Gå til innhold

WOTLK fordeler / ulemper

Anbefalte innlegg

Skrevet
- Det er altfor, altfor, altfor lett. Seriøst, altfor lett. (refererer til posten min i lett raiding-tråden hvor jeg sammenligner Naxx40 med Naxx10/25.)

- Altfor lett å skaffe seg gear. Epics er ikke lengre epics, det har de ikke vært siden Vanilla forøvrig. I WotLK er epics enda mindre epic.

Forskjellen mellom Naxx40 og Naxx10/25 er at Naxx40 var instance #5 i progression-rekkefølga (MC, Onyxia, BWL, AQ40, Naxx40), mens Naxx10 er #1 rekkefølgen til WotLK (Naxx10, (Archavian), Obsidian, Eternity, er det fler foreløpig i WotLK?). Hvis du så sammenligner dem, så er det ingen som påstår at Molten Core var vanskelig. Ei heller Onyxia. BWL var også relativ lett, det var først i AQ40 og Naxx40 at en guild virkelig ble testet. Casuals rensket Ony/MC/BWL.

Øystein

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs om de ikke burde justert i alle fall en raid-instance til å være så hard at det var umulig å gjøre den uten å geare seg opp i andre lvl 80 raids ved launch. Nå er det jo mulig å blåse gjennom alt content i sunwell epics..

Skrevet
Spørs om de ikke burde justert i alle fall en raid-instance til å være så hard at det var umulig å gjøre den uten å geare seg opp i andre lvl 80 raids ved launch. Nå er det jo mulig å blåse gjennom alt content i sunwell epics..

Ulduar er jo på veg.....

Mesteparten av dette whinet er bare egosentrisk bullshit

Du har vore ein kid du og eingong, get over it.

Sjølv så speler eg i ein guild som har ein stor andel voksne folk.

Og masse kids. Far og sønn er faktisk i det samme.

Det er alt fra foreldre til 13åringar.

Og dei kan oppføre seg som verdens største retards men kva er problemet?

Whooops så wipa me på ein heroic, jaja prøve igjen.

Og at det finnest ein honor cap, ja det er eg litt glad for, sjølv om eg har hatt 75k honor sidan i sommar. Ellers så hadde jo ei gruppe spelarar sotte med Fullt pvp gear ved arena start og det er kjipt for dei som ikkje har tid til å farme.

PvP gear ved å raide Wintergrasp? La no dei som absolutt må få ein fordel ved å starte i eit par hatefulls få det, etter 2 veker har dei fallt av lasset om å bli dei beste uansett.

Sluttet du med WoW når Wotlk kom? Kjekt for deg, føy det til i ein av dei andre endelause trådane med evig /care.

Skrevet
Utrolig hvordan folk har gått inn på samme sporet og hengt seg opp i at "warming up " instancene er for lette og lager mye whining ut av det.

De seriøse instancene der folk virklig må slite kommer senere ved neste store patch, vær nå litt tålmodige !!

Det folk flest griner på, inkludert meg er at det ble lovet i øst og vest at vi skulle få normal ( 10man ) og heroic ( 25man ) til alle instances slik at Casuals og Dårlige spillere skulle ha noe å gjøre samtidig som det alltid ville være en utfordring for de litt bedre med heroic. Det har IKKE skjedd. Heroic-instances er som oftest lettere en 10man, kanskje med unntak av Malygos om du har riktige healers for 10man. De fleste som liker hardcore-raiding er jo klart skuffa over dette når alle casualsa kan pugge heroicraids i tilegg til å raide 10mans og dermed har tilgang på det samme gearet som ble lovet skulle være for de mer dedikerte og bedre spillerne.

Skrevet
Utrolig hvordan folk har gått inn på samme sporet og hengt seg opp i at "warming up " instancene er for lette og lager mye whining ut av det.

De seriøse instancene der folk virklig må slite kommer senere ved neste store patch, vær nå litt tålmodige !!

