Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Jedi Mind Tricks joiner Method Man & Redman i November på Rockefeller! Fantastisk.

 

Noen tips fra wu-tang clan?

 

Rett og slett de to første albumene. Enter the 36 Chambers, og Wu-Tang Forever.

Lenke til kommentar

Vinnie Paz feat. Block McCloud - End of Days.

 

http://www.youtube.com/watch?v=47piCmAB0s4

 

Jeg var en stor supporter av JMT; de var gruppen som fikk meg til å dykke ned i undergrunnen, etter tusenårsskiftet da det ble et mye klarere skille mellom kommersiell rap og ug-hiphop. Da de slapp Violent By Design i 2000 blasta de alle og det var nesten utrolig for folk å forstå hvor bra musikk man kunne finne utenfor radaren. De to-tre første albummene deres var bra, men så skulle plutselig alle kaste seg på AOTP-bølgen med "hardcore rap", og etter hvert synes jeg de har falt av en del.

 

Denne låten minner meg litt om gode gamle JMT, med en paranoid Vinnie Paz som snakker om pyramider og konspirasjoner. Jeg liker det - bring Ikon the Verbal Hologram back! Beaten er riktignok ikke så lik Stoupe's produksjoner, den er mer lik nåtidens AOTP-sound. Men Sicknature gjorde noe vi vanligvis ikke hører derfra, han la til et second piano-pattern i beaten, og det gjorde seg noe jævli. Minner meg nesten om noe Wu-greier fra midten av 90-tallet. I tillegg er jeg svak for rappere/menn som synger i refrenget. Aldri hørt Block McCloud synge før, men det funker, selv med autotune!

 

Dom: En aldri så liten revival fra Vinnie Paz/JMT. Tviler på at resten av skiva kan være like bra?

Endret av Torbjørn.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Synes albumet var meget fett, men jeg har heller ikke noe i mot "nye" JMT, så kanskje ikke alle låtene faller like godt i smak hos deg. Anbefaler 'Washed in the Blood of the Lamb' med 4th Disciple på beaten. Er veldig Wu-fan, så Vinnie kombinert med 4th Disciple sin produksjon slo ikke feil hos meg, selv om det ikke er helt den Wu-lyden man får fra albumene.

 

Men jeg er enig i at piano aldri slår feil.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Jedi Mind Tricks joiner Method Man & Redman i November på Rockefeller! Fantastisk.

 

Noen tips fra wu-tang clan?

 

Rett og slett de to første albumene. Enter the 36 Chambers, og Wu-Tang Forever.

 

Takk, får høre litt på dem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...