Gå til innhold

Gir RockBand og GuitarHero deg mer lyst til å drive med musikk?

Gir RockBand og GuitarHero deg mer lyst til å drive med musikk?  

21 stemmer

1. 1. .

• Ja, slike spill gir økt lyst til å drive med musikk
      15
    • Nei, det gir ikke økt lyst til å drive med musikk
      6

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og en kompis har en diskusjon gående.

Han mener at det er bedre at folk begynner å spille gitar/trommer el. enn å spille spill som RockBand og GuitarHero. Han mener dessuten at slike sill gjør at folk får mindre lyst til å drive med gitar/trommer el.

Jeg mener du vil få økt lyst til å drive med musikk av slike spill fordi de gjerne vil inspirere på lik linje med andre simulatorer. Jeg mener dessuten at mange vil kunne leve ut "drømmer" gjennom slike spill som de ikke får mulighet til ellers, på samme måe som flysimulatorer igjen. Dessuten vil ikke alle spille instrumenter for å bare kunne spille med andre på fester el.?

Hva mener dere?

Til moderator: Vennligst flytt til riktig kategori om nødvendig. Mulig å få opp en poll?

Ja, slike spill gir økt lyst til å bedrive musikk eller

Nei, det gir ikke økt lyst til å bedrive musikk

el,?

EDIT: bedrive musikk i den forstand å spille et ekte instrument. Økt lyst betyr nødvendigvis ikke at du begynner å spille et instrument selvsagt.

Endret av Zeph
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg faktisk bare testa ut rock band en gang.

Jeg må bare innrømme at ja jeg fikk lyst til å lære meg å spille et instrument!

Det er bare et lite problem med å få tiden til å strekke til til alt man har lyst til å gjøre her i verden!!

Skrevet

Angående spørsmålet ditt så kan jeg klart svare ja.

Etter å ha spillt en god del trommer i rockband har jeg planlagt innkjøp av trommesett i år. Hadde nok kjøpt det før, men det er lite populært når man har naboer bak veggen ;)

Nei, får nok vente til hus er på plass..

Angående diskusjonen du og kompisen din har tror jeg nok begge har rett.. Det er nok høyst individuelt hva folk får lyst til, de som får lyst til å lære seg mer har nok dette "innebygd" og det samme går vel for de som ikke får lyst..

My 2 cents ;)

Skrevet

Gitar er det eneste instrumentet jeg har spilt aktivt, og selv som en høyst gjennomsnittlig gitarist synes jeg at gitarfølelsen i Guitar Hero-spillene rett og slett er for dårlig. Følgelig gjør ikke dette noe med min lyst til å spille gitar i nevneverdig grad, selv om mange av sangene fenger og får meg til å rote opp tablatur og akkorder.

Jeg hadde spilt trommer ved et par anledninger tidligere før jeg fikk Guitar Hero: World Tour i hus, men det var høyst ustrukturert og veldig på måfå. Etter å ha klasket ihjel noen timer på spillet har jeg definitivt fått lyst til å begynne å pludre litt med "ekte" slagverk, og en skal ikke se bort ifra at jeg handler et billig bruktsett når jeg får et ordentlig sted å spille på. Dette har nok mye hvor nært virkeligheten det er å spille trommer i spillet (selv om jeg er pinlig klar over hvor stor forskjellen faktisk er), og hadde gitardelen hatt en så realistisk tilnærming til originalen hadde det nok drept moroa ganske kjapt.

Skrevet

Guitar Hero-spillene er mer likt å spille trommer enn å spille gitar. Fordi du må ha mer rytme enn noe annet.

Hvis folk får lyst til å spille gitar fordi de herjer i GH går de fort på en smell vil jeg tro.

De andre instrumentene har jeg ikke prøvd, men utover vokal er jeg villig til å tro at det virkelige instrumentet ter seg en del annerledes enn instrumentet til spillet, når du først er bak det og skal imponere dama, katta og deg selv.

