Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Driver fotoautomater med falsk reklame?


vikingkylling

Anbefalte innlegg

Jeg drar til USA i april og stakk ned i en fotoautomat for å ta passbilde. Det står svart på hvitt at den ikke bare er godkjent for passbilder, men på instruksjonene står det at man kan få "fire bilder for pass eller seksten for stickers". Fornøyd tok jeg med meg en ferdig utfylt søknad om pass og de fire passbildene til politiet, men fikk beskjed om at ikke er sikkert bildet blir godkjent da det er for lyst? Det kan kanskje godkjennes, men det er slettes ikke sikkert. I såfall må jeg til en fotograf for å få tatt et bedre bilde.

 

Er dette falsk reklame? Det er ille nok at det kostet femti spenn (!) for fire bilder, men når de i tillegg ikke er garantert å bli godkjent som passbilder begynner jeg å lure...

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sende de som eier automaten en epost, hvor du krever å få pengene tilbake (femti kroner her, og femti kroner der!). Når det står tydelig at det skal funke, men gjør det ikke alikevel er det svindel.

 

 

Mener du at om kontrasten eller lysjusteringen ikke er helt i vater på dette kameraet, så er det svindel??

 

Det er sikkert et telefonnummer til en kontaktperson et eller annet sted på boksen, man kan kontakte. Og da er det jo bare å meddele at justeringen ikke er helt topp på dette kameraet. Da kommer det sikkert en kar å justerer så alle blir fornøyd igjen. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...