Gå til innhold

Føres Nikon 17-35mm f/2.8 lengre?


Anbefalte innlegg

Siden jeg har byttet til fullformat, så må jeg jo bytte litt rundt på ting, 24-70mm solgte jeg da jeg syns det for sitt bruk blir for stort og tungt (erstattet av 50mm f/1.4). Så, for å fylle ut vidvinkelrollen ser jeg for meg at 17-35mm må være ypperlig, det er lyssterkt, og det tegner rette linjer. På telesiden blir det enten 80-200mm f/2.8, eller 70-200mm f/2.8 VR (som jeg dum som jeg var solgte for å kjøpe 24-70mm).

 

Problemet er at ingen ser ut til å føre dette objektivet lengre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Egentlig forventer jeg at de snart kommer med noe for å erstatte 17-35. De har et hull i supervid optikk nå (14-24 er jo der, men den er ikke bare supervid, men superdupervid, og har dermed et annet bruksområde).

 

Det er neppe noe som kommer i nærmeste fremtid. Nikon har jo nå helt fra 14-200mm i ypperste klasse. 14-24 er det råeste du får av vidvinkel om dagen og 24-70 er ikke et mindre varp. Grunnen til at 17-35 gikk ut av produksjon vil jeg tippe var pga. 14-24 og ikke en kommende oppgradering. 17-35 var tross alt meget god optisk og med AF-S i tilegg var det lite og oppgradere.

 

Om du ønsker 17-35 kan du jo sjekke ut bruktmarkedet på foto.no. Der kan du være heldig å ramle over et eksemplar.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
De kan faktisk oppdrive fabrikknye eksemparer av ting som 35/1.4 og 50/1.2 "by special request" også, men det koster et stykke over 10 lapper. :)

Har en 50mm f/1.2 AIS i bestilling, koster "ikke mer" enn 7900,-. Skulle jeg valgt mellom 35mm f/1.4 og 28mm f/1.4 er jeg ikke i tvil om hva jeg ville gått for :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Jøsses, er den faktisk så "billig" i ny tilstand?

 

@ 35/1.4 vs. 28/1.4: jeg er i tvil, egentlig. 28-eren ser digg ut, men den er litt vel stor, og horribelt, meningsløst, ut-av-proporsjons-blåst dyr. Jeg sliter ekstremt med å forsvare kjøp av den, særlig når en av 35-ene kan snappes opp for 6 kilo m/frakt og avgift-shitt, ubrukt og flunkende ny, hvis man leiter riktig sted.

 

Kanskje den er bedre uansett. Mye jeg ser tyder på det.

 

Ah, valgets kvaler.

Lenke til kommentar
De kan faktisk oppdrive fabrikknye eksemparer av ting som 35/1.4 og 50/1.2 "by special request" også, men det koster et stykke over 10 lapper. :)

Har en 50mm f/1.2 AIS i bestilling, koster "ikke mer" enn 7900,-. Skulle jeg valgt mellom 35mm f/1.4 og 28mm f/1.4 er jeg ikke i tvil om hva jeg ville gått for :)

 

OMG! Objektivet kan oppdrives nytt for mye mye mindre enn det.

 

Francis

Lenke til kommentar
De kan faktisk oppdrive fabrikknye eksemparer av ting som 35/1.4 og 50/1.2 "by special request" også, men det koster et stykke over 10 lapper. :)

Har en 50mm f/1.2 AIS i bestilling, koster "ikke mer" enn 7900,-. Skulle jeg valgt mellom 35mm f/1.4 og 28mm f/1.4 er jeg ikke i tvil om hva jeg ville gått for :)

 

OMG! Objektivet kan oppdrives nytt for mye mye mindre enn det.

 

Francis

Da lurer jeg veldig på hvor du får tak i nytt AIS 50mm f/1.2 til lavere pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...