Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny prosessor og skjermkort: pcen starter, men vil ikke vise bilde.


Anbefalte innlegg

OS: Vista Home Premium 32-bit

Gammelt skjermkort: Gainward GeForce 8800GTS 640MB GDDR3

Nytt skjermkort: PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 1GB

Gammel prosessor: Intel Core 2 Duo E6600

Ny prosessor: Intel Core 2 Duo E8400

Strømforsyning: Fortron/Source Epsilon 600W

Minne: Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400

Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

Lydkort: Creative SB X-Fi XtremeGamer

Harddisk: Samsung SpinPoint T133 400GB SATA2

Hovedkort: MSI P965 NEO-F, P965, Socket-775, ATX

 

En venn av meg kjøpte nytt skjermkort og prosessor, jeg hjalp han med å sette den sammen. Måtte ta ut hovedkortet for å sette inn den nye prosessoren. Prosessen gikk smertefritt, men når vi skulle starte pcen fikk vi ikke noe bilde. Etter nærmere inspeksjon oppdager vi at viften på det nye skjermkortet ikke går rundt. Vi fiklet litt med div. strømkabler, men alt er som det skal (har bygd en del pcer før så jeg vet hva jeg holder på med.) Deretter satte vi inn det gamle skjermkortet. Jeg regnet med at det nye skjermkortet var deffekt og skulle sende det tilbake. Med det gamle skjermkortet fikk vi heller ikke noe bilde, men viften går som den skal noe som tyder på at det får strøm. Strømforsyningen skal være kraftig nok. Strømforsyningen har 2 x PCI-E 6 pins ledninger så behovet skal være dekket. Bare for å sjekke om det nye skjermkortet var deffekt, satte vi det inn i min pc, og da virket det som det skulle. Kan vi ha klart å ødelegge PCI-E sporet på hovedkortet? Hva kan være galt?

Endret av Alpha_Male
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han opplevde en del blåskjermer før. Sjekket ut spesifikasjonene på hovedkortet hans og ser ut til at to av minnebrikkene hans ikke blir støttet av hovedkortet. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 (2 x 1 GB) kjører på 1.9 volt. Fra MSI sin hjemmeside: Supports 4 unbuffered DIMM of 1.8 Volt DDR2 SDRAM. Kan det ha slått seg feil nå?

Endret av Alpha_Male
Lenke til kommentar

har nå prøvd å sette i ny prosessor på nytt for å sjekke at vi ikke gjorde noe tull, men fungerer fortsatt ikke. Satte så i den gamle prosessoren, og da virker alt som det skal selv med nytt skjermkort. Får bilde på skjermen og hele pakka. Kan det være at den nye prosessoren er defekt? Hvis ikke er kanskje strømforskyningen for svak? Eller så er det som freonor sier, at prosessoren ikke blir støttet av skjermkortet...

Lenke til kommentar
Du har byttet prossessor så du må nok resette bios. Se i manualen til hk hvor reset cmos jumperen er.

 

Edit: E8400 er også 45mn mens E6600 er 65nm så du må nok også oppdatere bios

 

prøvd dette enda? CPU en er ikke nødvendigvis defekt, kan være fordi HK ikke støtter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...