Gå til innhold

Skal ha meg N95, er det noe å kjøpe?


Markn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har ett innspill:

IKKE KJØP DEN!

Det er en overprisa telefon som egentlig ikke er noe mer funksjonell enn at den tar plass i lomma!

Også ett innspill til forresten:

HTC HD

(Markedes beste skjerm, toutch screen, rett og slett en skikkerlig iPhone killer med en fin pris i forhold til mange andre telefoner her på markedet.

 

Hei. takker for raske svar begge to. Sier du dette pga du har N95 selv?

Jeg bryr meg ikke noe om hvor mye plass en telefon tar. Det er faktiskt det som jeg liker så med N95. Men jaja, smak og behag.

Kan si med en gang at jeg skal ikke ha HTC never again.

Har hatt 2 stk og bare tull og fanterier med begge. Så htc er noe jeg kanskje går tilbake til senere. Men først og fremst Nokia og Sony Ericsson telefoner kan dere anbefale.

Har virkelig bare 2500 og bruke. Siden N95 koster 2400. så er jo det perfekt.

Lyd skulle visst være det beste med hele telefonen fikk jeg høre. Da er igrunn jeg fornøy. Skal også ha en 5MP kameratelefon :)

Men takk begge 2 nokk en gang for innspill i saken :)

Lenke til kommentar

Ang det med plass, så er N85 en god konkurrent som tar mindre plass, men du betaler litt mer og ofrer litt på kamera. Hvis det med plass ikke opptar deg så veldig, så er det nok ikke så farlig.

 

N95 er en veldig god telefon. Det finnes selvsagt noen aber, ett av dem er batterikapasitet. Har du behov for god kapasitet, tror jeg Sony Ericsson C902, G900 og C905 kunne ha passet ditt behov.

Lenke til kommentar
Knallfornøyd med min N95 8GB. Stor fin skjerm, kjempegod lydkvalitet på mp3spilleren og den har fortsatt ett av markedets beste kameraer, selv om den er ca. 1 år gammel. I tillegg har den Symbian + alt av funksjoner som WiFi, GPS og HSDPA.

 

Løp og kjøp :)

Høres bra ut :) Men hva er Symbian og HSDPA ?

Men er GPS`n gratis eller må man betale ?

 

 

 

KnewtFan; Nei, desverre. Knappene er så ekkle. Har selv prøv den.

Endret av Markn
Lenke til kommentar
Dette hørtes også bra ut.

Men er GPS`n gratis eller må man betale ?

 

Selve GPS posisjonen og kartene er gratis, det som koster penger er sånn damestemme navigasjon og city guides. Google maps er jo også et alternativ som kan lastes ned på telefonen, men på Nokia Maps kan en preloade kart slik at en slipper datakostnad i utlandet (og hjemme).

 

Har ikke fått navigasjonen til å virke skikkelig uansett i prøveperioden, men det er nok bare meg. Jeg har en N82 og er rimelig fornøyd, men Nokia kunne gjerne spandert på en litt kraftigere CPU. Vet ikke om dette gjelder N95 også.

Lenke til kommentar

Har selv hatt N95 og jeg kan bare ikke få advart deg nok om denne telefonen.

Har sikkert greie spesifikasjoner, men den er ufattelig treg.

 

Har nå kjøpt meg HTC Touch HD og jeg får ikke fullrost den nok!

Den er N95 dundrenes overlegen.

 

Du vil angre på at du kjøpte N95 hvis du gjør det.

Kjøpte som sagt HTC Touch HD selv og ga 4795,- hvis jeg bandt meg ett år med Telenor Frihet/fritid (199,- pr mnd.)

 

Du får den enda noen hundrelapper billigere, hvis du kjøper den fra telenor.no

 

Mulig jeg var uheldig med min telefon, men i følge nokia selv, så måtte jeg bare finne meg i at den var så treg, siden det var en symbian. Dessuten så sluuuker den strøm. Vertfall den jeg hadde.

 

En kammerat av meg hadde akkurat samme telefonen og han kastet den faktisk i glomma etter noen øl for mye. Sååå dårlig er den ikke.. men dog..

 

Ville heller kjøpt meg Ericsson X1 eller aller helst HTC Touch HD... Men de koster kanskje litt mer enn ditt budsjett da...

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar
Knallfornøyd med min N95 8GB. Stor fin skjerm, kjempegod lydkvalitet på mp3spilleren og den har fortsatt ett av markedets beste kameraer, selv om den er ca. 1 år gammel. I tillegg har den Symbian + alt av funksjoner som WiFi, GPS og HSDPA.

 

Løp og kjøp :)

Høres bra ut :) Men hva er Symbian og HSDPA ?

 

 

Symbian er et opperativsystem mange av Nokias smarttelefoner kjører, deriblant N95.

HSDPA er et type mobilnett som gir deg de raskeste hastighetene, men det har sin pris.

Lenke til kommentar

Takk for det inlegget. Men som du skriver at andre telefoner er litt bedre, kan hende det men jeg har ikke råd.

Men har selv prøvd N95, syns den var ganske så rask, men så hadde jeg den maks 1 time.

 

takk for svar Jo Are :)

 

Men om jeg laster ned Tomtom 6 og pakker det i telefonen + at jeg har en gps mottaker. Da blir jo det bare bra ? :)

1550.jpg

Lenke til kommentar

Jeg ville uansett ikke valgt N95 for alt i verden.

 

Min også var forholdsvis rask til å begynne med... men etter hvert så klarte den ikke å holde følge lenger.

 

Tok tiden en gang husker jeg, på hvor lang tid det tok mellom hvert menytast på vei til å skrive en sms. Brukte mellom 2-3 sek. for at hver undermeny skulle åpne seg. Skriver man en del sms i løpet av en dag samt at man trykker rundt på andre ting, så føler man at telefonen ble grusomt treg til tider.

 

Batteriet har jeg nevnt... sluker strøm.

 

Min Touch HD har nå stått på i to døgn og det er fortsatt 2 streker (av fire)igjen på batteriet. Da har jeg også trykket en del på den, samt at bluetooth og wifi har hvert koblet av og på flere ganger. Bilder har jeg tatt også.

Desuuten så er den lynrask i forhold til flere telefoner jeg har hatt fra Nokia.

 

Hadde jeg hvert deg så ville jeg vertfall gått for ericcson fremfor N95.

 

TomTom'en du viser over vet jeg ikke noe om, så der skal jeg ikke uttale meg, men magefølelsen sier meg at dem kan GPS og ikke telefoner.

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar
Hadde jeg hvert deg så ville jeg vertfall gått for ericcson fremfor N95.

TomTom'en du viser over vet jeg ikke noe om, så der skal jeg ikke uttale meg, men magefølelsen sier meg at dem kan GPS og ikke telefoner.

takk for innspill.

Men får se om jeg ikke klarer å få sett til noen fler tusn å legge inn i budsjettet.

Det med Gps mottakeren er at jeg kjøpte den som en mobil gps mottaker. Som det skal være. Brukte den sammen med tomtom6 på htc. Men aner ikke hvordan det er å få inn tomtom 6 på n95 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...