Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf 2 som førstebil?


Anbefalte innlegg

Forsikring er jo noe du kan prute på! Ring IF og si at du har fått et anslag på 8000 fra dem, og be dem slå det.

For å være ærlig syns jeg ikke summen var så sinnsykt høy. Kasko?

 

Ringe IF og si at du fikk anslag på 8000 fra dem og så be dem slå det, kan du forklare nærmere :)

Prøvde og google anslag fant ikke noe info om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså;

 

1. Ringe IF og be om en pris for å forsikre bilen din. La oss si at denne prisen er kr 9000.

2. Ringe Gjensidige og si at du har fått en pris på 8-9000 fra IF, og så ber du dem slå den prisen, hvis ikke er du ikke interessert i å være kunde hos dem.

 

Dette kan du jo gjøre med x-antall forsikringsselskaper frem til du føler at du har fått en overkommelig pris.

Lenke til kommentar

Den nr. 2 der prøvde jeg på for et år siden. Det er nok bare å glemme. De var ikke spesielt interessert i å beholde meg som kunde virka det som, ihvertfall var det prisen som kom opp i kalkulatoren som ble tilbudet. De ga ikke noe annet tilbud enn den prisen som kom opp der, sa hu dama jeg prata med i telefonen.

 

11 000 er ikke unormalt mye om man setter den i sitt navn som 18 åring hvertfall. Aldri hørt om noen som har fått det billigere. Bilen min står på mamma. Bmw 320i, betaler 3000 +- i året :new_woot:

Jeg (nå 19 år, 12k km, 95 hk) betaler 5k kr for min Kangoo med delkasko, så da har du hørt om en. :p

 

Under 10k kr med delkasko og rundt 12k km årlig kjørelengde er ikke veldig dyrt for en 18 åring. Husk at flere selskaper har ungdomstillegg innbakt i prisen som man får igjen dersom man har kjørt skadefritt i "ungdomsperioden".

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Hvis det er en 88 mod var det problemer med varmeapparat registeret på disse. Koster en del kroner på verksted. Og det er noe drit å bytte selv.

 

Sjekk:

- Foringene i bakakselen må byttes med jevne mellomrom, også litt "stress" å gjøre selv.

 

- "lasteregulator" for bremser bak (husker ikke hva den heter) den ligger ved feste til bakaksel på venstre side. Denne pleier å være rustet fast. Er du heldig får du smørt den opp.

 

- Motorfestene

 

- Om det kommer mye vann damp fra eksosen etter bilen har blitt varm og det ikke er rå luft ute (Har mått plane et par topper)

 

- Clutch (sett bilen i 5. gir når du står stille å slipp clutchen ut, er den i orden kveler bilen seg med en gang)

 

- Hjullager bak (stå på siden av bilen og dra/dytt i hjulene, slarker de må lagrene byttes)

 

- Fukt/mugg/skjolder i bunn av dørpanel (da må trekket skrues av og man må bytte plasten på innsiden)

Lenke til kommentar
Altså;

 

1. Ringe IF og be om en pris for å forsikre bilen din. La oss si at denne prisen er kr 9000.

2. Ringe Gjensidige og si at du har fått en pris på 8-9000 fra IF, og så ber du dem slå den prisen, hvis ikke er du ikke interessert i å være kunde hos dem.

 

Dette kan du jo gjøre med x-antall forsikringsselskaper frem til du føler at du har fått en overkommelig pris.

 

Ok såpass :p

Men ja det er absolutt verdt et forsøk skal prøve det :)

Endret av MagicCheeseball
Lenke til kommentar
Hvis det er en 88 mod var det problemer med varmeapparat registeret på disse. Koster en del kroner på verksted. Og det er noe drit å bytte selv.

 

Takk for alle tips. Lurer på angående klimanlegget:

det var en 87 mod ikke en 88mod hvis det har noe og si, det kom bare damp fra klimaanlegget med en gang jeg starta bilen, var ikke noe mer tendenser til det mens jeg kjørte. Bilen hadde da stådd iro en god stund :)

Lenke til kommentar
Den nr. 2 der prøvde jeg på for et år siden. Det er nok bare å glemme. De var ikke spesielt interessert i å beholde meg som kunde virka det som, ihvertfall var det prisen som kom opp i kalkulatoren som ble tilbudet. De ga ikke noe annet tilbud enn den prisen som kom opp der, sa hu dama jeg prata med i telefonen.

 

11 000 er ikke unormalt mye om man setter den i sitt navn som 18 åring hvertfall. Aldri hørt om noen som har fått det billigere. Bilen min står på mamma. Bmw 320i, betaler 3000 +- i året :new_woot:

Jeg (nå 19 år, 12k km, 95 hk) betaler 5k kr for min Kangoo med delkasko, så da har du hørt om en. :p

 

Under 10k kr med delkasko og rundt 12k km årlig kjørelengde er ikke veldig dyrt for en 18 åring. Husk at flere selskaper har ungdomstillegg innbakt i prisen som man får igjen dersom man har kjørt skadefritt i "ungdomsperioden".

okay :D Men avhenger også av kjørelengde trur jeg. 12k km er ikke akkurat mye. Ikke for meg hvertfall. Har hatt lappen i 5mnd nå, og jeg har kjørt 11-12k.

Men, 5k var nice :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...