Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom ADSL - HJELP!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

 

Jeg fikk bluecom adsl idag , og skal sette opp et nettverk mellom (foreløpig) en XP maskin og en win2000. ADSLmodemet er i orden, og det virker også som min SMC Barricade 4port router/switch fungerer. Har også forsøkt uten denne.

Problemet mitt er at jeg ikke kommer meg på nett. Har satt på "automatisk tildeling av IP", men den er fortsatt like lite villig til å komme seg på nett. Supporten til Bluecom er død, og finner ikke særlig informasjon på nettsidene deres.

 

Er det noen som har noen bra tips til hva som kan være glemt å slått på, eller ikke skal stå på, hadde jeg vært utrolig takknemlig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Routeren/switchen oppgir at Cable/DSL er DISCONNECTED. ADSLmodemet oppgir at LAN 100m/bit er operativ.

 

Gatewayen har følgende instillinger:

GATEWAY

IP Address: 192.168.2.1

Subnet Mask: 255.255.255.0

DHCP Server: Enabled

UPnP: Disabled

Firewall: Disabled

Skrevet
Routeren/switchen oppgir at Cable/DSL er DISCONNECTED. ADSLmodemet oppgir at LAN 100m/bit er operativ.

 

Tja, modemet har forbindelse med sentralen?

Sync, Wan eller DSL-lampa lyser?

Skrevet

Er du sikker på at bluecom har oppdatert sentralen til deg. man bruker vanligvis å få besøk av en montør, enten man vil det eller ikke.

 

Lyser det 2 lampene til høyre på modemet. om ikke begge lyser, er ikke linja di klar enda.

Skrevet

BlueCom modemet blåser ut flere IP adresser, Bruk SMC'en som en switch isteden ved å flytte nett.kabelen som går fra modemet og inn i WAN til de 4 switchportene.

 

Da BlueCom monterte hos meg og hos en kammerat av meg så brukte de ca 2 -3 dager for å registrere modemet.

Lysene virket ok, men ingen trafikk gikk inn til modemet.

Skrevet

Sync lyser vel ikke? og gatewayen ipen er feil. Du fikk modem fra bluecom ja, men har de bygd ut sentralen? modemet bruker å komme en god stund før.... og bare å ringe support, de hjelper deg, den er ikke "død" som du sa

Skrevet

Hadde akkurat samme problem med mitt Bluecom Abb. Jeg ringte dem og de trykket på et par knapper - linjen var i orden.

 

Anbefales :woot:

Skrevet

sjekk diodene på modemet, at line sync lampa lyser. prøv å boote modemet på nytt (strømmen) dersom det ikkje hjepler, ring bluecom. dei har full kontroll. Har hvertfall hatt det når eg har ringt dei. Mykje bedre support enn telenor, og aldri so lenge å vente.

 

tgg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...