Gå til innhold

Kulturnettsted av og med forumfolk


Cuneax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ren filmside har vi jo med Filmbyen mener nå jeg.

 

Nettstedet må ha en identitet. Og hvis identiteten er "alt" blir siden omtrent like attraktivt som hun blonde som legger seg på rygg før "hei".

Kult, hun er i det minste ekstremt populær ;)

 

Jeg tror det går fint å skape en identitet også tvers over kulturelle skillelinjer, men avgrensning er nok viktig. Kulturo hadde en grei avgrensning, men jeg hadde ikke hatt noe imot tilføyelser av bøker, konserter osv, som tidligere nevnt. Det spørs hva folk har lyst til.

 

Angående teknisk, om vi kjører vårt eget løp:

 

Serverleie: Trenger ikke koste mer enn 40 kr i måneden for et 25 GB hotell, noe jeg mener er mer enn nok. (Denne prisen er fra one.com, et selskap jeg personlig voucher for da de har drevet mitt eget hotell i flere år uten nedetid og problemer). Dette inkluderer ubegrenset bandwith.

Domene: Det er vel rimelig liten sjanse for at wh1te eier akkurat det domenet vi bestemmer oss for, så her må vi også kjøpe. 115 kr / året for .no

Avgift for registrering i brønnøysund: 200 kr.

Publiseringsverktøy: Gratis i første omgang, noe annet er tull. Joomla, Wordpress, Cutenews, take your pick.

 

Jeg ser ingen grunn for at opprettelsen og kostnader det første året trenger å overstige tusenlappen. Det er veldig realistisk at vi kan kjøre eget løp økonomisk sett. De små utgiftene vi får kan lett finansieres av Google Adsense eller noe slikt.

 

Og btw: jeg stemmer for en ren filmside, eller i det minste starte derifra og eventuelt inkludere andre ting senere.

Mange gode innspill her, bortsett fra det aller siste :p

 

Jeg kan tenke meg å skrive om musikk også :(

 

Som det sies; Prøver man å treffe alle, treffer man ingen. Jeg syntes heller vi bør konsentrer oss om få medium, film og musikk er vel det mest logiske å velge.

Høres lurt ut.

Lenke til kommentar

Jo mer jeg tenker på det, jo mer en ren filmside frister. Det er ingen mangel på ting å skrive om når det gjelder film, og fokus er viktigst tidlig. Hvis siden lanseres med 50 filmanmeldelser så er dette mye mer imponerende og fristende for en leser som meg enn 20 filmanmeldelser, 20 musikkanmeldelser, 15 TV-serieanmeldelser, 10 animeanmeldelser og 5 bokanmeldelser.

Lenke til kommentar

Første utkast til statusrapporten er ferdig, eller retter sagt: jeg gidder ikke mer i kveld.

 

http://docs.google.com/Doc?id=dhcchx28_1ctzm7hwt

 

(Så mye bedre ut i Word. Damn you, GoogleDocs. :realmad: )

 

Om noen gidder å skrive noe mer utfyllende om disse punktene, samt punkter dere mener mangler, mottas det med glede.

 

Regner med at jeg skal greier å få opp noe som ligner en plan for forarbeidet om et par dagers tid.

Lenke til kommentar

Om siden så finnes så er det ingen av dere som har hørt om den, og bare det i seg selv er motivasjon nok til å lage en dedikert filmside. DiskuterFilm sin side vil fint kunne co-existe med den vi lager, da den neppe vil ta for seg de samme filmene, ei heller vil de kunne tilby anmeldelser folk flest er enig i av de filmene som folk flest ser.

Lenke til kommentar

jeg synes helt klart dette burde være en filmside eller musikkside only. ikke begge deler. hvis dere går for filmside (som nok kommer til å funke best), så kan dere velge å ta for dere de store filmene og de filmene som er på vei. og skrive anmeldelser av småe filmer som dere har oppdaget helt tilfeldig, og dere kan skrive om klassikere osv.

 

hvis dere går for musikkside derimot, kommer få til å bruke den. de fleste kommer til å skrive mange personelige artikkeler om ynlingsbandet sitt, men få kommer til å lese. det kommer til å bli overveldende mye black metal helt til hiphop og trance tilhengere forlater siden. de fleste har nok egene sider fra før også de pleier å henge på. musikk er en veldig personlig ting, og det er lite sjanse for at det fungere.

 

bandings av musikk og film bilr i hvertfall bare tullball.

 

Det som jeg og jeg tror de fleste brukte kulturo til var å bli oppdatert innenfor film som er på vei. se trailere (det er et must), og lese om filmer som er på vei. hvis ikke dere gjør det ordntlig profft og inkluderer alt, synes jeg dere burde holde dere unna anmeldelser foreløpig. skiv artikkler om klassikere, om regisører, om skuespillere, om nye prosjekter, og nyheter. Dere kan ha en egen seksjon med anmeldelser skrevet av brukere.

 

dere må tenke: hva er oppnåelig med resursene dere har? ikke anmeldelser, det blir bare tull. om dere lar brukerene skrive om alt de vil, blir det bare rot.

 

film eller musikk. ikke begge deler i samme side! om dere skal ha en side om musikk i tillegg, synes jeg heller det burde være en om musikkinstrumenter og musikkutstyr, men det er et annet prosjekt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...