Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf 2 som førstebil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er et godt valg eller ikke kommer litt an på hvordan du har tenkt å bruke den. Driftsikkerheten er vel helt OK, den er lett å skru på og deler er billig og lett tilgjengelig. Kjøreegenskaper og komfort er derimot så-som-så, og jeg vil si at bilen er drittkjedelig sammenlignet med mye annet i samme klasse, men om du stort sett bare skal kjøre mellom hjemmet og jobben/skolen er det sikkert et helt greit valg. Du bør imidlertid være forberedt på at forsikringen kan bli dyr hvis du registrerer den på deg selv, da Golf er en typisk ungdomsbil.

Endret av larschroe
Lenke til kommentar

Prøvekjørte bilen idag :) var meget lite med rust og jeg syns den gikk veldig godt.

Værtfall bedre en astra F jeg låner nå hehe var ikke mye ulyder, men ene vindusviskeren virket ikke..

Er dette lett og fikse eller?

Bilen mangla servostyring though men prøver og venne meg til det men jeg syns det virka som et godt kjøp

Endret av MagicCheeseball
Lenke til kommentar
Tror du bør se grundig over bilen før du kjøper den hvertfall. Sjekk at alt fungerer som det skal, slark/ulyder, sjekk hjulbuene nøye for rust osv.

 

Slark? Men så ikke noe rust i hjulebuene jeg, eneste var at det ene vindusviskeren ikke funka..

Bilen var og en gti modell med 120 hester

Endret av MagicCheeseball
Lenke til kommentar
Tror du bør se grundig over bilen før du kjøper den hvertfall. Sjekk at alt fungerer som det skal, slark/ulyder, sjekk hjulbuene nøye for rust osv.

 

Hva forventer du av en bil til 6000, at den skal se ut som en ny bil som kommer rett fra forhandler?

Selv om bilen er billig i innkjøp hjelper jo det lite dersom den etterhvert må utbedres for mange tusener. En uavhengig verkstedrapport kan jo gi svar på sånt.

Lenke til kommentar
Tror du bør se grundig over bilen før du kjøper den hvertfall. Sjekk at alt fungerer som det skal, slark/ulyder, sjekk hjulbuene nøye for rust osv.

 

Hva forventer du av en bil til 6000, at den skal se ut som en ny bil som kommer rett fra forhandler?

Mener ikke at den skal være blank i lakken og rustfri, men at girkassa har fungerende synkronisering, at forstillinga er som den skal, at bremsene fungerer greit osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Typisk ungdomsbil med høy egenandel på forsikringen.

Kan være verdt og sjekke kva ein må betale i forsikring før ein kjøper.

 

Ja fant ut det var en astronomisk sum, oppi hele 11000kr for forsikringa på meg selv.

Får neppe med foreldrene mine på og legge forsikringen på dem.

Det er jo nesten dobbelt så mye som jeg betaler for bilen det, noen som vet om noen forsikringsselskap med billigere forsikring til golf?

Lenke til kommentar
Kom og fuktighet/damp ut av klimaanlegget når jeg slo det på

Har det stort og si?

 

Og hva er et dempertårn?

Noen som har noen forklaringer om hvorfor rust på hjulbuer er krise er helt noob når det gjelder bil :ermm:

 

Svar mottas med takk :)

Et dempertårn er den delen av karosseriet som støtdemperen er festet i. Grunnen til at rust i hjulbuer er viktig å unngå, er fordi hjulbuen er gir bæring til støtdempertårnet og området rundt støtdempertårnet, med andre ord ganske viktig at hjulbuene ikke er svekket for mye av rust.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...