Gå til innhold

Selg dine gamle MP3-låter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes dette hørtes litt morsomt ut jeg! Plateselskapene, filmbransjen og støttespillerne dems behandler jo ulovlig nedlasting av musikk som om det skulle vært tyveri av en fast vare og et direkte tap for dem(you wouldn't steal a car, you wouldn't steal a purse, you wouldn..), mens det i virkeligheten bare er en kopi av produktet og et mulig(!) tap av salgsinntekt om nedlasterne hadde hatt råd til å kjøpe all musikken for full pris.

 

Skal de opprettholde denne (etter min mening tåpelige) holdningen, så vil det bare bli hyklersk om de langer ut mot denne tjenesten sett at de som laster opp faktisk har kjøpt filene/CD'en. For vi har da lovt til å selge videre materielle varer har vi ikke?

Lenke til kommentar
Dette konseptet blir begravd innen 2009..

Det er bare 19 dager igjen. Jeg gir det en odds på 20% for å overleve nyttårsaften. (Dvs. 20% for at de har sterke investorer som bare kan pøse på med penger etter hvert som underskuddet vokser)

 

Det er vel ikke snakk om hvor mye penger de har tilgang på, men heller hvor mange DMCA-takedowns de kan takle. Såfremt ikke alle i RIAA har tatt ferie nå, får de ikke bli særlig lenge før de får et søksmål mot seg, og etter slik jeg har fått beskrevet det kan de vel også anmeldes for heleri eller medvirkning til heleri (altså ikke et sivilt søksmål), og da blir vel saken litt mer alvorlig.. :)

 

Hehe, litt morsomt å lese stillingsannonsene de har ute. De søker omtrent etter alle personer som er essensielle for å få en slik "bedrift" opp og kjøre. Dette virker som et stueromsprosjekt...

Lenke til kommentar

Dette er jo uten tvil copyright brudd med mindre mp3 du laster opp er egenprodusert og du eier copyright.

Eller ER det? Kanskje det kan regnes som at du videreselger en eiendel? Uansett, genialt konsept. Med 1 øre sangen hadde det alikevell blitt en hundrings eller to ganske fort visse 14'iser.

Er det noen juridiske filosofer her? JEG orker ikke filosofere mer i dag, examen philosophicum får holde for èn dag... (forbehold om skrivefeil pga. 0 gjenværende fokus)

 

EDIT:

Overbekk: JEG ville kjøpt musikk sånn forutsatt sikkerhet rundt betaling og at det jeg kjøper faktisk er det det står det er.

 

Simen1, hvilket underskudd? Alt man i prinsippet trenger for dette er en datamaskin med internett-tilkobling med ledig diskplass, og mulighet for paypal eller liknende.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Dette konseptet blir begravd innen 2009..

Det er bare 19 dager igjen. Jeg gir det en odds på 20% for å overleve nyttårsaften. (Dvs. 20% for at de har sterke investorer som bare kan pøse på med penger etter hvert som underskuddet vokser)

Hva mener du?

 

Konseptet er jo at kundene selger til andre kunder. De er jo bare en portal, koster det SÅ utenkelig mye å holde en server farm oppe? Tror de har tenkt på det før de startet dette.

 

Slutt å se på det som en fortjenestes konsept, det er for å vekke oss opp. Skape et annet syn på plateselskapene som prøver å styre livene/verden til å gjøre det de vil. Det de vil er å dra mest mulig penger ut av ALLE. Har eksempler der selv barnehager blir saksøkt.

 

Hvorfor skal man ikke kunne vidre selge digital media, slik som man gjør med alt mulig ellers?

Lenke til kommentar
Hvorfor skal man ikke kunne vidre selge digital media, slik som man gjør med alt mulig ellers?

1: Fordi du kan laste ned alt dette ulovleg frå nettet og selge.

2: Fordi du sjølv kan ta vare på mediet på din PC. Då blir det ikkje som å selge ein krakk, den kan du ikkje trykke Ctrl-C og Ctrl-V på.

Lenke til kommentar

i de store og det hele s er det jo bare desse som har side/firma som tjener på det da man ikke kan ta ut Pengene som man tjener det blir bare til at man sitter å bytter penger over nettet og får MP3 filer for det noe som er egentlig å leke med ting som du egentlig ikke har noen somhelst mulighet til å styre.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal man ikke kunne vidre selge digital media, slik som man gjør med alt mulig ellers?

1: Fordi du kan laste ned alt dette ulovleg frå nettet og selge.

2: Fordi du sjølv kan ta vare på mediet på din PC. Då blir det ikkje som å selge ein krakk, den kan du ikkje trykke Ctrl-C og Ctrl-V på.

Så du sier at man har lov å stjele en sofa fra noen og så selge den videre? Nei det er da aldeles ikke lov. Er det snakk om det her? Nei, det er snakk om en sofa(sang) du har kjøpt! Har du lov å kopiere en sofa og selge den videre? Nei, er det snakk om å gjøre det her? Nei!

 

Det er mennesker som deg som dette er rettet mot, åpne opp øynene dine.

Lenke til kommentar

What? Som sagt, du kan kopiere og selge vidare all digital media i eit sånt system. Skal du gjere det med ein sofa må du kjøpe treverk, stoff osv. og snikre det saman om du skal lage ein kopi.

 

Eg har aldri sagt at du har lov til å piratkopiere og selge vidare, men alle veit jo at det vil skje.

 

Du kjøper eit produkt som den andre har fått på ulovleg vis, som å stjele ein sofa og selge den, med den forskjellen at du sjølv kan ta vare på ein kopi. Det er eit system som kanskje høyrest bra ut på papiret, men som i praksis er umogeleg å gjennomføre med mindre det er ein eigen filtype med DRM som på eit eller anna vis ikkje er kopibart, noko som og er umogeleg. Kan du lytte til ei låt så kan du og kopiere den.

Lenke til kommentar
What? Som sagt, du kan kopiere og selge vidare all digital media i eit sånt system. Skal du gjere det med ein sofa må du kjøpe treverk, stoff osv. og snikre det saman om du skal lage ein kopi.

 

Eg har aldri sagt at du har lov til å piratkopiere og selge vidare, men alle veit jo at det vil skje.

 

Du kjøper eit produkt som den andre har fått på ulovleg vis, som å stjele ein sofa og selge den, med den forskjellen at du sjølv kan ta vare på ein kopi. Det er eit system som kanskje høyrest bra ut på papiret, men som i praksis er umogeleg å gjennomføre med mindre det er ein eigen filtype med DRM som på eit eller anna vis ikkje er kopibart, noko som og er umogeleg. Kan du lytte til ei låt så kan du og kopiere den.

Man må stole på at folk sletter sangene :) .

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...