Gå til innhold

Opera vs Firefox


fgr

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt opera i ett år, bare pga mousegestures og mulighet for å lage egne keybindings.

Igår oppdaga jeg at firefox har addons som gjør akkurat det samme!

 

Hva er nå poenget med å bruke opera? Det er ikke til å stikke under en stol at det har connection problemer innimellom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker selv kombinasjon FF/opera alt ettersom hvilke sider jeg skal besøke. Nettbanken min fungerer f.ex dårlig i upera for tiden, så der må jeg trø til med brannfuglen.

 

Ellers så synes jeg Opera er mest behagelig å bruke på nettsider som er laget slik at man ikke kan logge inn ved restart av nettleser vha cockies. Det funker likevel fordi opera husker passordet og henter det fram når jeg trykker Alt+Enter. Dette får jeg ikke til i ff.

 

Firefox bruker jeg når jeg skal lese nettaviser pga utvidelsen flashBlock. Videre så bruker jeg ieTab når websidene (ofte vgtv) har videosnutter eller annet krimskrams som fungerer som de skal kun under IE.

 

Jeg bruker ikke opera til epost, mest av gammel vane. Til det bruker jeg Thunderbird.

 

Som en kuriositet kan jeg nevne at det eneste bruksområdet til IE er bruk av offline filscannere, slik at jeg slipper å ha mange antivirusprogrammer installert på maskinen. En tråd om dette er å finne igjen her.

Lenke til kommentar

Here we go again med Opera vs. Firefox. :roll:

 

Prøv begge og bruk den du liker best. Hvis det er noen funksjoner du lurer på finnes i Firefox spør gjerne i dedikert tråd og hvis du har problemer med Opera kan det også tas i dedikert tråd. Den ene er like god som den andre uansett hva blod-fan prøver å påstå og når alt kommer til alt er det personlige preferanser eller prinsipper (Open Source, Norsk program eller whatever) som avgjør.

 

-------------------------

@geir__hk: Secure Login. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...