Gå til innhold

GT212 er Nvidias kommende flaggskip


Anbefalte innlegg

Forresten tror jeg ikke GTX 295 gir så vanvittig mye høyere ytelse enn et GTX 280 før nVidia gir ut noe tall. De siste oppgraderingene de har gjort (eks, 8800GT -> 9800GT), har kun økt ytelser med noen få prosent.

 

ATi/AMD har vært flinkere på den siden.

 

Ja, ATI har ihvertfall gitt oss skikkelig hopp i ytelse fra HD3 til HD4-serien. Håper de fortsetter slik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er så galt med varme? :p Dere som kjøper dere et toppkort må vel regne med at det er varmt. Selv har jeg et 9800GTX SCC som jeg synes er kurrant med tanke på varme.

Det og klage på at de lager mye varme i forbindelse med "store" grafikkort, synes jeg er som og klage på at ei turbinvifte bråker. :)

Fordi høy varme som oftest kommer av økt effektforbruk. I tillegg fører varme datakomponenter ofte til høyere slitasje på komponentene pga. elektromigrasjon. I tillegg varmer det ofte opp resten av pcen så viftene går fortere rundt = mer støy eller at man må ha flere kabinettvifter i pcen. Det begrenser også hastigheten til komponentene og tar bort overklokkingsheadroom. Lavere temperaturer er nesten synonymt med høyere klokkefrekvens.

 

 

De siste oppgraderingene de har gjort (eks, 8800GT -> 9800GT), har kun økt ytelser med noen få prosent.

8800gt -> 9800gt har ikke vært noe oppgradering i det hele tatt. De har bare lagt inn ny bios på 8800gt kort og adda på hybrid sli + 3 sli støtte, mulig de siste eksemplarene har fått 55nm kjerne. 98xx serien til nvidia er først og fremst bare en måte å få solgt ut eksisterende produkter til uvitende folk ved å la de tro det er noe nytt som har kommet.

Lenke til kommentar
Hva er så galt med varme? :p

Varme begrenser hastighetene og de som kjøper toppkort er vel interessert i ennå høyere ytelse om det bare hadde vært mulig med tanke på varmeproblemet?

 

Dere som kjøper dere et toppkort må vel regne med at det er varmt.

 

Det og klage på at de lager mye varme i forbindelse med "store" grafikkort, synes jeg er som og klage på at ei turbinvifte bråker. :)

Støy er vel alltid negativt uansett om det er skjermkort eller turbinvifter. Kan man velge mellom to produkter som er identiske på alle punkter unntatt støy så er jo det eneste logiske valget å velge det med minst støy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...