Gå til innhold

Fiskene mine forsvinner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har eit ganske stort problem her, det starta for 2 veker siden da ein fisk blei bare vekke. I dag tidleg såg eg til min store overaskelse at det var to til som var borte vekk, dei var der i går da eg tok ein god natt søvn. Har leita ein del i dag i akvariumet uten å finne nokon. Har sitt inni ting og under ting.

Tviler på at eg kaster fiskene i søvne for håven ligger bak komoden etter eg brukte den sist og eg kan bare drømme om å fange dei med hendene uten at det er vatten over heile golvet. Trur heller ikkje at nokon av fisken mine er i stand til å ete 2 fisker på 5 timer.

Er det nokon som har ein god forklaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor stort akvarie har du? Kanskje det er noe galt med biotopen din. Det kan være vanskelig noen ganger å få en fin flyt i bakteriefloraen i et lite akvarie, slik at fisken dauer.

Skrevet

Det er 60L. Men eg finner ikkje nokon fisker, virker meir som dei bare har blitt usynlige. Og det er kun eg som har vært i huset dei siste 3 vekene så ingen kan ha stjelt dei.

Skrevet (endret)

Har sitt den, men husker ikkje heilt kva den handler om...

har fiskene noen mulighet til å hoppe ut?

hvilke fisk har du?

sjekk om det ligger noe fisk bak aquariet

Dei har ikkje mulighet til hoppe ut, det er eit lokk over med lysrør som eg har sitt igjennom, ingen ting.

Eg har 2x Plecostomus 1x Black Molly, 2x Prakbotia og eg hadde fira av dei som er på bilde under no er det bare ein, den i sølv og svart.

08102008154.jpg

Endret av BigJaffa
Skrevet

jeg vil vippe det er vannet ditt det er noe galt med, eller at de dro med seg sykdommer fra dyrebutikken. de fiskene du har i karet ditt er rimelig fredlige, og spiser ikke guppy.

Skrevet (endret)

Hvis de dør, så. ;)

Bare et tips: Følg litt med på praktbotiaene. De trives ofte ikke i liten flokk, og har det gjerne best alene, eller i en større gjeng.

Endret av Right
Skrevet (endret)

Selvom fisken er død ville den ikke forsvinne over natta. Restene av den vil naturlogvis ligge igjen.

Er ganske sikker på det :roll:

Endret av HammerBro
Skrevet

jeg fikk fem neon tetra spist opp på TRE SEK av to små maller en gang jeg! alt er mulig.. dør fisken i løpet av natta er det ikke en selvfølge at det ligger igjen noe når man har effektive algiser.

Skrevet

Dem du har på bilde er en Guppy :)

Dem er ikke akkurat så veldig store, så det kan fint hende at de er blitt spist. Enten levende, eller dødd og så blitt spist da.

Selv om mine døde fisker som regel ikke blir spist helt opp føre på 2-3 dager :ermm:

Skrevet

Det er nok ganske normalt at fiskene bare forsvinner . enten blir de sugd inn i vannpumpen eller så blir de spist av andre fisker i akvariet ;)

Prøv å finn ut hvilke fisker som passer sammen, det er det nemelig ikke alle som gjør

Skrevet

Du kan også høre med de i dyrebutikken om hvilke fisker som går sammen. Men ikke ta det for "god fisk" alltid. ;) Kvaliteten på informasjonen varierer i fra butikk til butikk.

Skrevet

Plecoen er meget effektive algespisere, og er det ikke nok mat til de vil de nok spise ren døde fisker (mine gjorde hvertfall det).

Hvor nytt var karet/vannet før du plompa fiskene oppi?? For rent vann kan ta livet av de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...