Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke særlig fornøyd med støynivået på HD 5870 under last. 64 dB er omtrent det samme du får fra aircondition-anlegget på en sydentur. Dette gjør at jeg venter spent på målinger av HD 5850, for å se om den er like bråkete. Virker som om dette ikke blir en realitet før neste uke, dessverre. Er uansett veldig fornøyd med ytelsen på både HD 5870 og HD 5850. :)

 

Edit: Virker som resultatene fra forskjellige nettsteder er veldig forskjellige. Anandtech sier 64db, mens techPowerUp sier 43. Det er en ganske drøy forskjell, men sannsynligheten er overveiende for at de måler på forskjellig måte. Men hvilken skal man forholde seg til?

 

 

Husker ikke hvilken side det var, men han var ikke superglad over støyen..da lå kortet på 75 grader og han sa at han kom til og sette ned vifta så kortet havnet på 85 grader.

Pluss det kommer andre kjøleløsninger;)

Lenke til kommentar
:O kan jeg kjøre 5870 + en 4870 :O ? vil bare 5870en utnytte DX11 til fullt når det måtte komme?

 

Tja, det er en annen spennende nyhet i dag som vil la deg gjøre det og likevel skalere :)

 

Lucid Hydra 200: Hvis den funker som den skal burde vi egentlig være mer glad for dette i dag enn vi er for 5870 :D

 

Men nok OT!

 

Angående lyden på 5870 tror eg at eg heller ville at de heller kunne brukt 1 DVI port mindre (eller byttet til en mindre plass krevende kobling) og fått plass til litt større viftegrill. Greit nok temperaturen holder seg under load der den burde være, men har en følelse av at den kunne jobbet litt mindre og dermed bråkt mindre hvis det var mer rom å få luften ut fra. Bare min teori.

 

Edit: En ting eg lurer på angående 5870 er hvordan idle-throttlingen fungerer i Windowed-mode i spill. Det irriterer meg grenseløst at eg ikke kan finne ut hvordan eg skal stoppe mitt 4870x2 fra å throttle ned til 503/500 i alt bortsett fra fullskjerm. (uten å bruke rivatuner). Siden 5870 throttler enda mer ned kan dette være noe som eventuellt ville stoppet meg for å kjøpe.

 

Kort sagt: Vil ha muligheten til full clock speed når eg kjører spill i windowed mode.

Endret av Crazymech
Lenke til kommentar

Aiai...

Jeg bestillte akkurat alt utenom grafikk kort og HD til min nye HTPC. Ble i7 860 med 4gb ram i et Thermaltake dh101 kabinett, og Samsung xl2370 LED skjerm.

 

Poenget var at jeg skulle bestille skjermkort på komplett, fordi amentio ikke hadde GTX275 med hdmi kontakt, men når jeg åpner komplett. no får jeg "ENDELIG ER DET HER 5800 serien" i fleisen. å nå skjønner jeg at jeg kanskje bør belage meg på en månedstid med en nydelig HTPC uten skjermkort. :p

 

For 5850 må nødvendigvis være et mye bedre valg en gtx 275? slår vel 285 i ytelse, men med samme strøm og temp nivåer som 275. Pluss at jeg skal kjøre Windows 7, og da er vel dx11 tingen?

 

Er litt nervøs for støyen. men det viktigste er at den ikke bråker på idle. den første testen jeg leste sa at det var veldig støysvakt, men så leser jeg her at det ikke helt er oppfatningen allikevel. Jeg har riktignok en glass dør på tvbenken min som lukker inne støy, men også antageligvis også en hel del varme. Men hvis jeg får ventilert det godt på baksiden (har forberedt meg på å montere temp styrte vifter i bakveggen) så burde vel støyen være endel redusert med at den mest vil komme ut bak mellom vegg og en stor reol. pluss at jeg sitter 3-4 m unna både med dataskjermen eller i sofaen.

 

Noen som har noen tanker å dele ang. 275 vs 5850, og om støy/varmgang dilemmaet mitt?

Og noen av dere som har ventet på nyslupne produkter før. Kan man forvente at kortene faktisk er i butikken i løpet av måneden? komplett skriver 23.10... Må vi vente så lenge? eller værre, enda lenger????

Lenke til kommentar
Noen som har hørt noe om når nettbutikkene vil ha kortene på lager?

 

Det kommer vel an på hvor mange som forhåndsbestiller. Hvis man vil ha et kort så fort som mulig så er det antageligvis best å bestille nå. Kortene vil jo ikke være på lager i noen stor grad før forsyningene fra AMD overgår etterspørselen fra kundene.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...