Gå til innhold

Den store NVIDIA 3D Vision tråden! (3D briller)


Fapse

Anbefalte innlegg

Det her er ekte vare, 120Hz på skjermen hele tiden.

 

2x60Hz blir litt misvisende, men ikke så fryktelig galt sagt heller egentlig - skjermen kjører på 120Hz som vanlig, men shutterbrillene alternerer med å dekke til / blokke til glassene slik at man kun ser 1 bilde samtidig per øye før neste øye blir tildekket og bildet tegnes på skjerm. Alterneringen skjer såpass kjapt at det eneste man helst skal få er effekten av at bildet blir bittelitt dimmet (pga. glassene og shuttereffekten), men beskrivelsen "effekten blir 60Hz per øye" er ikke så veldig gal. 100Hz og 50Hz per øye kan bli veldig plagsomt fordi man her kan oppdage flimring pga. glassene som ikke alternerer kjapt nok.

 

Vanskelig å forklare, veldig enkelt å observere når glassene sitter helt oppi øyet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

100/50, for meg, ble shuttereffekten synlig. Sweet spot var 120Hz/60Hz. Det her var wayback på et nVidia TNT2 + Elsa Revelator + 19" CRT i 120Hz på 960x720.

 

Det er nok litt individuelt (er selv plaget med regnbueproblemet på DLP projektorer), men ...som sagt, det må oppleves med egne øyne :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nå fått denne skjermen i hus og må si at jeg er imponert.

Den er veldig lyssterk, og skarp og fin til vanlig desktop bruk.

Synes faktisk den er minst like bra som min Dell 2407 som har S-PVA panel. Innsynsvinkelen er også

veldig bra til å være TN-panel.

 

Jeg ble også veldig lettet over at den ikke hadde glossy skjerm, som Samsung

har for vane og putte på skjermene sine. Har til tider veldig mye lys der den befinner seg så

det var et stort pluss.

 

I tillegg kommer mulighetene til å spille i 3D som en stor bonus. Har bare spilt litt

CoD2 foreløpig siden jeg må legge inn spilla på nytt etter formatering og Vista installasjon.

Men den Nvidiademoen som ligger i kontrollpanelet er helt fenomenal. Logoen kommer laaangt ut av skjermen.

 

Denne skjermen fortjener å selge mye.

Lenke til kommentar

Imponerende bra, fikk litt "flashback" fra Elsa Revelator dagene, forbausende lite som har endret seg med tanke på inntrykk :) Veldig bra at selve glassene er 100% og heldekkende. Slo meg samtidig at 120Hz fortsatt gir bittelitt flimmer, men veldig bra.

 

Skjermen har ikke i nærheten de samme dype fargene som photon20visionII (SIPS) + Eizo S2431 (SPVA), men ikke helt galt heller. Det første som slo meg var hvor mykt musepilen beveget seg, flashback IGJEN fra CRT dagene! Wow. Helt sprøtt hva man blir vannt til :) Skjermen er kanon i 120Hz.

 

Glassene dimmer en del, og derfor bra at LCD skjermer er såpass lyssterke - endelig bra for noe!

 

Fyrte opp The Witcher, og hoppa litt bakover idet ei dame gikk rett forbi meg når savegamet var ferdig lastet hehe! BRA! Veldig bra at man kan justere dybde med USB senderboksen (a-la Elsa, men via boksen).

 

Demoscene: Forsøkte debris, katastrofe (så igjennom husveggene på ett øye) :( The Popular Demo - ingen 3D effekt. Ikke heeelt perfekt, men det har kun gått 3 timer...og nå begynner tweakingen C-:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det skal ikke kreve noen spesiell support, kun ekte 120Hz og da altså fra PC til skjerm. Brukes vanlig DVI/HDMI.

 

Sitter tilfeldigvis med 3 CRT skjermer i nærheten, nesten vært litt morsomt å forsøkt brillene på CRT igjen for å se hvordan det var i forhold til LCD.

Lenke til kommentar

Nvidia 3d vision frister noe ekstremt, syns det er litt dyrt så jeg bestilte noen vanlige 3dbriller nå for å teste world of warcraft med iz3d driver. Hvis jeg liker de kommer jeg nok til å gå på nvidia sitt system etterhvert.

 

Det blir vel mye bedre resultat med nvidia sitt enn vanlige 3dbriller+iz3d eller er det bare sånn at du legger middels merke til forskjellen? Eller er forskjellen enorm fra anaglyph?

 

Bestilte et par sånne til 10$ anaglyph pro x glasses

Lenke til kommentar

Har nå testet brillene noen dager her hjemme og er ganske fornøyd, bortsett fra en ting...

 

 

Noen andre som har problemer med at gjenstander foran en lys flate (f.eks et tårn/husvegg foran himmelen), kan ses godt på begge sider av der den egentlig er? At man ser trippelt, altså?

 

Spesielt gjelder dette øverst og nederst på skjermen, av en eller annen grunn...

Lenke til kommentar

Jepp - en slags "ghosting" / halo effekt, rett og slett lys skygge?

 

Det burde nesten vært default, men hvis du går inn i nVidia kontrollpanelet, Stereoscopic 3D -> Set up stereoscopig 3D, og velger "Set Keyboard Shortcuts" får du mulighet til å skru på "Enable advanced in-game settings". Her har du increase/decrease convergence, som justerer avstanden avhengig av dybde.

 

Det kan være vanskelig å se noen forskjell når man bruker tastene - ta av brillene i så fall :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for raskt svar, men jeg får det ikke til.

 

Har prøvd standard hurtigtastene og endret de til andre hurtigtaster, men jeg ser ikke at noe skjer når jeg endrer convergence. Jeg har prøvd både rask trykking og å holde inne tastekombinasjonen, både med og uten briller. Hva er det egentlig som skal skje?

 

Jeg har også prøvd 110hz/100hz, uten at jeg klarer se at det hjalp.

Lenke til kommentar

"Convergence" justerer avstand mellom venstre + høyre "øye". Ved å kjøre avstanden -ned- reduserer man skyggeeffeken, men også noe av dybdeefekketen. Mulig du også må kjøre ned 3D effekten med rullehjulet på IR boksen (bak).

 

Det kan være vanskelig å se forskjell - hold inne tastekombinasjonen på increase i ~10 sekunder og deretter decrease, så vil du se hva som skjer.

 

PS: Øverst / nederst på skjermen...den er litt mer kinkig. Skjermen og brillene synkes -ikke- 100%.

 

http://74.125.77.132/search?q=cache:MJkEYh...=clnk&gl=no

Endret av Boye
Lenke til kommentar
"Convergence" justerer avstand mellom venstre + høyre "øye". Ved å kjøre avstanden -ned- reduserer man skyggeeffeken, men også noe av dybdeefekketen. Mulig du også må kjøre ned 3D effekten med rullehjulet på IR boksen (bak).

 

Det kan være vanskelig å se forskjell - hold inne tastekombinasjonen på increase i ~10 sekunder og deretter decrease, så vil du se hva som skjer.

 

 

Ahh, der ble brillene nesten perfekt. Igår vurderte jeg å sende brillene og skjermen i retur, men etter å ha prøvd trackmania og innstilt convergence riktig kommer jeg aldri til å skilles med det. Settet er nesten verdt det bare for trackmania :D

 

Ellers funker fallout3 bra, samt aoe3, empire tw, mount&blade og world in combat bra. Får prøvd flere etter jeg får nytt skjermkort imorgen. Gleder meg til å prøve assassins creed.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...