.

Så det jeg lurer på er om noen kan hjelpe meg å rettferdiggjøre kjøp av EF 16-35L II i USA til våren? Er jo en del billigere der så det hjelper jo litt:)

Endret av Mats__
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forutsetter at det kun er din egen økonomi som blir påvirket - og at du eventuelt kan leve på havregrøt om nødvendig - kjøp det du selv har mest lyst på.

 

Ikke direkte sammenlignbart, jeg kunne kjøpt meg en tredjepartsultravidvinkelzoom, men jeg hadde penger til å kjøpe det objektivet jeg egentlig hadde lyst på (se signatur). Bildene blir ikke nødvendigvis bedre av dyrere objektiv - i mitt tilfelle er begrensningene bak kamera uansett... Men gleden av å vite at man har det utstyret man selv vil ha er ganske tilfredstillende :yes:

Lenke til kommentar
Siden du har 40d vil jeg heller anbefale 17-55mm f/2.8...

Du mister litt byggkvalitet men optisk er den helt rå.

Samt litt mere allsidig (IS og større brennvidde) enn 16-35.

 

Edit: Sorry, ikke noe hjelp å få hos meg iallefall :D

 

i og med at mats_ vurderer et L objektiv viser jo at han har intensjoner om å ikke bare stoppe med en 40D, og da er det jo litt kjipt å kjøpe et 17-55 som er et objektiv han da ikke kan bruke lenger :p

Lenke til kommentar

JEg har tenkt å oppgradere etterhvert ja, og er derfor skeptisk til EF-s fatning, jeg har råd og det er egentlig bare meg selv jeg må rettferdiggjøre det for.

 

Men har sikla på den linsa ei stund. Derfor har jeg egentlig tenkt å kjøpe den.

 

En annen grunn til at jeg unngår Ef-s er at jeg i så fall skal kjøpe i statene og EF-s er vel ikke dekket av verdensgarantien til Canon.

 

Prøvde linsa her om dagen og da var jeg vel egentlig solgt :thumbup:

 

Takk for gode svar

 

Hilsen

Mats Andreas

Lenke til kommentar

Der er sannsynlig at dollaren kommer til å synke ut mot sommeren ja.

 

16-35 II er et godt objektiv. Har det selv. Eneste er at det er litt tungt og at filterdiameter er 82 mm. Det går ikke ned i noen snutebag for å si det sånn. Men det ser jo barskt ut da ...

Lenke til kommentar

Det er aldri galt å velge topp optikk fra starten. Da slipper du å bytte når kravene øker. Det er tross alt ikke vanskeligere å bruke en L-zoom enn en uten L. Det som er uansvarlig er å gå direkte opp til fullformat med en gang, fordi det er faktisk vanskeligere å fotografere med fullformat enn med crop. Kjøp din L-zoom, og kos deg med den. Og siden den har rød ring så gjelder verdensgarantien også her på knatten, så du trenger ikke være redd for å kjøpe en som er dårlig kalibrert osv. Det ville jeg vært hvis jeg kjøpte noe uten rød ring, for det er tross alt litt pes å måtte sende noe over Atlanteren for å få den justert/byttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...