Gå til innhold

Spill vi gleder oss til i 2009!?


Anbefalte innlegg

Har flere kamerater og andre som spilte det på PC, og "klagde" litt på kontrollsystemet der, mente det "var utviklet for konsoll" osv :)

 

Jeg spilte det uten problemer på PC og kan ikke huske jeg synes kontrollsystemet var dårlig. Bioshock er noe du må spille.

Endret av brukernavnerkjipt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg gleder meg mest til:

 

Call of Duty: Modern Warfare 2

Mirror's Edge til PC

Battlefield: Heroes

FEAR 2: Project Origin

Zeno Clash (søk YouTube)

 

Og det er vel lov å i det minste håpe på Duke Nukem Forever og Half-Life 2: Episode 3? Tvilsomt, ja, men nå satt jeg "håpe" i kursiv og da.

Lenke til kommentar

Mass Effect 2 støttes! Mass Effect(1) er det beste spillet jeg har spilt noensinne! (Singleplayer mode)

Grafikken er bra, story'en er kjempe bra, musikken er topp kvalitet og gameplayet er bra lagt opp. Anbefales å prøve Mass Effect (1) nå, for du kan fortsette story'en med saven din fra Mass Effect, til Mass Effect 2. Kjempe bra spill!

Lenke til kommentar

Eneste jeg gleder meg til er Dragon Age: Origins, men jeg er redd for å bli skuffet. BioWare har selv sagt at dette kommer til å bli en slags oppfølger til Baldurs Gate, og da er forhåpningene så astronomiske at de aldri kommer til å levere.

 

Og jeg er heller ikke videre imponert av det jeg har sett av trailere og in-game snurter. Men jeg gleder meg fortsatt til å prøve det.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Her listen eg snakket om. :)

 

CLASS OF 2009

 

 

Alan Wake

For Xbox 360, PC

 

Finske Remedy fikk ikke ræven med seg i fjor, men vi satser på at det psykologiske thrillerdramaet fra skaperne av Max Payne dukker opp i år. For det begynner å bli på høy tid. Lommelykter, skrekknoveller og revolvere er stikkordene her.

 

 

 

Aliens: Colonial Marines

For PC, Xbox 360, PS3

 

Brothers In Arms-utviklerne Gearbox har jobbet på dette skytespillet siden 2006, og ifølge ryktene skal dette dukke opp i løpet av året. Skal visstnok være tungt basert på co-op-spilling, og vi er klar for å skyte aliens.

 

 

Bioshock 2: Sea of Dreams

For Xbox 360, PC, PS3

 

Det kommer neppe, men man vet jo aldri. Alle som spilte Bioshock er nok enige i at vi også ser frem til oppfølgeren. Ingenting er sagt om hva som vil skje eller hvor handlingen vil foregå, men det bryr vi oss ikke om.

 

 

 

Company of Heroes: Tales of Valor

For PC

 

Den foreløpige siste tilleggspakken til CoH, lover egen kampanje der deg og din Tigertank vil spille hovedrollen, samt nytt flerspillerinnhold og annet godt knask. Med tanke på hvor bra forgjengerne har vært, er dette noe vi venter på.

 

 

Diablo III

For PC

 

Oppfølgeren kommer ni år etter sist utgave, og dette blir trolig en gigantsuksess når Blizzard får gitt det ut. Djevler og god gammeldags Hack n slash kan neppe gå galt.

 

 

Dragon Age: Origin

For PC, Xbox 360, PS3

 

Bioware bidrar til året med Dragon Age: Origin, kalt den spirituelle oppfølgeren til Baldur's Gate. Dette lukter en god gammeldags rollespilluke lang vei, komplett med moralske valg og mye sverdbruk.

 

 

Empire: Total War

For PC

 

Verdens kanskje beste strategispillserie gjør comeback med 1700-tallet som fokus. I tillegg har man kastet inn muligheten for store sjøslag, og femti spillbare fraksjoner. Dette kommer i februar og vi gleder oss stort.

 

 

God of War III

For PS3

 

En av de beste slåssespillseriene noensinne gjør sin debut på Playstation 3 og om det bare ligger i nærheten av nivået til forgjengerne, er vi fornøyd. Kratos er tilbake og den siste traileren gir oss frysninger på ryggen.

 

 

Heavy Rain

For PS3

 

Skaperne av Fahrenheit har laget en svært spesielt film noir-thriller, som både ser og virker som noe nytt. Det er stor forhåndshype rundt Heavy Rain, men etter å ha blitt forbløffet av trailerne som ligger på nettet, hiver vi oss på bølgen, vi også. Dette ser stort ut.

 

Killzone 2

For PS3

 

Killzone 1 var en pose med ess, men etter å ha prøvd oppfølgeren under Tokyo Game Show er vi ikke i tvil om at dette blir det beste unike skytespillet til PS3. Et brutalt beist av et spill, som endelig gir den svarte boksen et skytespill den fortjener.

 

 

 

L.A Noire

For PS3

 

Rockstar Games står bak dette sandkassespillet satt i 40-tallets L.A. Med inspirasjon fra filmer som L.A Confidential og en åpen avslutning på detektivspillet, er det lett å se for seg at dette virkelig kan være inne på noe.

 

 

Men of War

For PC

 

Få spilte forgjengerne Soldiers: Heroes of WW2 og Faces of War, men de som gjorde det, vet at dette er en av de mest realistiske og beste krigsstrategispillene noensinne. Oppfølgeren klar i begynnelsen av året.

 

 

Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

For PC, PS3, Xbox 360

 

Det begynner å bli så lenge siden at vi nesten hadde glemt hvor fabelaktig OF var da det kom en gang for mange år siden, og nå ser det ut som om oppfølgeren endelig dukker opp. De foreløpige trailerne og forhåndstittene lover et svært realistisk moderne krigsmiljø, med tung vekt på flerspillerdelen.

