Gå til innhold

Mye fritid i militæret?


JensIvar

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt meg inn i forsvaret om en stund.

Så jeg lurer på hvor mye fritid man egentlig får. Jeg lurer på om det vil være mulighet å studere fag der, for jeg har tenkt å ta tre fag om det er tid til det.

Og hvordan er egentlig forholdene for å lese på fag i militæret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har litt å si hva du tjenestegjør som. Som vaktsoldat hadde jeg ofte 4 timer vakt om dagen på fast sted, ellers kunne jeg gjøre som jeg ville innenfor basen. Ellers 9 dagers fri pga turnus.

 

Ellers har de fleste normal 06.00-16.00 tjeneste, og kan gjøre som de vil etter det, pluss fri i helgene.

 

Men for å si det slik; det burde ikke være noe som helst problem å legge opp til å studere fag på "fritiden".

Lenke til kommentar
Okay, takk for svar.

Forøvrig er fagene jeg har tenkt å ta, 2-3 kjemi og kanskje biologi. Jeg vet ikke om jeg har så veldig lyst til å være vakt. Har mest lyst til å være en plass der jeg får trent kroppen litt og.

 

som ^Th0mas^ sa, de fleste har tjeneste fra 06-16, dette gjelder de som er mye fysisk aktive også.

jeg var i HV og var ganske fysisk aktiv, stort sett ut i skogen hver dag, men sluttet stort sett 16:00...

Lenke til kommentar

Fordi det å gjennomføre førstegangstjeneste er ikke noe jeg har valgt, men noe jeg må igjennom pågrunn av norske lover, hadde jeg fått valgt hadde du ikke sett meg i militæret, men slik er det nå ikke, og derfor lurer jeg på hvordan det er med fritid, da jeg helst kunne tenkt meg å vært så mye bort fra militæret som det er overhode mulig under førstegangstjenesten.

 

Så, er førstegangstjeneste som en jobb på en måte? Altså fra 8-16 og bortsett fra det kan en gjøre som en vil(Lørdag og søndag?)? Sett bortifra de førsteukene.

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hvilken stilling du får. Mange er omtrent som en jobb, noen har turnus, noen er mye mer arbeid enn åttetilfireminushelgene.

Supertips om du er i garden er jo å søke om å bli overført til vakt og sikring på en FLO-base på østlandet, da får du 2 uker av og 2 uker på. Evt. bare ta deg i nakken og rykke inn med en annen innstilling, så får du et supert år i Garden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...