Gå til innhold

Kommentar: Magiske spilløyeblikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
min første store spillopplevelse var nok demoen til command & conquer. vet ikke hvor mange ganger jeg spilte de brettene, men det ble ganske mange etterhvert :) når jeg hadde begynt å gå lei var jeg hjemme hos en kompis og så red alert for første gang. jeg frydet meg og sprang hjem for å frotelle broren min at han måtte skaffe det. da jeg kom hjem hadde han og en kompis installert det og satt å spilte. gjett om jeg ble glad :)

 

Må bare slenge meg på den :) Husker jeg svidde av masse penger på nettkafe og spilte C&C med en kompis :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Jeg var ganske ung, og jeg var hos noen venner av familien som hade fått N64 og det spillet der man spiller en hvit hånd eller hanske eller noe sånt. Anyway, jeg syntest det var utrolig spennende å se på dem hoppe rundt i en slags merkelig skog med store trær i. (Mulig dette ble uforståelig for dere, men minnet om det er ganske dårlig og svakt :p )

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke nevne noe annet enn Final Fantasy VII primært som har gitt meg flest spilløyeblikk som jeg husker best. Her er bare en liten del av de svært mange minnene fra dette spillet. 

 

- Første gangen man kommer ut av Midgard og får se verdenskartet!  :love:

- Når man kommer seg over vannet uten å bli tatt av Midgardsormen

 

- Temple of the Ancients

 

- Når Aeris står og ber og Sephiroth kommer ned med sverdet sitt

 

- Når Meteor er blitt summoned og Weapons kommer utav Northern Crater og invaderer verden

 

- Følelsen av å endelig ha fått seg en Golden Chocobo! :)

 

- Knights of the round summon

 

- Å ha fullført spillet 100% på alle tenkelige måter

Lenke til kommentar

-------------------

KoffeinKanin

(4955)

13:59, fr. 26.des. 2008

Beste minne må være første gangen jeg spilte igjennom Half-Life 2.

 

EDIT: Merker at mine spillerfaringer er .. litt av de nyere tid enn andre. Half-Life 2 var virkelig et av de store første spillene jeg spilte.

 

-------------------

 

Er dønn enig med deg. Half Life 2 står som en av de største spillopplevelsene mine, kanskje den største. Det første Half Life var jo også fett, men det er noe helt spesielt med 2'eren. Nydelig spill, ingen tvil om det.

Lenke til kommentar

Half-Life serien er gyllen ja, og er definitivt en av de nyeste spillene som har gitt meg slike øyeblikk. Spesielt det siste som skjer i Ep2 var fantastisk, gleeeeder meg til Ep3, på tide med litt info-seep nå som L4D er gitt ut.

 

Silver er et semi-gammelt action-rollespill som jeg og kompisene syntes var helt fantastisk. Det er rimelig simpelt, men herlige bakgrunner og vakker musikk satt en fin stemning vi fremdeles prater om når vi mimrer. Håper en dag å se det på GOG.

 

Både Red Alert og C&C var helt utrolig bra når de kom ut, og når de kom ut sprang jeg til kameraten min hver dag for å spille det sammen.

 

Husker svært godt når demoen til det første Worms følgte med på en cd til kameratens nye familie PC. Det keyboardet kom seg vel aldri helt så mange ganger som vi spilte det.

Lenke til kommentar

Tydligvis litt gammlere en deg siden du ikke nevner rpg titler som Black Crypt, Eye of the beholder, Ultima Underworld men uansett solide rpg spill du har med der ), spesielt Ufo Enemy unkown.. Her fikk du ikke noe gratis, virker ikke som de tørr lage spill slik lenger. Om du sitter fast nå finner man jo raskt svaret på nett, ikke bare det men dagens spill er mye enklere. Noe som sikkert kommer av at det ikke bare er nerder som spiller lenger samt at man tjener mer penger ved å legge ting mer til rette som at ting du trenger lyser samt man ikke kan kaste dem osv osv (tillpasset massene)

 

ps: Gothic 1 og 2 ja ).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Man fikk da tak i info om rpg på denne tida også, det var bare litt vanskeligere tilgjengelig. Satt med 300 baud modem og lasta ned fra BBS'er og printa ut noen hundre sider på skolen dagen etter. Husker at Bard's Tale walkthroughen var ganske omfattende :)

 

Det var også et rollespill som hadde to verdener (tror det var til Amiga) som ble spilt utrolig mye. Husker jeg hadde en Wow opplevelse når jeg oppdaget den andre verdenen. Denne hadde også en MEGET omfattende FAQ, med masse referanser og hopping frem og tilbake i teksten etter hvor langt man hadde kommet og hva man hadde gjort fra før...

Lenke til kommentar

Tror dette med vanskelighet har mye å si med hvordan de vil at flyten skal gå også. HL1 er merkbart vanskeligere på hard enn HL2 er (spilte det nettopp rundt på ny), men HL2 har en mye bedre flyt. Det er gøy med en utfordring men det gir egentlig lite glede å måtte loade et segment mange ganger, mye bedre om man slipper å loade mer en 2 ganger. I 'commentary mode' på HL2 så sier også Valve at de playtester veldig mye for å se når folk blir frustrerte osv og justerer det deretter.

For min del synes jeg dette er flott, men nye spill kunne kanskje ha vert lengre. Kanskje de bare føles kortere fordi den gode flyten ikke gjør opplevelsen så opphakket, men høyere produksjonskostnader gjør vel også sitt. Her er vel for øvrig HL2 et untak, syntes det var bra langt, men alle har ikke like mye tid og god råd som Valve.

