Gå til innhold

Mediaportal 1.0 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5432143541
kaysindre: Funker på Vista 64 - ikke XP 64

 

Faen!

 

Men så sa de at iTunes var bare til Vista 64bit også da.

 

*sitter med itunes på min xp 64bit nå :thumbup: *

 

Håper noen finner en løsning.

Lenke til kommentar

Som alle programmer har vel dette sine feil, men er det noen gode alternativer? Og hvilke er disse? Og kan dette programmet greit integreres med andre programmer? Feks J. river media center, girder, netremote o.l? Jeg liker ideen på å få det beste fra de forskjellige programmene, og la et program i hovedsak ta seg av front-end-delen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Prøvde den litt, men synes responsen var veldig lav. Tok flere sekunder før en HD film begynte å spille av. Og da jeg var

ferdig med video, og skulle høre musikk så tok det noen sekunder

der og før den begynte å spille.

 

Virker som om den må tilpasses hver enkelte manuelt, noe jeg

skjønner mange kan kvi seg for.

Lenke til kommentar
kaysindre: Funker på Vista 64 - ikke XP 64

 

Faen!

 

Men så sa de at iTunes var bare til Vista 64bit også da.

 

*sitter med itunes på min xp 64bit nå :thumbup: *

 

Håper noen finner en løsning.

Hei,

Grunnen til at XP x64 ikke er støttet, er fordi MS ikke lanserer fiksene for blant deler av systemet som MP TV Motoren er avhengig av og ergo fører til problemer. Oppdatering for myk avspilling i VMR9 er heller ikke der for XP x64, så ingen i teamet brukte det lenger(mangel på drivere til tv kort +++) veldig vanskelig å støtte et system som ingen av "produsentene bryr seg om" ;) .

Vet brukere på engelske forumet har fått det til, men hva de har av utstyr, samt manuelle patcher vet jeg ikke og for ikke å glemme support fra Teamet gis ikke for XP x64......

 

Hyggelig om folk tester og gir tilbakemelding, ikke nøl med å spørre om hjelp ;)

 

Roy aka ronilse

(Team MediaPortal)

Endret av ronilse
Lenke til kommentar
Jeg testet TV series plugin saken, men synes det var tungvindt at man måtte trykke ok el. på alle filnavn den ikke kjente igjen når man scannet. Så jeg ga opp den biten, ellers kunne jeg sittet en dag å trykke.

 

Her er trikset å navngi filene ok samt å bruke en god regex for å parse filnavnet (en del følger med pluginet). Jeg slet litt i starten med dette, men MPTVSeries er helt sykt genialt når du først får det opp og går.

Lenke til kommentar

Hei, jeg så noen over her sa at dette programmet har kjente buggs med amd 690 hovedkort (x1200-skjermkort). Er det mye bry å fikse dette?

 

Jeg vurderer å laste ned dette og installere det på PC'n til familien hjemme som jeg er på besøk hos nå, så de kan bruke den som en media-pc opp mot 52" LCD som står her.

 

Kan problemet løses med å kjøpe et eget skjermkort? Har vurdert å kjøpe et 4350 til ca 400kr så maskinen kan levere full HD både lyd og bilde i en kabel til tv'n.

Lenke til kommentar
Som alle programmer har vel dette sine feil, men er det noen gode alternativer? Og hvilke er disse? Og kan dette programmet greit integreres med andre programmer? Feks J. river media center, girder, netremote o.l? Jeg liker ideen på å få det beste fra de forskjellige programmene, og la et program i hovedsak ta seg av front-end-delen.

 

AtW

 

Ja, en god del muligheter for å bruke andre programmer integrert. Jeg bruker f.eks ZoomPlayer som avspiller av video med Mediaportal som front-end. Har slitt endel med fjernkontrollkommandoer, men har fått de nødvendige til å virke. Girder/NetRemote skal også gå bra, i og med at Mediaportal støtter x11 fjernkontroller.

Lenke til kommentar

Hei, jeg så noen over her sa at dette programmet har kjente buggs med amd 690 hovedkort (x1200-skjermkort). Er det mye bry å fikse dette?

- Feilen ligger i bruk av refleksjoner. Er ikke bry å fikse i det hele tatt; a) velg rett skin (uten refleksjoner/flipY-kommando) b) modifiser skin (slette flipY-kommando). Jeg hjelper deg videre når du bet hvilket skin du vil ha e.l. Eller les her -> http://forum.team-mediaportal.com/general-...problems-29894/

 

 

Kan problemet løses med å kjøpe et eget skjermkort? Har vurdert å kjøpe et 4350 til ca 400kr så maskinen kan levere full HD både lyd og bilde i en kabel til tv'n

- Jepp. Kun 690G/x1250 som sliter. Løste selv problemet med å kjøpe 3450. Per dags dato ville jeg vurdert nVidia, dog (ATi har småbugs, som sort/blinkende preview noen ganger - dog mye bedre vba Cat. 8.12).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...