Gå til innhold

Hva slags grafikk foretrekker du?


Anbefalte innlegg

Nå i det siste har jeg lagt merke til at alt bare handler om å ha best grafikk i spill. Det spillet som krever en PC til >15000 kroner vil automatisk selge som hakka møkk. Hvorfor er det slik? Personlig syns jeg at man ikke trenger god grafikk for å lage et godt spill. Et av mine favorittspill er til Nintendo 64, og jeg spilte det for en uke siden. Og N64 er ikke kjent for å ha crysis-grafikk... Så, jeg lurte på om jeg er den eneste som har det slik med grafikk? Hva foretrekker du, realistisk grafikk, slik som for eksempel Crysis og Farcry 2, eller "urealistisk", slik som f. Eks. Psychonauts, Super Mario, Ratchet og Clank, osv.

Når jeg sier urealistisk grafikk, da mener jeg ikke spill som prøver å se realistisk ut, men som ikke får det til, slik som gamle skytespill, men spill som bevisst prøver å ha en slags "tegnefilm" preg over seg.

 

Jeg liker som sagt urealistisk grafikk, for egentlig så klarer jeg bedre å leve meg inn i slike spill. Fantasien løper av gårde når man spiller.

Her er noen eksempler, så dere kan se hva jeg mener.

 

Realistisk grafikk:

 

 

Crysis:

post-123991-1230511767_thumb.jpg

 

Far cry 2:

post-123991-1230511789_thumb.jpg

 

 

 

Urealistisk grafikk

 

 

Psychonauts :love: :

post-123991-1230511803_thumb.jpg

 

Super mario 64:

post-123991-1230511817_thumb.jpg

 

Ratchet og Clank:

post-123991-1230562731_thumb.jpg

 

 

Endret av pululf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker grafikken i Call of Duty 4 veldig godt! Hvorfor? den er sykt fin egentlig, og lett å kjøre uten altfor bra speccs... Får mye ut av det og god fps

 

EDIT: Vil også si at det er viktigere med bra flyt enn høy kvalitet...

Liker vel mest realistisk grafikk, men f. eks. det nye prince of persia syns jeg ser veldig fint ut, og det er litt tegneserie aktig et par steder

 

EDIT v2: leif

Endret av Lolli
Lenke til kommentar

når man først snakker om grafikk så liker vel alle den beste og mest realistiske, selv om jeg foretrekker gameplay fremfor grafikk.

men skal det være bra graikk skal det være så tilnærmet det vi ser i den naturlige verdenen som mulig, altså, ikke for mye gloss, som noen gjør. og hater når alt går i ett og man ikke ser fienden, selv om de er uten kamo.

Lenke til kommentar

Call of Duty 4 har en fin blanding av ytelse, teknisk grafikk og noe som er pent å se på. Er ikke fan av Crysis' grafikk siden den absolutt skal være 'realistisk', som gir lite rom for artistiske vinklinger som hjelper på gameplayet.

Det er den artistiske vinklingen på alle spill som gjør de til det de er å se på, og da må de gjerne ha så få polygoner/pixler/lav oppløsning som bare det.

Lenke til kommentar
Liker alle typer grafikk, men det må være bra gjennomført, og passe til spillet.

 

 

samma her. ingenting er viktigere enn at det er gjennomført. spillet kan kreve alt av datamaskinen og allikevel se rævva ut. personlig så digger jeg grafikken i crysis, men synes heroes 3 er utrolig pent ennå :)

Lenke til kommentar

Jeg er stor fan av cell-shading som i Prince of Persia(2008), Okami og The legend of Zelda: The Wind Waker. Det ser utrolig flott ut, og det er bra flyt.

 

De fleste spillene med realistisk grafikk (f.eks Crysis) Er også fint å se på, men jeg synes det er mye flottere grafikk i f.eks Metroid Prime 3: Corruption. Det spillet og Okami er jo rene kunstverk :love:

Lenke til kommentar

Trådstarter? Du sammenligner spill som er fra 3 til mer enn 10 år gamle med spill som nettopp er lansert. Hva med å bruk Ratchet and Clank som eksempel på urealistisk grafikk?

 

Hvis du sammenligner Super Mario 64 med et FPS fra den tiden, vil du finne at grafikken er omtrent like grøtete.

 

Forøvrig synes jeg Shadow of the Colossus ser bedre ut enn noen andre spill.

Lenke til kommentar

Liker begge deler veldig godt. Det kommer jo helt ann på spillet. Elsker alt fra Mario til Crysis(selvom jeg ikke synes Crysis var det helt store :ermm: ). I FPS-spill vil jeg gjerne ha god grafikk og realisme, mens i spill som Mario prioriterer jeg heller gameplay og kreativitet(ikke at jeg ikke ser på gameplay og kreativitet i FPS selvfølgelig :new_woot: . Personlig synes jeg grafikken i for eksempel Galaxy er veldig bra i den urealistiske "veien". :whistle:

Lenke til kommentar

Liker best når det ser realistisk ut ellr animert, men jeg liker ikke når det ser mer tegneserieaktig ut sånn som på mange Wii spill.

Flere spill som har dårlig tegneserie eller animert grafikk har noen ganger elendige animasjoner og fysikk, noe som blir dumt å se på. F.eks det ser så dumt ut når man sitter på en mount i WoW og løper bortover ei slette

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar
Trådstarter? Du sammenligner spill som er fra 3 til mer enn 10 år gamle med spill som nettopp er lansert. Hva med å bruk Ratchet and Clank som eksempel på urealistisk grafikk?

 

Hvis du sammenligner Super Mario 64 med et FPS fra den tiden, vil du finne at grafikken er omtrent like grøtete.

 

Forøvrig synes jeg Shadow of the Colossus ser bedre ut enn noen andre spill.

 

Ja, det har du rett i. Jeg bare tok noen spill som jeg husket. Ratchet og clank burde jeg også tatt med. Endrer førsteposten.

Lenke til kommentar

Kommer helt an på spillet. Mario i Crysis-grafikk blir bare fullstendig feil til de grader, og skulle gjerne sett en virkelighetstro Ratchet...

 

På den andre siden, i bilspill kan man gjerne pynte på. F.eks Burnout Paradise både ser bra ut og er kjempegøy.

 

Og til sist har man spill som tar seg inn i en veldig artistisk retning, som Okami og nyeste Prince of Persia. Riktignok, Okami ser ut som et japansk maleri mens PoP nesten gjør et kompromiss med cel og realistisk.

 

Men når det gjelder god/fårlig grafikk, må man vel se mest på den realistiske biten. CS 1.6 har etter dagens standard veldig dårlig grafikk, mens CoD5 har god, men så må man se etter alderen på spillet, men 1.6 så sikkert bra ut da det kom.

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...