Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Har ikke bestilt enda men jeg kommer til å bestille Sapphire 5870 på fredag når lønningen kommer :)

 

Hvor kommer du til å bestille da?

Komplett har det beste utvalget, men mye senere (kanksje mer realistisk) leveringsdato...

Utover uken dukker det vel opp hos flere av butikkene også.

Kan komplett bare ha tatt en "random" dato? de fleste kortene har mistenkelig nok akkurat en måneds leveringstid. (23.10)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aiai...

Jeg bestillte akkurat alt utenom grafikk kort og HD til min nye HTPC. Ble i7 860 med 4gb ram i et Thermaltake dh101 kabinett, og Samsung xl2370 LED skjerm.

 

Poenget var at jeg skulle bestille skjermkort på komplett, fordi amentio ikke hadde GTX275 med hdmi kontakt, men når jeg åpner komplett. no får jeg "ENDELIG ER DET HER 5800 serien" i fleisen. å nå skjønner jeg at jeg kanskje bør belage meg på en månedstid med en nydelig HTPC uten skjermkort. :p

 

Du burde det ja! En annen stor fordel med HD5XXX serien er 8 kanals LPCM :)

Lenke til kommentar
Har ikke bestilt enda men jeg kommer til å bestille Sapphire 5870 på fredag når lønningen kommer :)

 

Hvor kommer du til å bestille da?

Komplett har det beste utvalget, men mye senere (kanksje mer realistisk) leveringsdato...

Utover uken dukker det vel opp hos flere av butikkene også.

Kan komplett bare ha tatt en "random" dato? de fleste kortene har mistenkelig nok akkurat en måneds leveringstid. (23.10)

 

Blir nok fra komplett og jeg håper de kommer før 23/10 :p

Endret av shaker
Lenke til kommentar
Du burde det ja! En annen stor fordel med HD5XXX serien er 8 kanals LPCM :)

 

Nice!

Noen som vet om man kan sende lyd gjennom en av dvi portene også om man bruker dvi-hdmi adapter?

 

Og dette er vel gode nyheter enten man kjører surround annlegg på reciver, eller høtalerene på tv'n eller et enkelt 2.1 pc system i andre enden av stua via f.eks en hdmi kabel lagt under parketten og ut av xl2370 skjermens audio ut utgang. :p

Lenke til kommentar

Rent ytelsesmessig stiller HD 5850 seg omtrent 14% svakere enn storebror HD 5870, ifølge techPowerUp. Prisen er derimot nesten 30% lavere, i tillegg til at kortet er mindre og (mest sannsynlig) har lavere støynivå. Dersom det ikke er noen noen andre forskjeller som skiller dem nevneverdig (les: jeg har ikke satt meg inn i dette enda), virker det som et mye bedre kjøp. :)

Lenke til kommentar
With Asus Voltage Tweak Technology

 

Asus is the first AIB partner that will alter the reference frequencies on the HD 5800 series cards. Asus has decided to use its Voltage Tweak feature on these cards, which allow them to achieve higher clocks by raising the GPU voltage. It is a nice add-on and it looks like Asus found out that these cards overclock nicely with a bit of additional voltage to the GPU.

 

Asus will launch a total of four cards, two HD 5870 and two HD 5850, where the only difference between the models is the bundle. One will come with the Dirt 2 game voucher while other one will be shipped without it, and will thus end up cheaper.

 

With no voltage changes applied, Asus' graphics cards are running at reference 850/725MHz for the core and 4800/4000MHz for the 1GB of GDDR5 memory. When Voltage Tweak comes into play, the HD 5870 can be overclocked to 1035MHz for the GPU and 5200MHz for memory by just raising the voltage from 1.15V to 1.35V. With the HD 5850 it gets even better as it can be overclocked via Voltage Tweak to 1050MHz for the GPU and 5200MHz for the memory by raising the voltage from 1.088V to 1.4V.

 

By the looks of things and the figures, the HD 5850 is quite a jewel, and this might be a great card if you are into overclocking. According to Asus, this overclock raised the 3DMark Vantage Extreme Preset score from 8,087 to 9,252 for the HD 5870 and from 6501 to 8987 for the HD 5850. This also means that an overclocked HD 5850, which has less stream processors, might be capable of beating the higher priced HD 5870 at reference clocks, at least when talking about 3Dmark Vantage. Of course, we need not remind you about the price difference between these two cards.

 

AMD might not be happy that Asus offers a voltage change option to its customers, but Asus will of course do anything to get an edge against the ever-tough competition on the market.

 

Spennende :dribble: :dribble:

Lenke til kommentar

Hmmm.. da har jeg et lite "dilemma"..

 

Skal jeg selge nå og gå for 2xhd5850 (asus med volt tweak) eller ett stk hd5870 (asus) nå og ett til senere??? :hmm:

 

Ytelsesmessig skal jeg vel ikke klage på det jeg har idag.. men herregud for et bråk. Prøvde å sette på sidedekselet her om dagen, men måtte ta det av igjen fordi det hørtes ut som at "kassa" skulle ta av :D

Lenke til kommentar
Du kan jo trygt vente og se hvordan 5870X2 blir, heftig oppsett det du har uansett :D

 

tror 5870 er veien og gå for deg;)

Og et senere.

Du liker jo ytelse vet jeg så.........

 

Takker ;) artig med bra ytelse ja :D Men du liker god ytelse du også, hehe :yes:

 

Men hva tror du?? tror du ikke at 2stk (ett nå og ett til senere) Asus VoltTweakEdition 5870 slår 5870x2 ?? det blir vel sikkert begrenset hvor mye x2 kan klokkes pga varme uansett :hmm:

Lenke til kommentar

Har spurt meg om det selv, derfor skal jeg se hvordan X2 blir:)

Skader ikke og vente, de har jo de kortene da også;)

Og din ytelse ligger så og si som et( vist alt funker som det skal ) 5870 siden ingen spill bruker dx.11 ennå, Dirt 2 kommer i Desember og det skal vist være det første dx.11-spillet.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...