Gå til innhold

Ny Warcraft-milepæl (PC)


Anbefalte innlegg

Nå er det og en kraftig nerf på XP mellom levlene, å levle fra 60-68 tar mye kortere tid nå enn før og levle fra 68-80 tar og mye mindre tid fordi oppdragene gir veldig god XP (rundt 20k per levering, uten XPen du får per mobs du dreper, ligger rundt 1500-2200 rested). Jeg brukte totalt i spilletid rundt 1 og en halv uke fra 70 til 80 med bare 2 epic items, noen blå og en del grønn.

 

Som jeg og har sagt føles spillet mindre grindekrevende enn før og variasjonen hjelpere til på motivasjonen. Selv nå når jeg er 80 raser jeg gjennom Northrend og har lyst til å gjøre oppdragene, ikke grunnet achivements, men grunnet variasjonen i oppdragene.

 

En dag tar det selvfølgelig slutt men så lenge Blizzard fortsetter å fornye spillet så kan det vare enda noen år. WoW har trossalt tatt seg av en rekke "WoW knusere" i sin tid, både Age of Conan, Lord of the Rings online og Warhammer online. For å ta innersvingen på Blizzard må du ganske enkelte være mer innovativ i spillet ditt samt like velfungerende som WoW er, de som har vært nært det punktet har endt opp som en WoW kopi og folk har gått tilbake til det originale.

 

Jeg høres kanskje ut som en liten fanboy av Blizzard men jeg synes de fortjener det, de har fra tidens start laget mange interesange spill og Warcraft universet, deriblant Warcraft RTS spillene (Warcraft 3 og Frozen Throne er blant mine favoritt RTS all time, vanskelig valg egentlig mellom de og Red Alert 1 og 2). I tilegg har de det beste CGI studioet for spill av ale studioer noe som merkes både på intro videoene for WoW og ekspansjonene samt videoene i Warcraft 3 og Frozen Throne. Ganske enkelt genialt og så stemningsoppbyggenede at det er vanskelig å konkurere med uten å kopiere.

 

Vel fortjent Blizzard, gode selskap fortjenere skryt og de er blant de beste. Min mening selvfølgelig.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner ikke nyhetsverdien. De har skrytt av i lenger tid av å ha 11 millioner brukere. Nyhetsverdien burde jo heller være at veksten til wow har slutta?

 

Sluttet? Se på konkurrentene, en halv million er en ganske stor % andel av andre mann på MMO pallen. Når det er sagt er det godt mulig at veksten avtar nå, men 11-12 millioner er ikke akkurat dårlig tall.

 

Genesis, det finnes desverre ikke noen pålitelig statistikk på dette. En bruker i en annen tråd om WoW påstod at det utgjorde rundt 50% av brukermassen, men tror du skal ta det med "litt" salt. Du må også definere bots etc, noen bruker det for å lvle, andre lvler så selger de den etc. Er en som bruker den til å lvle og kun tar instances/høylvl selv en bot og "ugyldig" som fullferdig medlem etc?

 

XanderZ, trist? Tja, jeg tror det eneste triste er at du mangler empati, å kunne se en sak fra andre sitt perspektiv. Om noen finner WoW moro mens du syns det er elendig er da vel ikke trist? Om du sitter å spiller det er det jo det for din del men, hvorfor er det trist så lenge man morer seg?

 

Jeg syns ikke det er trist at mange spiller CS selv om jeg hater det (mest pga at jeg hverken er god eller har gode erfaringer med public servere som jeg såvidt har vært innom). Men jeg syns ikke det trist. Er det trist at andre finner noe moro som du ikke gjør?

 

PS: Syns blizz fortjener skryt for måten de har høynet nivået på WoW nok en gang, har gjort nesten alle questene i northrend (alliance siden vel og merke) nesten bare fordi jeg syns de har vært godt laget og spekket med små lore biter man bare må elske :)

Lenke til kommentar

Tror det blir vel 1 eller 2 år til neste ekspansjon, tror nok de kommere med flere patcher som høyner nivået på det allerede eksisterende materielle.

 

Mener jeg leste en plass at de allerede har planer om 2 ekspansjoner, om det er Emerald Dream og Malestroem er jeg heller usikker på. Men de har i alle fall lore nok til i alle fall 2 ekspansjoner, om ikke flere.

Lenke til kommentar

Blizzard kan det de driver med ja, men selv tror jeg de har den samme holdningen til de som lager røyk, "we dont smoke the shit, we just sell it". For Blizz ville det blitt "we dont play this shit, we just sell it". Jeg tenker selvsagt på de store som styrer Blizzard og ikke de som lager spillet osv.

