Gå til innhold

Telenor øker linjeleieprisen med 31%


Anbefalte innlegg

Kobberet er fortsatt mer enn bra nok for hvermansen til bredbånd, men i disse digital-tv dager så begynner man å skorte på hastighet, vdsl kan være løsningen for de som bor nerme sentralen.

 

Men finnes det noe VDSL og snakke om utover ett og annet testnett?

jeg tror ikke vi kommer til og se så mye av dette tatt hvor uforutsigbar og varierende kobberkvaliteten er. Det er jo allerede ett mareritt med dagensteknologi.

 

Tafjord mimer har lansert, samt så er det flere ISP`er som er i sluttfasen av testingen, deriblant de største.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, i f.eks ett byggefelt med nye kabler, ett koblingspunkt hvor alle er tilknyttet osv så kan man jo kanskje bruke VDSL. Men som med all xDSL så er jo problemet ustabile kabler, du har støy og masse andre faktorer man har omtrent null kontroll over og som gjerne også varirerer både på den enkelte linje og for kunden helt uforståelige variasjoner mellom linjene som medfører masse support og en dårlig kundeopplevelse. Telenor selv ser ut til og satse på fiber, det er ikke så lenge siden de mente VDSL var tingen.

Men i ett slikt senario som ovenfor vil jo ikke Telenor bruke annet enn fiber, ligger det hybridkabler som det gjør i alle TN sine grøfter har de jo fiber inn til huset og frem til VDSL-boksen må man jo uansett ha fiberfremføring.

Lenke til kommentar

Å legge linje leie på toppen av ett abonnent burte ikke vært lov. Å opprettholde linjen burte være dekket av abonnent prisen.

 

Ett lite spørsmål. Hvordan vil denne endringen påvirke de som ikke har betalt linjeleien til nå?

 

Når jeg bestilte så hadde ikke NGT linjeleie på de 2 dyreste alternativene. Siden å ha den nest dyreste og ha den tredje dyreste uten fast telefon var billigere så var jo ikke alternativet vanskelig. Hvis jeg når får linjeleien på toppen, så blir det 79,- ekstra i måneden, og ikke 19,- som for de som har betalt til nå.

 

Selv om jeg har sluppet unna linjeleien til nå, så har jeg heller aldri dratt nytte av at NGT har senket prisene, for det har de aldri gjort på den dyreste (som jeg byttet til kort etter jeg abonnerte).

Lenke til kommentar

Fikk mail 16:45 i dag fra Nextgentel om at de hadde økt prisene..

https://www.broadpark.no/nyheter/2008/2008-...prisendring.php

Fra 60 til 79 kroner i nettleie, pluss at de har introdusert en minimumsfakturering på telefonabonnementet. Det står nederst på siden, omtrent uleselig hvis man ikke markerer teksten.

 

For meg utgjør dette til sammen en økning fra 60 til 107 kroner på noe som jeg aldri bruker. Regninga øker fra 529 kroner til 576 kroner i måneden.

ADSL "mega" = 469 kroner /mnd

NextPhoneBasic = 107 kroner /mnd.

 

Dette telefonabonnementet er noe som ble presset på alle som bestilte ADSL fra nextgentel for en stund tilbake. Jeg må prøve å forandre abonnementet eller skifte leverandør A.S.A.P.

 

Edit: Typisk at de sender ut mailen i dag.. kundeservice er stengt 1. og 2. juledag. Tilfeldig? Kanskje jeg har glemt det om noen dager.

Endret av troløs
Lenke til kommentar
Fikk mail 16:45 i dag fra Nextgentel om at de hadde økt prisene..

https://www.broadpark.no/nyheter/2008/2008-...prisendring.php

Fra 60 til 79 kroner i nettleie, pluss at de har introdusert en minimumsfakturering på telefonabonnementet. Det står nederst på siden, omtrent uleselig hvis man ikke markerer teksten.

 

For meg utgjør dette til sammen en økning fra 60 til 107 kroner på noe som jeg aldri bruker. Regninga øker fra 529 kroner til 576 kroner i måneden.

ADSL "mega" = 469 kroner /mnd

NextPhoneBasic = 107 kroner /mnd.

 

Dette telefonabonnementet er noe som ble presset på alle som bestilte ADSL fra nextgentel for en stund tilbake. Jeg må prøve å forandre abonnementet eller skifte leverandør A.S.A.P.

 

Edit: Typisk at de sender ut mailen i dag.. kundeservice er stengt 1. og 2. juledag. Tilfeldig? Kanskje jeg har glemt det om noen dager.

 

Angående telefoni så er det ingen bindingstid her, så tror nok du kan avbestille uten problemer.

Lenke til kommentar
Da har nextgentel gjort det samme trolig svar på finnans krisen dette her

 

fikk denne mailen i dag.

 

Med virkning fra 1. februar 2009 justeres månedsprisen på linjetillegget for bredbånd uten fasttelefon fra kr 60 - 79

 

Så dette, kan vel ha med at pengene for linjeleie går direkte til Telenor, siden det er deres linjer.

Lenke til kommentar

Jeg sjekket litt på Nextgentel sine sider. Det står at prisen på ADSL abonnementet forutsetter fasttelefon, ellers så kommer 79,- i linjeleie i tillegg. Men jeg finner ingen priser for fasttelefon hos dem, kun bredbåndstelefoni. Og der må man betale linjeleie ved siden av. Rart syntes jeg.

Lenke til kommentar

Skjønner det.

 

Men hvordan kan man ha fasttelefon og Nextgentel ADSL?

 

Og siden de må legge til linjeleien på bredbåndstelefoni også, så får man uansett 79,- ekstra samme hva man bestiller fra dem. Da burte det vært bakt inn i deres ADSL priser. For man har jo ikke bredbåndstelefoni fra dem uten ADSL linje fra dem.

Lenke til kommentar

Du kan bestille fasttelefon hos en annen leverandør. Fasttelefon er fasttelefon, bredbåndstelefon er ikke via telefonnettet, men via bredbåndsnettet.

 

Er enig med deg, det var bakt inn i bredbåndstelefoni-abbonementet deres før, men det førte nok ekstra utgifter for de.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Da vil jeg anbefale deg å sjekke http://www.telepriser.no/portal/page/porta...amp;submit.y=18 hvor det er flere som leverer tilsvarende eller raskere ADSL linjer til en lavere pris.

 

Kan ikke se at noen er billigere enn Telenor. Start leverer kun i de største byene, det samme med BKK. Tele2 er useriøse, og anbefales ikke.

 

Telenor er uten unntak billigst på pris her hvor jeg bor (på landet).

 

Bare til opplysning. Dette abonnementet fra telenor inkluderer ikke kundeservice. Du må derfor sjøl sette opp modemet, kople kablene korrekt, kople til pcen m.m. Så abonnementet er ikke beregnet for alle.

 

----

Fornøyd Telenor kunde

Misfornøyd Nextgentel og Tele2 kunde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...