Gå til innhold

skal ha proteintilskudd hjelp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du kan forklare litt om hvordan det fungerer? Etter det jeg har skjønt blir energien du får i deg til fett hvis den ikke blir brukt opp, men jeg kan absolutt ikke mye om dette så jeg har sikkert feil!

 

det du viste så jo bra ut, men tror jeg helst skulle ha litt mindre i første omgang 1-2 kg, men er vell kanskje like greit og bare ta 4 kg med engang...

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale protein ifra www.tn.no, den er dyr, men har høyest innhold av protein, 90%.

Dette er også det eneste protein tilskuddet jeg har smakt som faktisk smaker bedre med vann enn melk. Har smakt på proteinfabrikken sitt, men det smaker shit...

 

Er veldig demotiverende å trene når en trenger 2g x (antall kg som du veier) per dag, blir fire shaker om dagen, hvis disse smaker møkk.

En shake til frokost, en til lunch, en stor etter trening, og en før du legger deg.

Lenke til kommentar
Etter det jeg har skjønt blir energien du får i deg til fett hvis den ikke blir brukt opp,

 

For å skrive det kort :

Ja det stemmer men det er snakk om overskuddskalorier og hvis du trener er det snakk om ca 44kcal pr kg kroppsvekt pr dag før du begynner å legge på deg noe annet en muskelmasse.

 

Veier du 70kg blir det da 3080 kcal.

Ikke noe proteinshakene får deg opp i alene.

 

Man vil ikke ha en økning i fettprosenten , det er derfor man kutter i karbohydratene like mange gram som man inntar protein og ikke velge en protein med lite "energi"

 

Si vekten din så kan vi finne ut i detalj hvordan oppdelingen teoretisk hadde blitt med trening 3 ganger i uken.

Lenke til kommentar

La oss si du trener RYP Grunnprogram som alle burde starte med.

 

75kg blir da i mat for opp i vekt (muskelmasse)

75kg x 38kcal pr kg = 2850kcal per dag der av:

 

Protein:

2g x 75 = 150g = 600 kalorier

 

Fett:

25% av totale kcal (2850) = 712kcal : 9 = 80g fett

 

Karbohydrater:

Resten av kcal dvs 2850 minus (protein 600kcal + fett 712 kcal) = 1538kcal :4 = 384gram

 

 

Da blir det 2850 kcal pr dag

150g Protein

380g Karbohydrat

80g fett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...