Det folk flest griner på, inkludert meg er at det ble lovet i øst og vest at vi skulle få normal ( 10man ) og heroic ( 25man ) til alle instances slik at Casuals og Dårlige spillere skulle ha noe å gjøre samtidig som det alltid ville være en utfordring for de litt bedre med heroic. Det har IKKE skjedd. Heroic-instances er som oftest lettere en 10man, kanskje med unntak av Malygos om du har riktige healers for 10man. De fleste som liker hardcore-raiding er jo klart skuffa over dette når alle casualsa kan pugge heroicraids i tilegg til å raide 10mans og dermed har tilgang på det samme gearet som ble lovet skulle være for de mer dedikerte og bedre spillerne.

Dette er det jeg kan si meg mest enig i. Jeg spiller i et casual guild - og da mener jeg ikke casual slik visse andre bruker ordet, hvor en annen person i en annen tråd sa han klarerte 3 fløyer i nax på 2 dager... Det er ikke casual - beklager.

Etter å ha kommet oss igjennom en del heroiske mens vi fortsatt sliter på noen andre (feks Loken) bestemte vi oss for å prøve Naxx i går. Etter 4 wipe på Patchwork og 6 wipe på han billen (fikk han ned til 20 %) bestemte vi oss for å vente litt. Det er utfordrende - og akkurat så utfordrende det bør være for 10-man. Selv har jeg aldri sett Naxxramas før og det var morsomt å endelig ta turen inn. Vi er alle gjennomsnittlig utstyrt med blått nivå 80 utstyr. Noen mindre, noen mer. Vi hadde en relativt erfaren til å lede oss gjennom. Når en sier at dette er så ufattelig lett og at en nærmest må være stokk dum for å ikke klare Naxx på første forsøk så er en så distansiert fra virkeligheten til folk flest at jeg lurer på om personen egentlig ser ironien i å kalle andre idioter (ref den andre tråden om emnet). Videre, når samme person(er) skriver norsk som en 7-åring blir jo ikke ironien svakere.

Jeg forstår dog frustrasjonen over dem som vil kjøre 25-man heroisk. Her skal jeg si meg enig i at Blizzard kunne lagt terskelen høyere (tar da for gitt at 25-man versjonene virkelig er så "lette" som de mest dedikerte påstår) ettersom ingen casual spillere kommer til å sette seg ned for å lære seg å koordinere sammen med 25 andre spilere i et raid. Da faller du inn under gruppen "hardcore".

Skrevet

Mhm, for folk som deg er det jo utfordrene med 10man, for du har jo kanskje ikke tid til å spille så mye som alle oss andre og dermed bli like god, men guildet ditt får jo ned bosser i 10man etterhver og dere har det moro. Men når vi skraper sammen 25man og vi fortsatt får ned bosser raskere en i 10man er det klart noe feil :)

Skrevet
Mhm, for folk som deg er det jo utfordrene med 10man, for du har jo kanskje ikke tid til å spille så mye som alle oss andre og dermed bli like god, men guildet ditt får jo ned bosser i 10man etterhver og dere har det moro. Men når vi skraper sammen 25man og vi fortsatt får ned bosser raskere en i 10man er det klart noe feil :)

Selvsagt, og det var også det jeg mente når jeg sa jeg var enig ;)

Så akkurat på det området kan jeg forstå litt av frustrasjonen til enkelte.

Skrevet (endret)
- Professions suger. Ikke noe bra BoP gear til noen av professionsene ennå, med unntak av muligens Engineering. I Vanilla drømte enhver warrior/shaman/paladin om å lage seg ARCANITE REAPER (HOO!) nå er det liksom.. uh, ok, Titansteel Destroyer, kult.

bandreas: Nederste avsnittet ditt er bare tull. Content er content, og burde ikke friskes opp igjen. Thunderfury og Sulfuras er forbi nå, old, forgotten. Å farme absurde mengden ditt og absurde mengden datt blir bare tull.

Bare quoter disse to punktene. Titansteal Destroyer, kult, not! fordi alle har den. Mens selveste Illidans Warglavies eller Sulfuras som er legendary blir danket ut av både crafted gear og Green Stabber of the Monkey som dropper fra lvl 80 Dire Bear...

The Ashbringer som tilhørte selveste Mograine er dårligere enn Titansteel destroyer.

C'Thun - en "gud" - kan drepes lettere enn Loken i HoS.

