Gå til innhold

Kulturnettsted av og med forumfolk


Cuneax

Anbefalte innlegg

Jeg ser ikke på det å være streng på toppkarakter som positivt, vet ikke hvor det kommer frem av innlegget mitt. Det får en felles anmeldelsesskala determinere, men personlig har jeg sett flere filmer av typen 8, 9 og 10 i mitt liv enn 1-5 til sammen, så jeg vurderer tydeligvis film annerledes enn folk flest. Det vil si at hvis vi begge skriver anmeldelse av samme film og opplever den på samme måte, så vil likevel karakterene våre sprike. Det er noe man bør ha klart før man begynner, slik at din 10er til The Godfather ikke blir lik min 10er til Iron Man.

 

At det derimot blir en anmeldelse som tar for seg filmen og vurderer den slik at leseren vil forstå om dette er noe for ham framfor tullball, ordspill og obskure referanser er jo kjempefint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det bør ikke bli Dotten, men heller noen med tid til det. Med en nærmest fulltidsjobb (forum+prisguide), to unger, en madam og det å være fulltidsstudent så er prosjektet død før det starter i så måte :)

 

Det finnes mer kompetente og entusiastiske mennesker vil jeg tro, som ikke har en familie å forsørge og således må bruke mye tid på kjedelige ting (ikke misforstå, det er ikke familien som er kjedelig men forsørgingen ^^).

De samme grunnene til at du ikke burde bli det er de samme grunnene til at du burde bli det - alder, ansvar, erfaring, fartstid, objektivitet, diplomati, osv. Hvis det er en annen bruker her som har de samme kvalifikasjonene så burde de allerede være moderator, og såvidt jeg har fått med meg finnes det bare to andre filmmods - tidligere foreslåtte cun og sporadiske wh1te.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke på det å være streng på toppkarakter som positivt, vet ikke hvor det kommer frem av innlegget mitt. Det får en felles anmeldelsesskala determinere, men personlig har jeg sett flere filmer av typen 8, 9 og 10 i mitt liv enn 1-5 til sammen, så jeg vurderer tydeligvis film annerledes enn folk flest. Det vil si at hvis vi begge skriver anmeldelse av samme film og opplever den på samme måte, så vil likevel karakterene våre sprike. Det er noe man bør ha klart før man begynner, slik at din 10er til The Godfather ikke blir lik min 10er til Iron Man.

 

At det derimot blir en anmeldelse som tar for seg filmen og vurderer den slik at leseren vil forstå om dette er noe for ham framfor tullball, ordspill og obskure referanser er jo kjempefint.

 

Har også sett flere gode filmer enn dårlige. Tingen er bare det at det skal litt til før en film eller en skive får 10/10 av meg. Da skal den være så og si perfekt.

 

Nei, jeg vil ikke si at karakterene våre vil sprike, det kommer selvsagt ann på filmen. Jeg hadde f.eks aldri gitt en film som Iron Man 10/10. Selv på underholdningsnivået så syntes jeg den kom til kort hvis det er det du baserer deg på.

Lenke til kommentar

Jeg føler at folk ofte rangerer filmer på følgende måte (her med 6er-skalaen, men det kan overføres til 10er-skalaen):

1   2  3  4   5		6

 

Dette fremstår for meg som svært meningsløst, som om 10eren er hellig og ikke burde brukes for annet enn filmer som er perfekt - selv om de gjerne er et helt hakk over en annen 9er-film.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Noen bør ta ledelsen i pre-arbeidet, men da være leder og ikke sjef.

 

Bra at du nevner akkurat dette. En svært viktig presisering som ideelt sett burde vært unødvendig.

 

Organisering av skrivingen av de vanlige artikkelene er ganske rett frem som du sier, men skal man t.eks. ha noen større tema prosjekter ("workshops)", som både krever samarbeid av flere personer og som resulterer i flere artikkeler, stiller saken seg anderledes. Det kan t.eks. være at siden har en regissør/skuespiller som tema, hvor det skrives en filmografi i form av en artikkelserie samt anmeldelser av flere noen av denne regissøren/skuepilleren sine filmer. Når folk ikke fysiskt kan møtes blir samkjøringen av dette mer komplisert enn hva man skal kunne anta.

 

Det første som må på plass er å få opp en mer effektiv og målrettet kommunikasjonskanal enn dette. Når alle temaene blir diskutert i samme tråd, blir lite oversiktlig og produktivt.

Lenke til kommentar

En organisasjonsstruktur kunne jo være en som er leder for det hele, også en gruppe utviklere og en gruppe som er redaksjon som styrer seg selv innbyrdes, og alle store gjøremål/endringer tas opp med lederen. Redaksjonen har en redaktør som er sjefen for det hele, utviklerne har en person som leder den gruppen også. Også er det kanskje juniorsjefer nedover i systemet hvis det trengs, redaksjonen kommer til å trenge noen som er "vaktsjefer" etterhvert, som godkjenner artikler og leser korrektur ut i fra redaktørens føringer.

 

Dette systemet har jeg erfart selv at funker veldig bra i praksis, med det var for en større organisasjon enn det denne siden vil være med det første.

Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at det var en av punktene som måte godkjennes for at man skulle kunne bli brukermod. Det er vel for å vise til at du har litt fartstid på forumet. Om man er usikker tar det ikke mer enn 5 min. å sjekke innleggene til brukeren for å sjekke om det er kvalitet i dem.

Lenke til kommentar
Kommer det til å være lignende regler for å få bidra som det er for å bli brukermod? F.eks. at man må ha over 1000 innlegg og være over 18?

 

Dette er helt og holdent noe brukerne styrer, her har ikke nettverket noe de skulle sagt. Interaktiv all the way baby :)

 

Herlig å høre at det kan bli noe. Er nå en filmstudent som til nyttår skal begynne med bacheloroppgaven, ergo plenty med tid til å bidra.

 

 

Hehe, se om du kan blande inn dette som bacheloroppgave da :wee:

 

Om dette hadde vært 2010 kunne jeg gjort hele designarbeidet og funksjonalitet som bacheloroppgave, var eksempelvis en student som gjorde lignende for journaliststudentene ved UiB. Men nå er jeg en noldus på det området og intet annet. Kanskje Wh1te eller andre har noen uber-skills?

Lenke til kommentar

Jeg har litt vanskelig for å bestemme meg hvilken fordeling av kvalitet/kvantitet jeg ville foretrukket. Hvis jeg først bruker en sånn side ville jeg nok foretrukket at den alltid var oppdatert med middelmådige anmeldelser framfor sporadisk oppdatert med knallgode anmeldelser. Hvorfor det er sånn vet jeg ikke, men det har vel med mulighet til å bruke det som portal som gjør at jeg ville stukket innom. Kulturo kunne jeg aldri hatt som startside da den ikke var oversiktlig eller omfattende nok, og jeg kunne gjerne ofret litt av tiden som gikk inn i en anmeldelse for en fullstendig oversikt over kommende og aktuelle filmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...