Gå til innhold

Filmforumet, hvordan gjøre det bedre?


Anbefalte innlegg

Det dumme er hva splitting gjør for navigering. Det herlige med den tråden som har eksistert så lenge er at med et enkelt søk nederst i den så kan man finne mange erfaringer fra filmfolk man kjenner smaken til (noenlunde). Bruker den flittig til det. Om det med ett blir 2-3 tråder å forholde seg til så blir det mindre brukervennlig til dette formålet. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeje, jeg danner meg min egen tråd etter hvert. Men én ting jeg syns er verdt å nevne: Hvis jeg er borte fra forumet i et par-tre dager og kommer tilbake til Mini-anmeldelse og Filmprat, har sideantallet økt katastrofalt siden sist. Ikke tale om at jeg gidder å bla meg gjennom alle de sidene. Er det blitt for mye dritt og møkk på forumet? Hvis ikke jeg, en forum-"veteran" engang orker å bla meg gjennom alle sidene som har dukket opp siden sist, hvordan vil da en casual bruker eller gjest som bare er innom noen få ganger i uka oppleve situasjonen?

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen problemer med å diskutere løst og fast i anmeldelsestråden. Grunnen til all "OT'en" er jo at det oppstår diskusjoner ut fra dem, og om de ikke utelukkende har med selve anmeldelsene å gjøre, omhandler de som regel noe tilknyttet den anmeldte filmen. Såpass alburom synes jeg man bør ha, og så får heller de som ikke liker det heller bare scrolle forbi poster uten anmeldelser, kan ikke være allverdens problem.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er bra som det er.

"Som det er" betyr i praksis masse drittprat, off-topic og uinteressant pjatt fra trykkeglade mennesker. Dette i tillegg til anmeldelser og kommentarer til anmeldelsene og filmene.

 

Det finnes en viss grense, men å diskutere filmene som blir anmeldt er greit.

Det finnes altså en viss grense, men du skriver jo at det er bra som det er. Å diskutere filmene som blir anmeldt er greit, men du syns jo at totalsituasjonen var bra, altså med alt søppelet det medfører.

 

Jeg ser ingen problemer med å diskutere løst og fast i anmeldelsestråden. Grunnen til all "OT'en" er jo at det oppstår diskusjoner ut fra dem, og om de ikke utelukkende har med selve anmeldelsene å gjøre, omhandler de som regel noe tilknyttet den anmeldte filmen. Såpass alburom synes jeg man bør ha, og så får heller de som ikke liker det heller bare scrolle forbi poster uten anmeldelser, kan ikke være allverdens problem.

Det er et problem når anmeldelsene, det tråden faktisk deier seg om, drukner og eventuelt blir glemt av alt det uinteressante som oppstår rundt.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva du karakteriserer som "dritt og møkk", forumet er stort og det blir mye prat. Spesielt i en tråd med navnet "filmprat". Om vi skal bli mer kravstor til hvilket prat folk får lov til kan jo brukerne gi sine innspill på (jeg har linket til her fra mini-anmeldelsestråden). Men samtidig anser jeg ikke det å bruke beskrivelser som "berm og pakk", spesielt om de som henger i filmforumet som ofte kommer med mye bra, helt er med på å øke kvaliteten. ;)

 

Jeg merker selv jeg scroller mye, det er mange diskusjoner som ikke interesserer meg (men de spinner som oftest ut fra filmer som er anmeldt). Filmprat-tråden er det bare å hoppe til siste side om jeg har vært vekke noen dager, slik er det bare og det er vel mer grunnet at folk er engasjerte fremfor at de kommer med "dritt". Men det vil jo bli mindre slikt om vi flytter hyppigere diskusjoner som spinner ut fra anmeldelser, eller ønsker du ikke at vi i teamet skal påta oss dette?

 

Om dette oppleves som et problem for flere så bør vi jo gjøre noe. Økt trafikk gir jo utfordringer.

Lenke til kommentar

Til tider sklir det litt voldsomt ut, og diskusjoner som ikke omhandler noen film-relaterte ting dukker opp. Men at en anmeldelse skaper diskusjon er normalt, og jeg ser ikke problemet med at det kommer en lengre diskusjon rundt f.eks en av skuespillerne i den anmeldte filmen. Blir ting flyttet, kan det være vanskelig å følge diskusjonen, og det blir mye ekstra navigering.

Lenke til kommentar
Men samtidig anser jeg ikke det å bruke beskrivelser som "berm og pakk", spesielt om de som henger i filmforumet som ofte kommer med mye bra, helt er med på å øke kvaliteten. ;)

Jeg tror du faktisk er ironisk her, spesielt med tanke på det nest siste du skriver.

 

Den beste løsningen er nok å ha noen generelle søpletråder hvor enkelte får utfolde seg, mens det også opprettes tråder med litt høyere krav til posting. Da blir alle fornøyde, muligens unntatt de som er glade i sentralisering av informasjon (som å søke etter film i anmeldelsestråden og så videre).

Lenke til kommentar

Et forum er jo fint fordi man kan få i pose og sekk, så det kan jo være en fin ide dette.

 

Så får vi prøve å finne gode måter å forenkle navigeringen på. Det er vel egentlig bare til å sette igang og se om det er noe brukerne vil ta imot. Nytter sjeldent å være proprietær på et interaktivt tilbud, så jeg ser ikke problemet med å prøve ut om ønskelig.

Lenke til kommentar

Jeg stemmer også for en anmeldelse-tråd med strengere krav. Om denne skal komme i tilleg eller ei, er mindre viktig for min del. Det er fint med litt diksusjon rundt de omtalte filmene, men det er kjipt når anmeldelsene drukner i pisspreik. Strengere krav til selve anmeldelsen syns jeg også hadde vært greit. Anmeldelser som inneholder to setninger eller bare beskrivelsene god og dårlig gir meg fint lite.

Lenke til kommentar

Misforstå meg rett: Jeg kan godt bidra med trash-talk i de eksisterende trådene så det ljomer etter, og da spesielt hvis det også eksisterer mer seriøse alternativer ved siden av. Dette har jeg tenkt på en stund (siden 50 Cent-filmen-anmeldelsen min) og det bør la seg gjennomføre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...