Gå til innhold

Fotokonkurransen - på tide med noen endringer ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke med dere, men burde ikke en konkurranse som krever mer enn å lete i arkivet sitt?

 

Jeg skjønner at man sikkert får mer deltakelse ved å la bildene komme fra 1972 om ønskelig, men har vi da oppnådd målet med konkurransen?

Hva er målet?

 

De fleste her har en ganske trang nisje, de tar portretter, og bare det, eller noe annet. En konkurranse med begrenset adgang til gamle bilder gjør at man må ta på seg skoene å gå ut, ikke bare lete opp bilder i arkivet.

 

Heder og ære burde være nok til månedsbildene, mens en sluttpremie til sammenlagtvinneren gjør kanskje at konkurranseinstinktet skjerpes fra start av, og vi får bedre resultater.

Lenke til kommentar

Målet for konkurransene bør være å få frem best mulig bilder innenfor et tema/sjanger, uavhengig av når de er tatt. Jeg tror det er viktig for den langsiktige interessen rundt konkurransen at nivået er høyt. Det har det ikke vært i det siste.

 

Dessuten har vi utfordringene som er ment som en motivasjon til å komme seg ut. Jeg synes det er mye bedre å rendyrke disse to aktivitetene hver for seg: Konkurranser for kvalitet og utfordringer for å komme seg ut av sofaen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg drar på ferie nå; når jeg er tilbake i oktober, så tenker jeg å prøve å få igang konkurransen igjen. I mens kan dere tenke litt mere rundt forslaget jeg postet her i forrige uke og komme med flere innspill.

 

Jeg har da i første omgang tenkt å kjøre den som en månedens bilde sak - altså uten en årlig vinner.

 

Tenk også litt rundt temaer.

Lenke til kommentar

Hei, dette er første gangen jeg er inne på fotoforumet og det er kjempespennende med konkurranser. Jeg har ikke fulgt med på hele tråden men såg noen innspill.

Premier lokker alle til å delta, og en slags for for marknedsføring av bildet kanskje, her på siden? Snakk med fotovideo om premier, jeg har hørt at de er ganske snille med sånt.

 

Og tolv st i året er vel helt passe:-)

Gleder meg til å delta:-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...