For deg er kanskje content bare content, for noen er det kanskje mer. Jeg syns det blir høl i hue idiotiskt at man kan pug'e tidligere nesten uovervinnelige bosser, og at legendariske ting som før også var legendariske pga vanskeligheten bare for å anskaffe seg det, blir verdiløse fordi vi kan bli lvl 70, 80 og sikkert 90 og få green trash drit ting som er bedre. Det er nå min mening.

Og at man skal farme absurde mengder av noe syns jeg bare er rett og rimelig skal du ha en legendary, ettersom jeg har farma meg Titansteal Destroyer til presten min bare ffs. Fordi det ikke skal noe som helst til.

Hadde heller ikke hatt noe imot at man kunne gått inn i Shadowfang Keep (min yndlingsdungeon) som heroic. Er jo bare å legge til et loot table og noen nye skills til mobs så er det i boks.

Smak og behag.

Endret av bandreas
Skrevet (endret)
Snip

Casual/ikke casual har ikke noe med hvor fort du clearer content, det har med hvor mye tid du tilbringer på å overvinne content. Er selv i et casual guild der vi, med 6 stk som aldri hadde sett snurten av Naxx, cleara nesten 3 sider første 2 timene. Men tiden strakk ikke til pga. at folk måtte legge seg så de kom seg opp til vettug tid, så vi måtte sette en stopper.

Man kan og være casual med 25 man raids. Alt kommer ann på hvor mye tid man setter av til å overvinne kontent.

Vi raider maks 2 ganger i uka, noe som kan ansees som casual, fordi vi kun setter av maks 2 kvelder i uka til raids. Vi er ikke hardcore fordi vi "clearer mye" - om vi skulle fortsette å cleare 10mans content som kommer.

Endret av bandreas
Skrevet
Jeg forstår dog frustrasjonen over dem som vil kjøre 25-man heroisk. Her skal jeg si meg enig i at Blizzard kunne lagt terskelen høyere (tar da for gitt at 25-man versjonene virkelig er så "lette" som de mest dedikerte påstår) ettersom ingen casual spillere kommer til å sette seg ned for å lære seg å koordinere sammen med 25 andre spilere i et raid. Da faller du inn under gruppen "hardcore".

Nå er det nok du som snakker over deg her. Det var masse casual guilder pre tbc som raidet med 40 mann. Tillogmed 40 mann pugs til feks MC. Så ifølge din logikk må de ha været super hardcore alle sammen? å samle sammen 25 mann som kan raide er ikke noe spesielt mesterstykke, krever bare at guilden har nok aktive folk, som også kan følge taktikker. Som de fleste burde klare.

Skrevet

Syntes hardcore folk har litt evneveikhet iblant ;)

Først så hører man masse whining om at gear blir byttet ut. Så blir det masse whining fordi det gearet bidrar til superkjapp clearing av nye raidinstancer som er ti levler høyere. Er det bare meg eller er det klaging for klagingens skyld iblant? :p

Skrevet
Er det bare meg eller er det klaging for klagingens skyld iblant? :p

Jepp. Desto mer de syter, desto bedre tror de at de fremstiller seg selv.

Og nei, legendarys bør forbli slik de var. De eneste som vil at legendarys skal bli oppgradert er vel de som selv har en, slik at de kan drive show-off.

Og "epics er ikke en gang hva det var". En teit elitistholdning. Altså var dine epics mer verdt enn andres? Og når ble fargen så viktig?

Skrevet
Og "epics er ikke en gang hva det var". En teit elitistholdning. Altså var dine epics mer verdt enn andres? Og når ble fargen så viktig?

Du missfostår hele meningen med hva folk mener med det. Epics skal være noe sjeldent med veldig gode stats etc. Nå etter TBC får man epics bare man ser hardt på en battleground. Så ja epics var verdt mer før enn de er nå, har du spilt vanilla wow er det ingen tvil om det. Da var det faktisk litt stas å ha epics. Nå er det bare meh.. hva så. Full epic tar en uke eller to med bg og litt repp/heroics.

Skrevet

Epic gear for the l337 player!

