Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pizzaen:

 

Kommer ann på oppsettet, noen ganger blir 3stk 24" billigere og noen ganger kan det lønne seg med en 47", men eyefinity har ikke noe med at man får en "større" skjerm, egenlig har jeg 83" diagonalt (har regna det ut) over mine 3 24", men det er aspect ratio som teller her, med 3stk 24" får jeg 16:3 og det er surround gaming, med en 47" så for man 16:9 og man må sitte mye lenger unnå for å få med seg hva som skjer ........

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pizzaen:

 

Kommer ann på oppsettet, noen ganger blir 3stk 24" billigere og noen ganger kan det lønne seg med en 47", men eyefinity har ikke noe med at man får en "større" skjerm, egenlig har jeg 83" diagonalt (har regna det ut) over mine 3 24", men det er aspect ratio som teller her, med 3stk 24" får jeg 16:3 og det er surround gaming, med en 47" så for man 16:9 og man må sitte mye lenger unnå for å få med seg hva som skjer ........

Godt jobbet å få mer enn 72" diagonalt ut av 3x24". ;)

 

Det kan jo hende du har satt dem slik:

......---

...---...

---......

 

Men i såfall så er det bare den ene diagonalen som er 72", den andre er bare 24". ;)

Skrevet (endret)

Husker ikke akkurat tallet, men elektronikk læreren på skolen regna det ut.

Kan sikkert prøve å få fram formelen som ble brukt, men kan godt hende 83" er feil, husker ikke helt ...

 

......---

...---...

---......

 

skjønte ikke helt denna jeg ......

Endret av The Ghost
Skrevet (endret)
Det er vidt kjent fakta at ting flyter bedre desto høyere FPS. Et program måler gjennomsnittet i en gitt tid, og drops vil ikke syns så godt osv. Sier seg selv at drops vil bli mindre synlige desto høyere average.

 

 

Det beste er å droppe hele diskusjonen. Dette har vært tatt opp tusenmillioner ganger her på forumet.

 

Noen mener ditt og noen mener datt. Det er forskjell på spill og hvordan de er laget. Noen er noobs som ikkje vet hva de skal se etter, og noen har spillt quake 3 aktivt med 120 fps og crt skjerm.

 

Da sier vi punktum :D

 

//spøkemodus//

 

Ikkje rart Theo sier Placebo, fordi han folder jo bare :!:

 

//spøkemodus slutt//

Og noen har spilt slike spill før dere visste hva det var :D

 

Siden dere slenger inn mange betingelser jeg ikke har sagt noe om, la oss ta utgangspunktet jeg kommenterte.

Er de som mener 40-50FPS er bra. Selv hater jeg å spille med under 100fps. :whistle:

Har man min. fps 40-50 i alle situasjoner on-screen ja så er det meget bra og det er da tullete å mene at alt under 100fps er hat. Selvf. lov å mene.

 

Så jeg er også meget lei av å se slike tåpelig utsagn akkurat som mange nykommere er lei av diskusjonene. For meg blir det kun et barnslig forsøk på å forsøke å fremstå som *legg inn det "kule" ordet du ønsker*.

Endret av Theo343
Skrevet (endret)

Raske bevegelser krever høy FPS. selvf.

 

Ellers ser jeg frem til 10.2 Beta da det ikke virker som 10.1 har brakt oss så mye lenger ift. 5870.

Endret av Theo343
Skrevet

Nå er ikke jeg helt inne på dette, men trenger man å ha høyere FPS enn refreshrate på skjermen? Om man kjører 60 Hz på skjermen så hjelper det vel ikke med 200 FPS? Du får bare se 60 av de likevel... Eller?

Skrevet (endret)

Begrense kortet til å bare levere 60fps toppen: Vsync. Derimot hvis skjermkortet ikke klarer 60fps blir det automatisk satt ned til 30/15 fps (går bare i halveringer). Så det er litt 'risikabelt' sånn.

 

Min oppfatning av å ha høyere FPS enn oppdateringsfrekvensen på skjermen: (Gjetning/Teori, noen med mer peiling får bekrefte/avkrefte)

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Du risikerer å få en utdatert frame. La oss si at du gjør noe med mye bevegelse, skjermen oppdateres 60 ganger i sekundet, spillet kjører også i 60fps.

Det skjer derimot fler endringer i spillet enn bare 60 ganger i sekundet, men skjermkortet presterer ikke mer enn de 60. Derfor kan du risikere å få en gammel frame gitt til deg på skjermen, mens spillet egentlig ville vært lengre framme. Hadde du hatt 100fps, ville det sannsynligvis ikke kommet opp samme problemstilling, og "rett" frame ville blitt sendt til skjermen.

 

Vanskelig å legge merke til noen, men blir mer og mer viktig i høy konkurranse.

 

Eks.

Skjerm: 60hz,

 

GPU1: 60 maks

GPU2: 120 maks

Stor scene i spillet, mye skjer, kortet sliter. Går glipp av noen endringer. I skjermens siste oppdatering det sekundet blir frame 60 fra GPU1 sendt til skjermen. Denne er den mest oppdaterte fra GPU, men Spillet er allerede på Frame 63. GPU2 derimot klarer å levere rett frame.

Endret av Crazymech
Skrevet
Det skjer derimot fler endringer i spillet enn bare 60 ganger i minuttet

60hz er 60 ganger i sekundet, ikke i minuttet, det hadde blitt det samme som 1FPS og det hadde blitt uspillbart ....

Skrevet (endret)
Sleng med 5970 også (trolig ligger det i 5800 serien)

 

Ikke for å være pessimistisk, men får håpe det ikke har noe med issuet som ble oppdaget på 5830 og som førte til utsettelse. :roll:

Endret av Mekkus
Skrevet

@Amanita, stemmer det.

 

Men tanken liksom streifer en med tanke på tempoet hardware blir pushet ut på markedet. Men var nok bare et øyeblikks "katastrofe-tenking" som rammet meg :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...