Gå til innhold

Bruke Z-5500 mot en forsterker?


Anbefalte innlegg

Prøver å poste dette emnet her. Bare å flytte den, siden jeg ikke er helt sikker på hvor den skal være.

 

Men tilbake til mitt spørsmål som er som følgende:

 

 

Har nå hatt Logitech Z-5500 i snart 1 år, og er lysten på å oppgradere til et hifi-anlegg. Derfor tenkte jeg på å starte helt fra starten av, med en forsterker, for så å bygge videre.

 

 

Kan jeg bruke høytalerene på Z-5500 på en helt vanlig forsterker? Regner med at bassen ikke går an å bruke. Har egentlig aldri satt meg inn i lydverden, men har nå begynt å fatte interesse, og et sted må man jo som sagt starte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skal fint kunne gå an å bruke en 5.1 forsterker på 60-65w pr. kanal...:) Høytalerene operer jo ved 62-69w så det skal kunne fungere fint...;)

 

Men hvorfor kjøpe forsterker til disse høytalerene når du kan benytte deg av forsterkeren som sitter i basskassa til anlegget? :hmm:

Jeg var kanskje litt uklar?

 

 

Har planer om å oppgradere senere til et Hifi-anlegg, og vil ikke legge ut over 5 +/- kroner på en gang for et anlegg jeg egentlig ikke trenger. Er nemlig bare 15 år, og tror ikke mamma vil bli så veldig glad. Så derfor bygge på. Kan jeg bruke 4 av høytalerne til Z-5500, og kjøpe en ny senter høytaler?

Lenke til kommentar
Det skal fint kunne gå an å bruke en 5.1 forsterker på 60-65w pr. kanal...:) Høytalerene operer jo ved 62-69w så det skal kunne fungere fint...;)

 

Men hvorfor kjøpe forsterker til disse høytalerene når du kan benytte deg av forsterkeren som sitter i basskassa til anlegget? :hmm:

Jeg var kanskje litt uklar?

 

 

Har planer om å oppgradere senere til et Hifi-anlegg, og vil ikke legge ut over 5 +/- kroner på en gang for et anlegg jeg egentlig ikke trenger. Er nemlig bare 15 år, og tror ikke mamma vil bli så veldig glad. Så derfor bygge på. Kan jeg bruke 4 av høytalerne til Z-5500, og kjøpe en ny senter høytaler?

Du kan bruke forsterker på disse ja, så lenge du ikke sprenger dem...;)

Lenke til kommentar
Det skal fint kunne gå an å bruke en 5.1 forsterker på 60-65w pr. kanal...:) Høytalerene operer jo ved 62-69w så det skal kunne fungere fint...;)

 

Men hvorfor kjøpe forsterker til disse høytalerene når du kan benytte deg av forsterkeren som sitter i basskassa til anlegget? :hmm:

Jeg var kanskje litt uklar?

 

 

Har planer om å oppgradere senere til et Hifi-anlegg, og vil ikke legge ut over 5 +/- kroner på en gang for et anlegg jeg egentlig ikke trenger. Er nemlig bare 15 år, og tror ikke mamma vil bli så veldig glad. Så derfor bygge på. Kan jeg bruke 4 av høytalerne til Z-5500, og kjøpe en ny senter høytaler?

Du kan bruke forsterker på disse ja, så lenge du ikke sprenger dem...;)

Hehe, den sjansen byr vil nok ikkr by seg flr om en liten stund :thumbdown:

 

Er det mulighet for å kjøpe en senter høyttaler sammen med en forsterker, eller må jeg bruke de jeg allerede har?

Lenke til kommentar
jeg ville heller venta med å kjøpe en center høytaler.

spar opp nok cash og så heller kjøpe ett fullt sett.

Er ikke det som er problemet, men det ser bedre ut hvis jeg heller kjøper anlegget i løpet av ett år :)

 

Hvor mye burde jeg legge i et anlegg som er bedre enn z-5500? (Har også lyst på BR-spiller)

Lenke til kommentar
Husk du får jo Yamaha komplett hjemmekino til 3590kr...:)

da kan han likegodt beholde z-5500 anlegget.

når han først har tenkt å oppgradere anlegget, så burde han gjøre det litt skikkelig.

Er det beste ja...:p

 

Pappa oppgraderte hjemmekinoanlegget hjemme hos oss med Canton X-10 høytalere eller hva det nå er igjen...husker ikke... :whistle:

 

Men 150w bass der og 5*100w surround høytalere låter det bare til å være et anlegg til 11000kr...;) Men du får lige god lyd ut med Z-5500...:) Bare utseende og "Hi-Fi" bemerkelsen som skiller disse monstrene...:p

Lenke til kommentar

http://www.surround.no/product/435394/__Dy..._subwoofer.html

 

Dynavoice Magic F-6-pakke + XTZ 10" subwoofer

Pakkepris kr. 5.890,-

fant desverre ikke F-6 settet uten sub.

 

test av dynavoice F-6

Test av XTZ 99'W10

 

både sub og høytalere er prisvinnere i sin prisklasse.

har selv 12" av subben, ypperlige greier.

 

subben er i tillegg aktiv, trenger ikke forsterkeren til å driven den da.

høytalersettet er lettdrevet, noe som gjør at du ikke trenger legge så mye penger i en forsterker(men er å anbefale at du spytter inn litt ekstra)

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

NAD forsterker er en soleklar bra forsterker...;)

 

Om du har 120w, så er det 120 NAD watt...:D Jeg har selv en stereoforsterker fra NAD på 400w, og det drar mer enn over all forventning...:p Har prøvd 2*700w bil-sub på denne, og det virker som den bare dro litt på smilebåndet når jeg koblet til disse... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...