Gå til innhold

ny stasjonær pc til utvikling, spill, bildereg ++


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Nå som jula nærmer seg, tenkte jeg at jeg skulle snekre sammen en julegave til meg selv. Jeg har hatt mange PC'r, forrige en shuttlebox som jeg gjorde om til media center i stua. Dermed står jeg uten en stasjonær pc, og har kun en ultraportabel til å gjøre alskens på. Jeg er veeeldig utdatert på hardware, så jeg trenger litt hjelp med å komme meg på banen igjen... Prøver å oppdtarere meg, men litt vel ork.

 

Hovedkort: et LGA775 brikkesett. Vil ha et som gir gode overklokkingmuligheter og samt har mange ram spots ellers det som måtte kreves

 

Prosessor: har kjørt et annenvher løp med amd og intel, og gjør det igjen nå. Noen som har noe formeninger om Duo vs quad ? Bortsett fra at flere spill ikke grier å tyne ut alle. Som sagt arbeidsområdene mine er flere. Noen anbefalinger her ?

 

Skjermkort: her har jeg ikke peeeiling. Men tenker jeg går et Nvidia basert hovedkort, da jeg har holdt meg til radeon serien lenge og vil prøve noe nytt (med mindre om dette er et DUMT valg). Trenger hdmi utgang, om det lar seg gjøre på disse kortene

 

Strømforsyning: at den er stille er mye høyrere krav enn om den er mega vill. Dog må den kunne yte mer enn nok til systemet, pluss litt til.

 

+1 tb hd

+1 vifteløsning som er STILLE

 

Kabinett, diskret sort luftig, ikke for stort

 

Kommer det noen nysprengende teknologi om kort tid som jeg bør vente for? f.eks av prosessortype eller brikkesett ?

 

 

budgett 9k.. kan gråte meg til 10 ved brødspising

 

Noen råd innspill?

 

Victurus!

Endret av victurus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, nå har jeg lagt et lite utkast. Noen inspill på valgene her ?

Vurderer å hive inn en ssd disk for OS om noen har et bra å anbefale.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=49588

 

Glemte å nevne det at kabinettet skal være så støydempende som mulig. viktigste krav! så jeg er ikke helt sikker på den jeg har valgt. Noen som har bra erfaringer med noen som er skikkelig stille?

 

Victurus!

Endret av victurus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

her er et oppsett du kan se på, kabinett er stilrent samt veldig bra lydisolert uten å være noe svekket av den grunn.

 

du vil sikkert kjapt oppdage at jeg ikke har valgt CPU og hovedkort, dette fordi 8 januar så kommer AMD med nye CPUer som skal være rå i pris/ytelse samt hamle opp mot i7. og jeg håper og tror at det går fint å avsluttet det oppsettet jeg har laget med 3500 på kun cpu og hovedkort.

 

Så vist du har tålmodighet så hadde jeg ventet til de nye AMD cpuene kommer og se hva de bringer med seg, jeg er også ganske sikker på at de vil presse prisene på intel ned uansett.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
her er et oppsett du kan se på, kabinett er stilrent samt veldig bra lydisolert uten å være noe svekket av den grunn.

 

du vil sikkert kjapt oppdage at jeg ikke har valgt CPU og hovedkort, dette fordi 8 januar så kommer AMD med nye CPUer som skal være rå i pris/ytelse samt hamle opp mot i7. og jeg håper og tror at det går fint å avsluttet det oppsettet jeg har laget med 3500 på kun cpu og hovedkort.

 

Så vist du har tålmodighet så hadde jeg ventet til de nye AMD cpuene kommer og se hva de bringer med seg, jeg er også ganske sikker på at de vil presse prisene på intel ned uansett.

 

Takk ! Vente til 8. skal jeg alltids klare ! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...