 

Spiller WoW selv og koser meg så dette er ikke en hat post.

Lenke til kommentar

Problemet da Bulletus, er at de driter seg loddrett ut med tanke på nye spillere. Med jevne mellomrom må en expansion nødvendigvis resette gear-progression, hvis ikke gjør man det umulig for spillere å nå endgame uten å grinde raids i månedsvis.

 

Added; om ikke årevis.

Lenke til kommentar
XanderZ, trist? Tja, jeg tror det eneste triste er at du mangler empati, å kunne se en sak fra andre sitt perspektiv. Om noen finner WoW moro mens du syns det er elendig er da vel ikke trist? Om du sitter å spiller det er det jo det for din del men, hvorfor er det trist så lenge man morer seg?

 

Jeg syns ikke det er trist at mange spiller CS selv om jeg hater det (mest pga at jeg hverken er god eller har gode erfaringer med public servere som jeg såvidt har vært innom). Men jeg syns ikke det trist. Er det trist at andre finner noe moro som du ikke gjør?

 

PS: Syns blizz fortjener skryt for måten de har høynet nivået på WoW nok en gang, har gjort nesten alle questene i northrend (alliance siden vel og merke) nesten bare fordi jeg syns de har vært godt laget og spekket med små lore biter man bare må elske :)

 

Det som er trist er at på grunn av WoW's popularitet, så blir det vanskelig for konkurrerende selskaper å kapre andeler av markedet. Man kan si hva man vil om kvaliteten på forskjellige spill som blir lansert, men det aller viktigste i et MMO er faktisk å ha nok spillere til å skape et levende samfunn i spillet. WoW har aldri vært det beste spillet i sin sjanger, men mange spillere har av en eller annen grunn et kjærlighetsforhold til Blizzard. Det jeg frykter er at Blizzard tar over hele spillindustrien på grunn av denne idoliseringen av selskapet. Det blir nesten som om Britney Spears tar over hele musikkbransjen. Jada, jeg vet jeg med fordel kunne valgt en annen artist. Men Blizzards produkter er jo unektelig sammenlignbare med nevnte artists musikk.

Lenke til kommentar
Det som er trist er at på grunn av WoW's popularitet, så blir det vanskelig for konkurrerende selskaper å kapre andeler av markedet. Man kan si hva man vil om kvaliteten på forskjellige spill som blir lansert, men det aller viktigste i et MMO er faktisk å ha nok spillere til å skape et levende samfunn i spillet. WoW har aldri vært det beste spillet i sin sjanger, men mange spillere har av en eller annen grunn et kjærlighetsforhold til Blizzard. Det jeg frykter er at Blizzard tar over hele spillindustrien på grunn av denne idoliseringen av selskapet. Det blir nesten som om Britney Spears tar over hele musikkbransjen. Jada, jeg vet jeg med fordel kunne valgt en annen artist. Men Blizzards produkter er jo unektelig sammenlignbare med nevnte artists musikk.

 

Det er bare fint at selskap som Blizzard har satt standard av hva man forventer av et MMO, man ser f.eks EA som spyr ut dritt til casual markedet (som X antall The Sims spill, X antall Fifa spill og X antall Need for Speed spill). Det er ikke satt noe standard der og de utnytter det.

 

Med World of Warcraft har man satt en standard av hva man forventer teknisk og spillmessig av et MMO, man sammenligner MMOs opp mot WoW fordi det har blitt standarden av hva man forventer av et spill. Jeg ville ikke likt at der var 200 forskjellige "populære" MMO spill fordi brukermassen ville blitt lav på vært spill samt at av 200 av de hadde 198 av dem vært totalt dritt laget kun for å suge penger ut av folk og 2 vært passelig grei å spille. At WoW har satt en standard av hva man forventer er bare fint fordi selskapene er nødt til å være innovativ og virkelig tenke før de lager et spill, det nytter ikke med glinsende grafikk hvis innholdet ikke lever opp til forventingene.

 

Age of Conan, Lord of the Rings online og Warhammer online, skulle alle være såkalte WoW drepere, men det har de altså ikke klart. De har ikke klart å videreføre og oppfinne hjulet på nytt. Det at Blizzard og fornyer innholdet hele tiden og gir knivskapre ekspansjoner som Wrath of the lich king øker selvfølgelige den allerede sterke standarden de har satt til MMO.

 

WoW er på alle mulige måter et imponerende spill både teknisk sett og brukermessig sett. Grafisk er det kanskje ikke av det aller nydeligste der ute men cel-shading stilen passer perfekt inn i spillet. Animasjonene på alt i spillet er flytende og nydelig å se på og i Wotlk er det stor variasjon i det du gjør.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...