Gå til innhold

ecademy.no - erfaringer ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen med erfaringer med fra "Drift av nettverk" studiet?

 

Kan ikke huske at dette studiet eksisterte under IT-Akademiets tid. Sudiet ser ut til å ha dukket opp i forbindelse med Ecademy som er ganske nytt.

Linux er nok også noe som har kommet inn i bildet etter oppstarten av Ecademy.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Er det samme folk som jobber der nå? Hva er dine erfaringer med IT-akademiet\Ecademy

 

Jeg gjennomførte kursene Cisco CCNA\CCNP. Det er dyktige folk som leder disse kursene. Likevel er det hardt arbeid som må til for å komme igjennom. Etter endt kurs fikk jeg bruke intruktørene mine som referanse under jobbsøk. Dette gjaldt nok alle som var seriøse. Oppførsel, fremmøte osv. ble tatt blodig alvorlig så hvis du skal bruke instruktørene som referanse vet du hva du har å gjøre. CCNP intruktøren er vanvittig dyktig på det han gjør. Har blant annet undervist i militæret og gjort oppdrag for dem. Begge instruktørene jobber som konsulenter ved siden av ( ihvertfall gjorde ). Intruktøren til "Drift av nettverk" vet jeg ingenting om men CCNA\CCNP intsruktørene er de samme ut i fra det jeg kan se på nettsiden.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Er interesert i Cisco sertifiseringskurs jeg også men hvor langt tid tar det for å bli ferdig? tenker på sånn ta heltid elr noe.

Jeg vil helst ikke bruke 4 år på det.

Tror du skal slippe å bruke 4 år, men du må nok bruke litt tid.

Jeg skal starte på ICND1 snart og tar det derfra. Tror ikke denne delen tar lang tid, og at det er mye repetisjon fra skolen, men jeg må starte et sted...

 

ICND1

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg meldt meg in om privatist IKT-servicefag, mangler bare tverfaglig som de legger til senere.

Men kan jeg ta Cisco-sertifiseringskurs imens jeg er i læring? vil jeg lettere å få jobb etter på? eventuelt høyere lønn?

Eller om jeg stryker på IKT eksamen, kan jeg bare ta http://ecademy.no/kurs/Icnd1

? da får jeg mulighet for jobb?

Endret av jmeeluekan
Lenke til kommentar

Nå fikk jeg meldt meg in om privatist IKT-servicefag, mangler bare tverfaglig som de legger til senere.

Men kan jeg ta Cisco-sertifiseringskurs imens jeg er i læring? vil jeg lettere å få jobb etter på? eventuelt høyere lønn?

Eller om jeg stryker på IKT eksamen, kan jeg bare ta http://ecademy.no/kurs/Icnd1

? da får jeg mulighet for jobb?

Hei

Personer med Cisco-sertifiseringer vokser ikke på tre, men det er greit å ha bestått eksamen på skolen også.

Det er fult mulig å ta kurset mens du er lærling, men jeg vil kontaktet kurssted å hørt med dem.

Det med lønn vet jeg ikke, da jeg ikke har noen sertifiseringer, bare en Bachelorgrad.

 

Når det gjelder jobbmuligheter så er det erfaring, plassering og utdanning som gjelder, men alt av sertifiseringer hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...