 

 

Resident Evil 5

For PS3, Xbox 360

 

Zombiesurvivalspillet er tilbake, sterkere enn noensinne. Handlingen er lagt til Afrika denne gangen, men mange kjente elementer er med også denne gangen, i tillegg til at man kan spille online med en venn. Ser strålende ut, og forgjengeren var årets spill i 2005.

 

 

"Starcraft II"

For PC

 

Strategispill satt i verdensrommet for eksperter og nybegynnere.

 

Nok en klassiker får ny utgave i år, og attpåtil av samme utvikler, Blizzard. Det er ikke uten grunn at forgjengeren er fremdeles ett av verdens mest spilte onlinespill, denne gangen kommer spillet i tre delte spill, det første dukker opp i år, med del to og tre som utvidelsespakker.

Lenke til kommentar
Bioshock 2: Sea of Dreams

For Xbox 360, PC, PS3

 

Det kommer neppe, men man vet jo aldri. Alle som spilte Bioshock er nok enige i at vi også ser frem til oppfølgeren. Ingenting er sagt om hva som vil skje eller hvor handlingen vil foregå, men det bryr vi oss ikke om.

 

 

Hva mener du med "det kommer neppe"? Utdyp, please! :)

Mener du at det neppe blir lansert i 2009? Eller mener du noe om at det neppe kommer på "X" plattform? Eller mener du at det neppe kommer i det hele tatt?

 

Det er jo bekreftet! Q3 2009 - vidt tidsspekter, I know :p Vet ikke noe om plattform, men regner med det blir det samme som på 1nern (de som du har skrevet :) )

Lenke til kommentar

gleder meg og gruer meg til halo ODST, håpe det er like gøy som halo 3 :love:

 

Edit: og Skate 2 samt

Alan Wake TBA

All Points Bulletin TBA

ArmA 2 Q1 2009

Battlefield Heroes TBA

Beyond Good & Evil 2 TBA

Bioshock 2 Q3 2009

Black Mesa Mod TBA

Borderland Q3 2009

Call of Duty Modern Warfare 2 TBA

Cryostasis feb.09

Darkfall Jan 22 2009

Deus Ex 3 TBA

Diablo 3 TBA

Disciples III: Renaissance TBA

Dragon Age Origins Q4 2009

Drakensang Feb 18 2009

Empire Total War March 2009

F.E.A.R. 2: Project Origin Feb 10 2009

Final Fantasy XIII TBA

Gears of War 3 Not announced

God of War 3 TBA

Gran Turismo 5 TBA

Grey Matter ?? Oct 30 2008

Guild Wars 2 TBA

Hearts of Iron 3 Q3 2009

Heavy Rain TBA

Killzone 2 Feb 27 2009

Mafia 2 TBA

Mass Effect 2 TBA

Men of War Q1 2009

Mirrors Edge (PC) Jan 13 2009

NecroVision TBA

Operation Flashpoint 2: Dragon Rising TBA

Red Faction Guerilla TBA

Resident Evil 5 Mar 13 2009

Silent Hill:Homecoming (PC) TBA

Star Wars: The Old Republic TBA

Starcraft II: Wings of Liberty TBA

Syndicate Not announced

Tekken 6 Q4 2009

The Sims 3 Feb 20 2009

Theatre of War 2 TBA

Uncharted 2 Q4 2009

Wallace & Gromit's Grand Adventures TBA

Wolfstein TBA

X-Com Not announced

Endret av head_hunter
Lenke til kommentar
nå er det fastsatt at Diablo III kommer etter Starcraft 2. Starcraft 2 derimot, kommer ut i løpet av høsten 2009. første episoden så!

Så det vil si at D3 kommer i løpet av 2010 :) dæven æ e flink!

 

Bare fordi det kommer etter SC2 så betyr ikke det automatisk at D3 kommer i 2010. Om noe skulle skje underveis some Blizzard ikke liker tviler jeg sterkt på at de gir ut spillet før det er slik de vil ha det. Bare se på Starcraft: Ghost for eksempel. Eller da de begynte på D3 men skrapte ideen fordi de følte det ikke var bra nok. Tror de begynte første gang i 2005 eller no.

 

En ting jeg liker med Blizzard, de gir ikke ut spill de tror vil bli dårlig motatt. Hitill har jeg ikke blit skuffet enda heller. :love:

Lenke til kommentar
Bioshock 2: Sea of Dreams

For Xbox 360, PC, PS3

 

Det kommer neppe, men man vet jo aldri. Alle som spilte Bioshock er nok enige i at vi også ser frem til oppfølgeren. Ingenting er sagt om hva som vil skje eller hvor handlingen vil foregå, men det bryr vi oss ikke om.

 

 

Hva mener du med "det kommer neppe"? Utdyp, please! :)

Mener du at det neppe blir lansert i 2009? Eller mener du noe om at det neppe kommer på "X" plattform? Eller mener du at det neppe kommer i det hele tatt?

 

Det er jo bekreftet! Q3 2009 - vidt tidsspekter, I know :p Vet ikke noe om plattform, men regner med det blir det samme som på 1nern (de som du har skrevet :) )

 

 

det er IKKE eg som har skrevet det. dette e rein kopiert fra BA ;)

 

sjøl tror eg at de mener det ikke kommer i 2009 men over i 2010 :p

 

bioshock 2 kommer. den skal komme ut i høst.

Eg er ikke sikker på at det er samme produsenten som skal lage den...

 

er noen som vet det?

 

digg d :p som sagt så har eg kun kopiert det som står i Bergensavisen ;)

Endret av Michael-B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...