 

Tilbake til topic, fant introsekvensen til Ultima VIII på youtube. Det er en intro som jeg husker gjorde et stort inntrykk da vi var små da den viser en mann som blir halshugget og hodet triller ned i gapet på et havmonster. Settingen for spillet ble definitivt satt ved hjelp av denne utmerkede introen, og spillet var utrolig spennende og stort. Fikk faktisk lyst å spille det igjen når jeg så introen. Her er linken om noen andre har spilt det og vil mimre: http://au.youtube.com/watch?v=4wDH9pDRkiw

Lenke til kommentar

har hatt mange fine øyeblikk og opplevelser med kosoll og dataspill, men et spill hvor helheten og spesiellt atmosfæren er ubestridt, er spillperlen The Dig (LucasArts).

fra du er på jorda og skytes ut i verdensrommet, og alt det uvisse og rett og slett vakre som skal hende på denne turen... jeg elsker det eventyr-spillet.

 

det har vært snakk om at det skal filmatiseres; det kan fungere, men George Lucas har sakte men sikkert blitt mer og mer krezy...

 

 

btw, må jo nevne Nintendo-spillene Metroid, der har du skumle og hjertebankende øyeblikk i en nydelig, adventure, alien-like verden ;-)

Lenke til kommentar

Gears of War 1.

 

Jeg så det første monsteret komme opp av bakken, og ble halt paff. Størrelsen og inntrykket den gav gjorde at jeg gledet meg så mye til resten av spillet det gikk frysninger oppover ryggen på meg. FOR en grafikk det var...! Og hvordan skulle jeg og kameraten greie å banke det?

 

I tillegg fikk jeg gleden av å runde hele spillet i co-op med en venn; et konsept jeg aldri hadde prøvd før.

 

Hele resten av spillet slukte me hel og både øynene og sjela mi var limt til skjermen. Da vi tok siste "boss" (Locust Queen), satt både jeg og kameraten og ville ha neste spill lansert på flekken...

 

Hvilket minne :roll:

Lenke til kommentar

Civilization 1. Beste spillet jeg noensinne har spillt.

f-19 Stealth Fighter var også en perle.

 

Så var jo operation flashpoint en sann høydare når det kom, man kunne jo kjøre forskjellige kjøretøy og gjøre alt på det spillet :D

 

Battlefield 1942 åpnet øynene mine for online spilling og spesielt klanspilling. Det og BF2 har nok gitt mest følelser for min del. Viktige ligakamper og cupkamper osv. Men det beste var vel beerfights, 10vs10 eller mer når så og si alle er dritings på vt, er og blir et skikkelig magisk øyeblikk <3

Lenke til kommentar

I single-player tror jeg et av de største øyeblikkene må være da Django Reinhardt's "Minor Swing" flommet ut av høytalerne mens jeg kjørte inn i en bydel i Lost Haven. Følte virkelig at jeg ble kastet tilbake til en storby i førkrigstidens USA, og jeg kunne bruke timer på å kjøre og gå rundt i byen og omegn og bare se.

 

Husker også veldig godt Morrowind og de lange turene i villmarken der - særlig på lav level - mens man smånervøst kikket seg rundt etter "kryp" og håpet at neste bosetting snart dukket opp.

 

I multi-player vil jeg helt klart trekke frem modden "Project Reality" til Battlefield 2. En kamerat og meg teamet opp med noen folk på nettet som virkelig visste hvordan man skulle spille den modden. Etter en temmelig lang spasertur i ørkenen fikk vi kontakt med "FI" på ca 3-400m hold. Squad-leaderen ga kjapp kommando om skytterlinje og deretter ild, og jeg fikk beskjed om å beine ut på venstreflanken med M249'en min. Kom meg opp på en liten høyde med bra skuddfelt mot fiendens posisjon, brølte "covering!" i mic'en som en annen tulling, og lot det stå til. Traff ikke så mye, men for de som kjenner modden, så er bare det å bli beskutt i PR ganske så kjipt pga. suppresion-effekten. Mens jeg banka løs, beinet laget mitt frem og kvesta fienden med granater og håndvåpen. Fantastisk følelse å se hvor bra team-work faktisk kan funke i det spillet!

Lenke til kommentar

Jeg ser at FFVII er nevnt, men må også gjøre det selv. Da Aeris ble drept av Sephiroth må være den tristeste gaming opplevelsen noensinne. Kanskje en fjær har blitt til fem høns, men jeg mener å huske at jeg hadde klump i halsen da Cloud bærte Aeris sitt lik uti vannet.

 

Grim Fandango. Hele spillet var en god opplevelse for meg. Og etter å ha opplevd så mye sammen med Glottis, må vi si farvell :(

 

Half Life. G man må være den mest mystiske figuren som er laget. Hver gang han gikk forbi tenkte jeg "hvem er den karen?" DERFOR ble sykt på slutten hvor han snakker til Gordon. Enten hjelper vi han.. eller så blir vi plassert i en kamp som er umulig å overleve... "Your choice, Mr. Freeman" :love: Gleder meg til ep 3!

 

Mass Effect var en positiv overraskelse for min del. Trodde det var et overhypet spill, men gud hvilken bra historie! ... på slutten hang plutsellig alt sammen :love: kjøpte boken, jeg.

Endret av rolax
Lenke til kommentar

Det er nok, ikke overraskende, rollespillaktige spill som har de største øyeblikkene for meg. I Fallout 1 & 2 så ble jeg overrasket av hvor mye som faktisk gikk an, og som ga konsekvenser.

 

I Jagged Alliance 2 når vi plutselig uti skauen møtte igjen Mike som var den beste mercenarien fra første spillet, og interaksjonen mellom mercenariene der.

 

Det er ikke ofte jeg blir blown away. Men det er klart det er noen øyeblikk. Cruise rundt i GTAIV og bare nyte byen gir meg også en opplevelse. Eller være rockestjerne og ta helt av på trommene i Rock Band 2 :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...