Gå til innhold

Sykt treg USB hastighet ?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vil foreslå dette:

 

Prøv å kopiere noen få STORE file istedet for mange små. De aller fleste usb-minnepinner utfører filkopiering fryktelig treigt ved mange små filer. Facts of life :ph34r:

Jepp.

Men av en eller annen mystisk grunn så klarte jeg å forbedre farten på skriving av små filer ved å bruke tera copy og ha cache størrelsen på 20MB til min thumbdrive...

Lenke til kommentar
har prøvd alt, går like treigt.. :\

Jeg har vært borti at en gang i blandt sier noen maskiner at "enheten er koblet til en USB1 hub og kan forbedre farten ved å kobles til en USB2 tilkobling", men jeg aner ikke hvorfor dette skjer. Noen ganger hjelper det å bruke en annen USB inngang, eller å restarte maskinen.

Hvis dette skjer med èn bestemt penn men ingen andre, og den samme pennen går treigt på alle maskiner så kan det være en produksjonsfeil på den. Hvis alle USB enheter begynner å gå treigt på maskinen din kan det være driverfeil.

Lenke til kommentar

Har også prøvd et cardbus adapter, fikk også her helt latterlig dårlig lese/skrive hastighet. Det var helt ubrukelig.

 

Når jeg kjører Corsair Survivor i en annen PC får jeg plutselig 12-13 MB/s ved skrive/lese, i min Lenovo T61 makser jeg som sagt på 2-3 MB/s.

 

Kan det være hovedkort drivere ?

Har oppdatert bios uten hell.

 

Finner heller ingen oppdaterte usb drivere til pcen, så vidt jeg ser...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...