Hva er galt med at spillet er blitt mer åpen for allmenheten? Tenk nå at majoriteten av de som spiller er folk som ikke har tid å reppe dritt og fittesnikkel i månder for å få seg den 1 itemen som gir bedre stats og ser kul ut. Da tar de vel bare noen og førti år for en normal spiller å få seg godt utstyr i spillet, førti år med repetering hva det samme dag ut og dag inn. Det får den delen av markedet til å falle bort.

Det som er 1 til 2 uker for elitistene kan være lenge nok for oss normal dødlige som spiller i ny og ne og som ikke sperrer oss inne i ørt og førti timer for å spille WoW.

Men om spillet er blitt bare meh og heh hvorfor gidder dere å spille mer?

Skrevet
Og nei, legendarys bør forbli slik de var. De eneste som vil at legendarys skal bli oppgradert er vel de som selv har en, slik at de kan drive show-off.

Show off kan du vel drive uansett, er jo bare på plukke dem frem og stille seg i midten av Orgrimmar eller Ironforge.

Poenget er at det er jo dritt kjedelig for folk og bruke opptil ett år på å skaffe seg noe som du kan gnu opp i rævva og plukke opp en GRØNN dagger når du runner level 80. Haha.

Skjønner ikke hvordan folk kan motsi logikken i at dem burde hatt muligheter for å bli oppgradert.

Warglaives er jo GREIT nok at ikke blir oppgradert, siden det er "legendary" som bare blir kasta i fanget på deg. Men hvis man skulle kjøre fullt ut burde også disse hatt muligheten til å kunne oppgraderes en smule.

Dette hadde jo fått folk interessert i MC og AQ ect. igjen. Og det at Blizzard bare kan ta gamle dungeons de sikkert har slitt buksene av seg for å designe å få dem til å "forsvinne" i nye exp. pakker skjønner jeg ikke.

Jeg har aldri kost meg mer enn når jeg var 40 mann i BWL. Aldri.

Det som er fint er at dem har dratt opp naxx igjen da, det var en FOR bra laget instance til å bare la bli feid over med TBC. Massevis av "ok" guilder som ikke fikk satt foten inn der engang før TBC kom.

Skrevet

Jeg byttet ut et lvl70 epic tanke belte med et grønt som droppet fra en random mob, det grønne hadde mere stam, strenght, armour og defence. Eneste som det grønne ikke hadde var agility, men det var likevel en upgrade.

Jeg er vel med i noe som kan sies å være en veldig casual guild, i tbc så gjorde vi kun Kara og bare noen få i guilden pug'et høyere raids på slutten.

Nå er det 2 som har kommet til lvl80 og jeg er snart lvl78. Mange i guilden som har startet med death knight, blant annet de to healerne vi har så blir spennende å se om vi har mulighet til å gjøre Naxx i nær fremtid.

Pga dette så må jeg pug'e alle instancene mens jeg levler, som regel går det bra men i går var jeg i en pug som må være noe av det værste jeg har opplevd. Jeg var tank og dps'erne sugde maks, blant annet en dps warrior som rett som det var bare sto i ro og ikke gjorde noe og to mager som gjorde like mye dps som en middels pannekake. Det tok evigheter å drepe mobs og healeren slet da sevfølgeleig med mana pga. dette. Jeg forlot gruppa da vi vipa på andre boss, healer var oom og kunne ikke heale meg lengere.

Gjest Slettet-77do0b
Skrevet

Men likevel litt sant. Hører ofte 10-12 åring på butikker osv som nærmest roper ut at de skal hjem og "game wow" eller spille på de terminalene som står plasert på kjøpesenter.

Men det er ikke alderen som er irriterende, det er oppførselen til en del av spillerne og det er skjeldent aldersbestemt. Kan godt være 20-åringer som griner like mye som en 10-åring og enkelte 10-åringer kan være modne.

Men disse spillerne er vel generelt færre av.

Skrevet

syns d er morsomt med unger som spiller jeg^^ var utenforr org en dag også kommer d bort en lvl 3 hunter som ikke kan engelsk for fem flate øre, prøvde å snakke med han å fant ut at han var norsk. han var 7 år å prøvde spillet til broren sin^^ syns han var så kul så jeg ga han 50g.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...