Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

OBS! Ikke kjøp denne!


Anbefalte innlegg

3Com OfficeConnect 8 Porters Switch

- 3C16794-ME Retail 10/100Mbps

 

fra komplett

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=6&s=pl

 

vi kjøpte 5stk av disse, og 3 av disse igjen er det feil på! de funker litt, men etter litt bruk, spesielt ved en del trafikk, så bare henger de seg!

 

Ikke la dere lure av at du kan få kjøpt en 8 porters switch til under 500 lappen...er ikke akkuratt noe kvalitet...hehe...

 

vi kjøpte forresten 2 stk av samme sort, bare 5 porters, de har vi ikke hatt noe problem med....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har en sånn switch jeg oxo. Liker den veldig bra, men jeg har også problemer med den. Plutselig stopper den bare å virke! (Skjer alltid ved oppstart) Må da ta strømkontakten ut og inn igjen og så virker den leeenge...

 

Mulig dette var en brukerfeil, for etter at jeg gjorde om litt på nettverket har den fungert prikkfritt :woot:

Lenke til kommentar
3Com OfficeConnect 8 Porters Switch

- 3C16794-ME Retail 10/100Mbps

vi kjøpte 5stk av disse, og 3 av disse igjen er det feil på! de funker litt, men etter litt bruk, spesielt ved en del trafikk, så bare henger de seg!vi kjøpte forresten 2 stk av samme sort, bare 5 porters, de har vi ikke hatt noe problem med....

 

lol, jegkjøpte en slik jeg, og den kubba etter en mnd! Har ikke hatt problemer med 5porteren heller, Fikk forresten ny 8porter rimelig kjapt.

Lenke til kommentar
Kjøpte en Cnet 8port 10/100 switch, funker perfekt... kostet 399 tror jeg

så det GÅR ann å finne billige produkter som funker, man må bare være forberedt på å brenne seg avogtil...

 

ja, du sier noe, en liten ting til, ikke alle de billige er like raske som de som koster litt mer, noe du kan merke hvis du har lan.

 

 

hadde selv den 3com switchen, helt til lynet grilla den så funka den helt fint.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en slik for ca.4 uker siden...det kom en høyfrekvent lyd utav den så jeg sendte den i retur og i dag skal jeg hente den nye...får se om den funker skikkelig :grumpy:

Jeg får den samme lyden jeg og :( Æsj, får vel kave meg bort til postkontoret en gang til...

Lenke til kommentar
Vi har også en billig Cnet 8 port switch til 350 kroner.

Den funker fett. Ikke noe problem, bortsett fra bruttern som kobla den til 12V istedet for 9V. Det likta svidd, og det var den switchen.

Eh, åssen kan du koble en Switch til 12 eller 9 Volt når den skal ha 230V?

Lenke til kommentar
NiTro"]
Vi har også en billig Cnet 8 port switch til 350 kroner.

Den funker fett. Ikke noe problem, bortsett fra bruttern som kobla den til 12V istedet for 9V. Det likta svidd, og det var den switchen.

Eh, åssen kan du koble en Switch til 12 eller 9 Volt når den skal ha 230V?

 

Hvis du følger kabelen så ser du en stor svart klump, det er en transformater som gjør om 230V vekselspenning til 9v Likespenning.

Lenke til kommentar
Hvis du følger kabelen så ser du en stor svart klump, det er en transformater som gjør om 230V vekselspenning til 9v Likespenning.

 

Hvis jeg følger kabelen på de 2-3 Switchene jeg har hjemme så går det en fin plugg fra 230V min i veggen og en helt rett kabel som passer til de tre pinnene som "stikker ut" fra Switchen.

Selvfølgelig er det mindre Volt den kjører på når spenninga skal drifte ting innvendig i Switchen, det vet jo jeg også.

Men det er sikkert noen billig Switcher som ikke klarer å transformere spenninga ned via den interne Power Supplyen og derfor trenger en utenforstående Trafo. Jeg har bare aldri sett det før..

 

Takk for opplysingen!

 

lol, kor gammel er du? Du kan umulig ha mange år på ryggen...

Jeg er ikke av eldste sort nei, og har tydeligvis ikke jobbet nok med ulike Switcher til å vite at noen trenger ekstern Trafo.

btw: Begynner du alltid en setning med lol?

Lenke til kommentar

Høh, her har vi en "billig" Signamax 8 porter som 1. switch etter serveren er en Nummer 2 er en SMC 16 port. et stykke ute står en D-link 8 porter, med 3 maskiner på.

 

Har i grunnen aldri opplevd heng i hverken routere eller svitcher. Har en gammel 8 port Acsys hub hjemme. den har hengt seg et par ganger i løpet av mange år. Men jeg mistenker at dette kommer av dårlig kontakt i pluggen inn på et nettverkskort.

 

Så det som er nevnt her kommer nok av feil i hardware/software.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...