Skrevet
Guitar Hero-spillene er mer likt å spille trommer enn å spille gitar. Fordi du må ha mer rytme enn noe annet.

Hvis folk får lyst til å spille gitar fordi de herjer i GH går de fort på en smell vil jeg tro.

De andre instrumentene har jeg ikke prøvd, men utover vokal er jeg villig til å tro at det virkelige instrumentet ter seg en del annerledes enn instrumentet til spillet, når du først er bak det og skal imponere dama, katta og deg selv.

Men vil du, eller noen som har prøvd begge, si at GH kontra RB har forskjeller når det gjelder lyst til å bedrive musikk?

Skrevet

Men vil du, eller noen som har prøvd begge, si at GH kontra RB har forskjeller når det gjelder lyst til å bedrive musikk?

Det an jeg nok ikke svare på, har bare spilt GH2 og 3. Men jeg kan tenke med GH: World Tour med sin mulighet til å lage egne låter jo kan friste litt, i hvert fall på et slikt amatørmessig plan.

Skrevet

Etter å ha spillt Guitar hero 1 og 2 kjøpte jeg meg gitar for første gang i mitt liv, i en alder av da 22år!

Så ja, guitar hero gjorde at jeg fikk lyst å spille instrument... og etter at jeg fikk meg guitar hero4 får jeg lyst på trommer også :p men det hopper jeg nok over..

Skrevet

Jeg spilte en del akkustisk gitar for mange år siden, men gikk lei da lyden ble for kjedelig i lengden. Hadde tenkt å kjøpe el-gitar lenge, men det ble liksom aldri noe av det. Etter å ha spilt Guitar Hero lenge gikk jeg nylig til innkjøp av en el-gitar og stortrives med den. Men når det er sagt aner jeg ikke om jeg kjøpte ekte gitar fordi jeg liker Guitar Hero, eller om jeg liker Guitar Hero fordi jeg liker å spille gitar. ;)

Skrevet

Det er ikkje tvil om at ein har eit betre utgangspunkt for å spele gitar eller trommer om ein er god i Guitar Hero/Rock Band. Å samanlikne direkte er sjølvsagt umogeleg, men du får god trening i forskjellig. På gitar lærer du å koordinere hendene og betre motorikken. I tillegg lærer du korleis gitarsporet ligg på låtene. Eg synest det var vanskeleg å høyre korleis gitaren låg på musikken før GH, men etter å ha sett og spelt det får eg eit betre inntrykk av det. Det er lett å følge takten til trommene når ein nynnar og speler luftgitar/trommer.

Trommer blir ein nok endå betre utrusta for ved å spele GH/RB. Det er ikkje normalt å spele trommer etter noter, men du lærer det viktigaste; å koordinere hendene. Ein som aldri har spelt trommer før vil få store problemer med å slå ein takt med ein arm og ein med ein anna. For ikkje å snakke om at foten gjerne skal slå ein takt i tillegg.

At ein som har spelt mykje GH/RB stiller sterkare i forhold til ein som aldri har rørt det dersom begge er totalt grønne på ekte instrumenter og skal byrje samtidig er eg ikkje i tvil om.

Eg har alltid hatt lyst å spele gitar, fekk ikkje akkurat mindre lyst av GH, men eg veit at det krever ein del, så foreløpig har det ikkje blitt stort ut av det.

Skrevet

Jeg har en kasse gitar. er ikke veldig god, men har hatt musikktimer i 2 år(slutta nå da men). Men jeg syns Guitar Hero er knall bra, og vurderte sterkt å kjøpe en el-gitar. Veit jo ikke om det var på grunn av GH, men GH ble veldig morsomt når man kunne "rocke løs". Blei noe annet enn å sitt å spille på kassegitar, så jeg tror det kan skape økt lyst. Men har å vært borti folk som står å ler av GH, fordi de mener at det er så dårlig gitarfølse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...