Gå til innhold

ecademy.no - erfaringer ?


Anbefalte innlegg

  • 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Bumper igjen jeg. Noen som har tatt kurs her? Hvordan er nivået og hvor "heavy" er det egentlig? Vurderer sterkt å ta Webdesign eller Webutvikler kurset etter jeg er ferdig med en Bachelor i Informasjonssystemer og IT-Ledelse for å dra videre med det jeg kan av webutvikling fra før.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei.

Instruktørene er dyktige innenfor studiene CCNA og CCNP. Dette vet jeg fordi jeg fordi jeg ble undevist av dem da IT-Akademiet eksisterte.

CCNP instuktøren er den eneste i Norge som er godkjent av Cisco som instruktør av CNAP ( Cisco networking academy program ).

CCNA instuktøren er også godkjent for CNAP men vet ikke om han er den enste i Norge. Da vi gikk på IT-Akademiet stilte han opp etter skoletid på mail og forum helt frivillig. Anbefales.

Men siden det nå kun er nettkurs så bli det langt fra å sitte i et klasserom med ekte lab.

Hvis nettkurs er din eneste mulighet så finner du nok ingen bedre alternativer enn Ecademy.no når det gjelder nettverk.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Hei.

Instruktørene er dyktige innenfor studiene CCNA og CCNP. Dette vet jeg fordi jeg fordi jeg ble undevist av dem da IT-Akademiet eksisterte.

CCNP instuktøren er den eneste i Norge som er godkjent av Cisco som instruktør av CNAP ( Cisco networking academy program ).

CCNA instuktøren er også godkjent for CNAP men vet ikke om han er den enste i Norge. Da vi gikk på IT-Akademiet stilte han opp etter skoletid på mail og forum helt frivillig. Anbefales.

Men siden det nå kun er nettkurs så bli det langt fra å sitte i et klasserom med ekte lab.

Hvis nettkurs er din eneste mulighet så finner du nok ingen bedre alternativer enn Ecademy.no når det gjelder nettverk.

 

Ja f.eks. Hig.no underviser også i Cisco....

Lenke til kommentar

Jeg kom rett fra videregående skole og tok utdannelsen min ved eCademy. Fikk jobb ganske kort tid etterpå og. Jeg skal ikke prate for de andre studiene, men jeg var veldig fornøyd med det jeg valgte, webdesign og dynamisk webutvikling. Det kan jeg anbefale. Det som er ekstra bra er at selv om undervisning er på nett er det forelesninger med lærer over nettet som viser deg hvordan du skal lage ting etc. og du kan stille spørsmål direkte til læreren.

Lenke til kommentar
Hva slags jobb fikk du? Lønn? Følte du at du mestret det du lærte da du var ferdig?

 

Jeg hadde ikke mye IT-kunnskap fra før, var en god bruker av IT-verktøy tipper jeg, men interesse for design. Prøvd å lage en hjemmeside før uten at den var i nærheten av imponerende. Jeg jobbet noen år som bartender og diverse andre jobber før jeg bestemte meg for å få en skikkelig utdannelse. Da tok jeg opp noen fag fra videregående og gikk videre på eCademy. Jeg jobber idag som webdesigner i et mindre firma. Jeg har også ansvaret for utgivelse av brosjyre og markedsmateriell. Min lønn er 390.000. Vet ikke om dette er bra eller dårlig, men greit for meg.

 

Dersom du skal studere det samme som meg anbefaler jeg at du ikke kun tar webdesign (steg 1), men også dynamisk webutvikling (steg 2). Tar du begge er du godt rustet. Kun steg 1 er noe knapp for å få jobb tror jeg, men det avhenger sikkert av hvor mye du kan fra før.

 

Personlig var jeg ganske trygg på meg selv når jeg uteksaminerte, men jeg jobbet ganske mye med stoffet og fikk gode karakterer.

Endret av Mann1979
Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Høres bra ut. Web-bransjen virker ikke for meg som et sted der det er flust av jobber så jeg er litt tvilende til hvilken vei jeg bør gå. I mitt nåværende studie lærer vi både om web og it-ledelse/prosjektledelse/økonomi/it-strategi/organisasjonsutvikling o.l. Vi skal ikke ha noe mer WEB de siste tre semesterene jeg har igjen så nå er jeg nødt til å ta resten på egenhånd. Til nå har vi lært inngående om HTML, CSS og SQL, godt innsyn i PHP og noe kjennskap til javascript/ajax (hovedsaklig implementering av ferdige løsninger og bearbeiding av disse).

 

Spørsmålet er egentlig hvor mye dere lærte i webutviklings delen. Evt. hva/hvilke teknologier dere lærte. Er liten vits i for meg å betale for et kurs hvis jeg kan det meste fra før.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hva slags jobb fikk du? Lønn? Følte du at du mestret det du lærte da du var ferdig?

 

Jeg tok studieløpet CCNA og CCNP ved eCademy. Tjener idag nærmere 500.000 og jobber som IT-konsulent. eCademy var supert for meg som ønsket en rask utdannelse samtidig som jeg jobbet endel utenfor. Forlesningene er nemlig på kvelden. Kan bekrefte at lærerne innen CCNA og CCNP er gode.

Lenke til kommentar

Jeg studerte webmarkedsfører ved eCademy. Det stemmer at de driver opplæring over nett, men det er litt mer high class enn vanlige nettkurs som andre leverer. Det er med lærer og forelesning, også er det klassekamerater å prate med om stoffet, samt lærebøker. Passet fint for meg som ikke ønsket å flytte for å få meg en verdifull kompetanse.

 

Sopp. Det er nettkurs.

Var det jeg mente :p er at du får oppgaver og undervisning over nett :)?

Lenke til kommentar

Holder på med Sikkerhetskonsulent studiet på siden av full jobb.

 

Så lenge jeg klarer å holde arbeidstiden normal , og ikke jobbe så mye ekstra på kveld og helg klarer jeg å følge studieplanen ganske greit.

 

Dyktig lærer , og greit opplegg.

 

Passet meg perfekt i allefall. Blir nok å ta CCNA også til høsten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...