Gå til innhold

Større enn 160 GB, 2,5 IDE-disk med 7200RPM?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg var så heldig å kjøpe meg en 250GB 5400RPM disk til min kjære laptop for en tid tilbake, men det viser seg at ting går en del tregere enn da jeg hadde 160GB med 7200RPM.

 

Spørsmålet er: Er det å få kjøpt disker større enn 160GB med 7200RPM med IDE? Hvor? Eventuelt kan noe gjøres for å få maskinen til å bli kjappere?

 

Jeg har en IBM T42p laptop.

 

Takker for svar:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ting du kan gjøre for å få maskinen raskere. Det er noen mulige tweaks du kan gjøre i windows, men det krever at du setter deg inn ganske dypt i det.

Hvis du ikke har problemer med lite RAM så kan du i alle fall skru av pagefile med en gang, det vil du merke godt på ytelsen. Hvis du driver mye med multitasking, og har lite ram, så går desverre ikke det.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har problemer med lite RAM så kan du i alle fall skru av pagefile med en gang, det vil du merke godt på ytelsen.

 

pagefile? Hvordan skru av?

Jeg har 2Gig ram, så det er ikke der den henger (tror jeg)..

Vet du noe om den disken? Driver å lurer på om jeg skal bytte tilbake til 160GB men det er litt surt i forhold til plassen.. :ermm:

 

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg var så heldig å kjøpe meg en 250GB 5400RPM disk til min kjære laptop for en tid tilbake, men det viser seg at ting går en del tregere enn da jeg hadde 160GB med 7200RPM.

 

Spørsmålet er: Er det å få kjøpt disker større enn 160GB med 7200RPM med IDE? Hvor? Eventuelt kan noe gjøres for å få maskinen til å bli kjappere?

 

Jeg har en IBM T42p laptop.

 

Takker for svar:-)

 

Tror ikke det er mulig å få tak i større disker med IDE. Alle disker som lages i dag har vel bare SATA. Å skru av pagefilen er jo mulig, kommer an på hvilken Windows versjon du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...