Gå til innhold

SSD får 1 terabyte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nizzen, stue-PC'n til foreldrene mine har en Mtron Pro festet med gaffa på utsiden av 3,5" brønnene :p

 

@Betroz: PCIe SSD med 300MB+ er ikke på vei, de har vært i salg en stund allerede. Fusion-IO's ioDrive har vært "i butikker" siden Juni 08, og gir 700/600 MB/s les og skriv (16kb random), og 100.000 IOPS både les og skriv @4kb random. Størrelser 80-320GB, med 640GB og 1,28TB på vei.

 

Micron holder også på med en PCIe SSD som skal gi ca 1GB/s hastighet og nærmere 200.000 IOPS.

Selv SATA3 er allerede utkonkurert før den har kommet ut.

 

Jeg håper 80GB ioXtreme (forbrukerverson til under $1000) kommer snart, hvis jeg får tak i det så blir det en på meg :)

Lenke til kommentar

En ganske stor fordel med en slik ssd basert terradisk fremfor mekansike disker, er støy. Jeg har nå 6 disker i kabinettet, montert med gummioppheng, men fortsatt har jeg den pulserende duringen fra alle diskene. Dette kan jeg tenke meg er den eneste grunnen til at jeg kunne få lyst til å bytte ut terradiskene mine med ssd terradisker. Ellers holder et par mindre ssd i raid til os og div for meg, resten er kun lagring, og der har jeg ikke bruk for så voldsom ytelse.

Lenke til kommentar
Lønner seg å vente med kjøp av SSD til høsten kanskje da.

Det lønner seg å slå til når man mener det er bra nok i forhold til prisen og det ikke er noen revolusjonerende forbedringer som venter rett rundt hjørnet.

 

For min del kjøper jeg når følgende krav er oppfylt (med noe slingringsmonn):

- 32 GB for under 1000 kr. (eller 64 GB for under 1300 kr)

- Ingen IOPS-problemer ved skriving/lesing (slik som mange av OCZ sine har)

- 200+ MB/s les

- 100+ MB/s skriv

Lenke til kommentar
Lønner seg å vente med kjøp av SSD til høsten kanskje da.

Det lønner seg å slå til når man mener det er bra nok i forhold til prisen og det ikke er noen revolusjonerende forbedringer som venter rett rundt hjørnet.

 

For min del kjøper jeg når følgende krav er oppfylt (med noe slingringsmonn):

- 32 GB for under 1000 kr. (eller 64 GB for under 1300 kr)

- Ingen IOPS-problemer ved skriving/lesing (slik som mange av OCZ sine har)

- 200+ MB/s les

- 100+ MB/s skriv

Ikke langt unna da... OZC Vertex er priset til 1300kr nå... Så da er du usle 300kr unna kravet ditt... Og hastighetskravet ditt er oppfylt. Da gjenstår bare noen tester for å verifisere IOPS...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...