Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Monitor slår seg av etter skjermdriverinstallasjon fra Nvidia


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Har akkurat reinstallert Vista home premium og prøver å installere driverne til skjermkortet som er et GeForce 8800 GTS, men etter installasjon og restart slår skjermen seg av, rett før loginskjermen kommer. Jeg hører at maskinen jobber, men skjermen er av, og det er umulig å få den på.

 

Har googlet en del og kommet frem til at det er enkelte av driverne til Nvidia som lager trøbbel. Er mange andre som også har hatt det samme problemet, men jeg har ikke klart å løst problemet enda. Hvis jeg kjører windows i sikkermodus går det helt fint. Hvis jeg går i devices og tar vekk driveren til skjermkortet fra nvidia så går det greit.

 

Noen som har hatt det samme problemet? Noen som vet hva det kan være?

post-179843-1231886080_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei folkens!

 

Har akkurat reinstallert Vista home premium og prøver å installere driverne til skjermkortet som er et GeForce 8800 GTS, men etter installasjon og restart slår skjermen seg av, rett før loginskjermen kommer. Jeg hører at maskinen jobber, men skjermen er av, og det er umulig å få den på.

 

Har googlet en del og kommet frem til at det er enkelte av driverne til Nvidia som lager trøbbel. Er mange andre som også har hatt det samme problemet, men jeg har ikke klart å løst problemet enda. Hvis jeg kjører windows i sikkermodus går det helt fint. Hvis jeg går i devices og tar vekk driveren til skjermkortet fra nvidia så går det greit.

 

Noen som har hatt det samme problemet? Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar

Du får ingen feil melding før skjermen slår seg av? Kan virke som at oppløsningen er satt for høy slik at skjermen slår seg av når når du starter Vista med Nvidia driver installert. Er ikke sikker, men det hendte meg en gang. Fjern Nvidia driverne en gang til, restart maskinen, sett oppløsning litt lavere, f. eks. har du 1920x1200 setter du den til hakket under denne oppløsning eller enda litt lavere. Installer så Nvidia driverne og restart maskinen igjen og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...