Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

har jeg lov til å kjøpe med meg alkohol sterkere enn 22% i utlandet for å ta med til norge?


weebl

Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg lurer på hvordan reglene er for personer under 20 år når det gjelder å ta med alkohol over 22% inn i landet

 

for.. det har seg slik at jeg skal på utenlandsreise og som mange vet så er det ikke de samma reglene for kjøp av alkohol i mange andre land.

så om jeg f.eks. kjøper med meg en flaske vodka la oss si 40% har jeg da lov til å ta med den inn i norge selv om jeg her i norge bare kan kjøpe max 22%?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Låner tråden din litt jeg.

 

For et par år siden var jeg og familien på ferie i syden. Hvertfall moren og faren min overdro kvota si med god del + var det jeg og broren min, begge under 18. år dro med en liter over 22% hver. Så la oss si vi overdro kvota med 4-6liter over 22% fordelt på 2 personer over 20år. (Da jeg og broren min kjøpte drikka, visste ikke vi at foreldra skulle dra med mye over grensa også. Også gjemte jeg mitt veldig bra) Noen som har peiling hvor mye dette ville blitt i bot hvis de hadde funnet alt? Aldri vært så nervøs noen gang. Tenkte på det hele flyturen.

Lenke til kommentar

det gjorde de iallefall med meg ei gang jeg ble stoppa med en flaske whiskey. dette var riktig nok i 2002, ble fratatt flaska og gitt et forenklet forelegg.

det hjalp ikke at foreldrene mine var med og kom for å beklage seg at det må ha skjedd en feil under pakking av sekkene på båten.

 

var på båten fra hirtsals til kristiansand

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...