Gå til innhold

NLE ønsker ikke pressedekning


Anbefalte innlegg

Ehh hva har det med noe å gjer, det du quoter spurte eg om : Selv om det hadde blitt til rettelagt så hadde ikke akam send ut noen?
Nei, men det handler ikke bare om direkte oppdekning av festivalen, det handler vel så mye om å sende ut pressemeldinger før, underveis og etter, slik at de får bredest mulig omtale. Det har de effektivt satt en stopper for - og det tror jeg personlig kan bidra til festivalens død.

 

Når det er sagt - www.fotografi.no er et lite nettsted, men magasinet bak er kanskje Norges beste/største, så de vil få en viss oppdekning uansett - dog ikke like raskt som med nettredaksjonene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ingen lov som sier det, om det er det du sikter til. Men dette handler ikke om legaliteten. NLE kan gjerne utestenge alle medier om det er det de ønsker. Men dersom de forskjellsbehandler en rekke større medieorganisasjoner er det faktisk fullstendig tullete å for dem å tro at de skal få en god dekning fra andre medier.

Nå er det følgende utsagn det er snakk om:

 

"Det er ikke noe i veien for at et nettsted eller en avis får ekslusive rettigheter, men da må være opplyst på forhånd."

 

 

Lett gjennomskuelig herketeknikk; forsøk på mistenkeliggjøring heter det.

Hvor var du da han var ute og farte med slike hersketeknikker mot meg? Det er vel bare greit med hersktenknikker hvis man er enig med deg kanskje? :down:

 

 

Men man må jo spørre seg hvor lurt det egentlig er for et såpass lite arrangement som NLE å gi eksklusive saker til relativt små publikasjoner fremfor å prøve å maksimere eksponeringen ved å gå til flest mulig.

Ja, tenk så fælt at noen som er små får en eksklusiv sak! Da må de boikottes, selvsagt!

Lenke til kommentar
Hvor var du da han var ute og farte med slike hersketeknikker mot meg? Det er vel bare greit med hersktenknikker hvis man er enig med deg kanskje? :down:
Ute å fotograferte kanskje, eller lagde middag e.l. Jeg forholder meg til de overtrampene jeg ser. Det jeg ikke ser, kan jeg ikke reagere på. Jeg synes du er urimelig om du forventer noe annet.

 

Sorry, men påstanden som ligger implisitt i det andre spørsmålet ditt, faller på sin egen urimelighet. Jeg og Simon Aldra nemlig er ikke enige i denne saken. Han forsvarer pressen, mens jeg er kritisk til bruken av overskrift fra akam sin side.

 

Var det svar på spørsmålene dine? I så fall foretrekker jeg å bruke tida mi på noe annet.

Lenke til kommentar
Det er ingen lov som sier det, om det er det du sikter til. Men dette handler ikke om legaliteten. NLE kan gjerne utestenge alle medier om det er det de ønsker. Men dersom de forskjellsbehandler en rekke større medieorganisasjoner er det faktisk fullstendig tullete å for dem å tro at de skal få en god dekning fra andre medier.

Nå er det følgende utsagn det er snakk om:

 

"Det er ikke noe i veien for at et nettsted eller en avis får ekslusive rettigheter, men da må være opplyst på forhånd."

Fair enough. Men det er jo dog et enda mer rasjonelt krav. Det handler som sagt ikke om legitimitet, men om å behandle medier på en korrekt og professjonell måte. Slik saken er beskrevet har NLE opptrådt ufint og uprofessjonelt.

 

Men man må jo spørre seg hvor lurt det egentlig er for et såpass lite arrangement som NLE å gi eksklusive saker til relativt små publikasjoner fremfor å prøve å maksimere eksponeringen ved å gå til flest mulig.

Ja, tenk så fælt at noen som er små får en eksklusiv sak! Da må de boikottes, selvsagt!

Nå er saken slik at dette er som om Norway Cup hadde gitt enerett til Dagsavisen, mens VG, Dagbladet og Aftenposten ble behandlet dårlig. De er de tre største hovestatsavisene, Dagsavisen er den minste.

 

Det hadde vært en svært tåpelig mediestrategi.

Lenke til kommentar

Denne tråden begynner å minne om undermåler-nivået på dagbladet.no. Det skulle ikke forundre meg om det er noen gjengangere fra der som har blandet seg inn i selskapet her.

 

Og i denne tråden er det kun begått et eneste overgrep, og det er å påstå at Simon lyver. Det vet alle vi som hører til på Akam er en grov påstand, og jeg lukter vond lukt fra under en bro lang vei.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...