Cobos Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 Hva som er best av en hybrid og en liten dieselbil kommer helt an på kjøremønster. Generelt er dieselbiler og da spesielt miljøversjonene som Polo Bluemotion, eller Ford Econetic bedre på langkjøring. De har generelt lave utslipp men er ikke spesielt glad i kø. Hybrider derimot er veldig gode på småkjøring, bykjøring og køkjøring. Prius er god ved at den gir deg en grei størrelse familiebil til småbilforbruk, men hvis den ekstra plassen og utstyret du får ikke er egentlig interresant er det nok bedre med en liten diesel. Må nesten vite litt mer om ønsket bruk og størrelse før det er mulig å si noe mer spesifikt. Cobos
Hyperio Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 I stedet for å prøve å være Smart kan man jo vise at man har IQ.
jevel Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 Det eneste jeg har å utsette på iQ er prisen. Oppunder 200k for en bruskasse med hjul og motor er bare ikke verdt det. Du får jo en splitter ny Prius til samme pris. -KJ
Kapli Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Skrevet 3. januar 2009 Det ser ut som om det kommer en del nye og miljøvennlige biler i nær fremtid så det er vel egentlig dumt å kjøpe nå tenker jeg, synd at den må kunne kjøpes i februar. Skal planlegge prøvekjøring av Polo BM og Fiesta Econetic. Fant denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde Dessverre er den svart, syns ikke den er så fin.
>Jonas< Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 Nye Fiesta er absolutt en bil man bær vurdere! Fiesta har vel også denne gangen best kjøreegenskaper i sin klasse.
ahpadt Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 (endret) Det ser ut som om det kommer en del nye og miljøvennlige biler i nær fremtid så det er vel egentlig dumt å kjøpe nå tenker jeg, synd at den må kunne kjøpes i februar.Skal planlegge prøvekjøring av Polo BM og Fiesta Econetic. Fant denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde Dessverre er den svart, syns ikke den er så fin. Om moren din skal gå for Fiesta, må hun ta metallic grønn! *ber til farge-guden om at noen skal tørre å ikke kjøpe grå eller svart bil* Endret 3. januar 2009 av ahpadt
Kapli Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Skrevet 3. januar 2009 Jeg vil også ha den grønne, minner om miljøvennlig Men hun vil ha grå siden der "syns ikke skit så lett" :/
ole_marius Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 kjøper man en gassdreven bil sparer man ca 30% på drivstoffutgiftene så her vil man jo tjene inn etter noen år, eneste problemet er å finne en bensinstasjon som selger gass ellers kan man kjøpe en hybridbil brukt som er MYE billigere enn å kjøpe en ny, etter på til om du ikke bor så langt unna svergie eller danmark kan du kjøpe en privat der slik at det blir enda billigere
ahpadt Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 Jeg vil også ha den grønne, minner om miljøvennlig Men hun vil ha grå siden der "syns ikke skit så lett" :/ Skit syntes uansett hva slags farge du kjøper.
jevel Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 Jeg ville ikke ha vurdert å kjøpe en brukt hybrid fra utlandet med tanke på de kostnader det ville medføre å bytte batterier hvis det skulle bli nødvendig. Når det gjelder gass så har jeg ikke sett tall på miljøgevinst ved bruk av dette, kun avgass (som renses av katalysatoren uansett)... En ny Fiesta vil koste ca. det samme som en ny iQ. Hvis Fiestaen er noe i samme gata som den nye Mondeo så vil Fiesta gruse iQ. Jeg ville uansett ha testet bilene før jeg hadde bestemt meg, men mitt stalltips er den nye Fiestaen. -KJ
Hyperio Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Trodde først du skrev at Fiesta har en god del større iQ. :!: Kanskje litt risky å kalle en bil for det forresten? Nå har jeg aldri likt Ford av forskjellige grunner, men slenger meg på tipset om Fiesta.
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Du kan jo se her http://bilnorge.no/artikkel2.php?aid=29661&tid=51 hvilke biler som er "avgiftsvinnere" etter omleggingen ved nyttår.
Hyperio Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Ennå et poeng til Fiesta. Tvilen renner ut i sanden.
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 (endret) Polo og Fiesta kommer omtrent like bra ut etter avgiftsomleggingen. Har ikke kjørt Fiesta, men har kjørt mye Polo. Helt grei bil, faktisk overraskende romslig. Endret 4. januar 2009 av Slettet-fsaSP0zV
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå